شناسهٔ خبر: 26100806 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

با وجود حملات ائتلاف عربی؛

سازمان ملل: کمک رسانی به حدیده یمن ادامه دارد

تهران - ایرنا - سازمان ملل متحد روز چهارشنبه و با شدت گرفتن حملات ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان به حدیده یمن تاکید کرد که با وجود بمباران به امدادرسانی به مردم حدیده ادامه خواهد داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش الجزیره، «استفان دوجاریک» سخنگوی دبیر کل سازمان ملل متحد گفت: با وجود بحرانی شدن اوضاع در حدیده اما سازمان ملل متحد به فعالیت های خود ادامه می دهد.
وی با اشاره به شدت گرفتن حملات ائتلاف عربی به حدیده تاکید کرد که تنها راه برای حل بحران یمن راه حل سیاسی است.
سخنگوی گوترش اضافه کرد: همه طرف های درگیر در یمن مسئولیت بزرگی در قبال مردم این کشور دارند.
در همین حال، «لیز گراندی» هماهنگ کننده امور بشر دوستانه سازمان ملل متحد در یمن گفت: سازمان ملل متحد مواد غذایی و سایر ملزومات ضروری را به بندر حدیده یمن ارسال کرده است.
گراندی اضافه کرد: دفتر ما در یمن تدابیر لازم را برای تضمین ارسال کمک ها از جمله از طریق پل هوایی برای کمک رسانی به میلیون یمنی در صورت محاصره حدیده اتخاذ کرده است.
وی گفت: کشتی ما با وجود بمباران حدیده محموله غذایی خود را در بندر این شهر بارگیری می کند.
حدیده در حاشیه دریای سرخ اصلی ترین نقطه ورودی اقلام حیاتی و کمک های بشردوستانه به یمن است که در آستانه قحطی با بیماری همه گیر وبا دست و پنجه نرم می کند.
سازمان ملل متحد چندی پیش با صدور بیانیه ای اعلام کرد که حدیده 'بدترین بحران انسانی جهان' روبرو است.
نیروهای دولتی که تحت حمایت ائتلاف بین المللی به رهبری عربستان سعودی قرار دارند، به این شهر بندری نزدیک می شوند و قصد دارد حمله ای همه جانبه را علیه غیر نظامیان این شهر به راه اندازند.
عربستان از روز ششم فروردین سال 94 در قالب ائتلافی از چند کشور عربی و با کمک و چراغ سبز آمریکا، حملات گسترده ای را علیه یمن، فقیرترین کشور عربی آغاز کرد تا به بهانه بازگردان 'عبدربه منصور هادی' رئیس جمهوری مستعفی این کشور به قدرت، به اهداف و زیادخواهی های سیاسی خود جامه عمل بپوشاند.
تجاوز عربستان به یمن تاکنون منجر به کشته شدن بیش از 14 هزار یمنی بی گناه و ویرانی این کشور شده است.
شبک**9365**3404

نظر شما