شناسهٔ خبر: 26099781 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

سازمان ملل: طرف های درگیردر یمن خویشتندار باشند

تهران - ایرنا - فرستاده ویژه سازمان ملل متحد در امور یمن، روز چهارشنبه ضمن ابراز نگرانی از وضعیت غیر نظامیان شهر بندری الحدیده، از طرف های درگیر در این کشور خواست که از خود خویشتنداری نشان دهند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فرانسه از صنعا، «مارتین گریفیتس» گفت: اوضاع در یمن بسیار بحرانی و اسف بار است. من از طرف های درگیر در شهر الحدیده می خواهم که برای نجات جان غیر نظامیان، زنان و کودکان، از خود خویشتنداری نشان دهند.
به گزارش ایرنا،با وجود درخواست این مقام سازمان ملل متحد، ائتلاف متجاوزان سعودی هشدار داده است که غیرنظامیان یمنی، شهر بندری الحدیده را ترک کنند.
هدف از سفر گریفیتس به یمن توقف جنگ و نشستن تمامی طرف ها پشت میز مذاکره اعلام شده است.
با وجود هشدارهای مجامع جهانی و حقوق بشری درباره پیامدهای فاجعه‌ بار تجاوزات رژیم سعودی و متحدانش به بندر الحدیده و احتمال بروز فاجعه انسانی، رسانه‌های سعودی و اماراتی همگام با مقامات خود ادعا می کنند که هدفشان از سیطره بر بندر الحدیده، نجات مردم یمن است.
صلیب سرخ جهانی هشدار داد که حمله به بندر الحدیده اوضاع انسانی در این منطقه را وخیم خواهد کرد.
ائتلاف متجاوزان به یمن در چند روز گذشته با یورش گسترده قصد اشغال بندر الحدیده یمن را داشتند که با پیشدستی نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن شکست سنگینی خوردند.
عربستان از روز ششم فروردین سال 94 در قالب ائتلافی از چند کشور عربی و با کمک و چراغ سبز آمریکا، حملات گسترده ای را علیه یمن، فقیرترین کشور عربی آغاز کرد تا به بهانه بازگردان 'عبدربه منصور هادی' رئیس جمهوری مستعفی این کشور به قدرت، به اهداف و زیادخواهی های سیاسی خود جامه عمل بپوشاند.
تجاوز نظامی عربستان به یمن تاکنون منجر به کشته شدن بیش از 14 هزار یمنی بی گناه و ویرانی این کشور شده است.
شبک**اروپام**9041**1708

نظر شما