شناسهٔ خبر: 26099707 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه آفرینش | لینک خبر

خبـــرنامه

صاحب‌خبر -

 جايگزين لوپتگي کيست؟

روز گذشته روبيالس، رئيس فدراسيون فوتبال اسپانيا در کنفرانسي مطبوعاتي اعلام کرد خولن لوپتگي، سرمربي تيم ملي اسپانيا را از سمت خود برکنار کرده است. ظاهرا همه از زمان‌بندي اعلام خبر رسمي شدن پيوستن لوپتگي به رئال مادريد بعد از جام‌جهاني عصباني هستند و حالا کنار گذاشتن او اولين پس‌لرزه‌هاي اين عصبانيت است. روبيالس، به خبرنگاران گفت: « پس از بررسي آنچه که اتفاق افتاد، تصميم گرفتيم لوپتگي را از سمت خود اخراج کنيم.

در واقع موظف بوديم که واکنشي جدي نسبت به اين اتفاقات نشان دهيم. شرايط بسيار سخت و پيچيده است ولي اخراج، بهترين راه حل بود. اسپانيا تيمي متعلق به همه ملت اسپانياست و رفتار اخير سرمربي تيم ملي مورد قبول هيچ‌کس نبود.

شايد با اخراج لوپتگي الان به شدت تضعيف روحيه شده باشيم ولي در آينده، اين مساله ما را قدرتمندتر خواهد کرد. پنج دقيقه قبل از رسمي شدن حضور لوپتگي در رئال از اين خبر مطلع شدم. هرگز نبايد در يک تيم‌ملي چنين اتفاقي رخ دهد. مي‌دانم که تصميم من انتقادات زيادي را موجب خواهد شد ولي شان تيم ملي بسيار بالاتر از اين حرف‌هاست. لوپتگي از نظر من يک مربي برجسته و قابل احترام است و به همين دليل است که از اخراج او متاسف هستم ولي بهترين راه چاره، همين بود.

گفتني است پس از اخراج لوپتگي، فرناندو هيرو به عنوان جانشين او انتخاب شد.

ادعاي جالب يک سايت انگليسي

بازيکنان ايران بيشتر مدل هستند تا فوتباليست!

پوشش ظاهري بازيکنان تيم ملي فوتبال ايران نظرها را در آستانه آغاز جام جهاني 2018 به خود جلب کرده است.

سايت انگليسي «sportbible.com» در گزارشي نوشت: بازيکنان تيم ملي فوتبال ايران بيشتر شبيه مدل هستند تا فوتباليست. شيک‌پوشي بي‌اندازه بازيکنان تيم ملي فوتبال ايران، غوغايي در شبکه‌هاي اجتماعي به خصوص «توئيتر» به راه انداخته است و راحت مي‌شود فهميد که دليل اين موضوع چيست.

در حالي که تيم‌هايي همچون آرژانتين، برزيل، انگليس، فرانسه، آلمان و اسپانيا جزو مدعيان قهرماني مسابقات جام جهاني 2018 روسيه به شمار مي‌روند، تيم ملي ايران به عنوان يکي از تيم‌هايي که قدرت آنچناني ندارند با استايل خاصي راهي روسيه شد. در تصاوير منتشرشده مي‌توان ديد که فوتباليست‌هاي تيم ملي کت‌وشلوار آبي رنگ بسيار زيبايي را به تن کرده‌اند.

در ادمه اين گزارش آمده است: يک نگاه اجمالي به شبکه‌هاي اجتماعي نشان مي‌‌دهد که چقدر پوشش ظاهري آنها مورد توجه مردم سراسر جهان قرار گرفته‌اند. اميدواريم که آنها به مانند ظاهرشان، خوب هم بازي کنند.

کي‌روش:

تحريم نايکي جنايت عليه فوتبال بود

سرمربي تيم ملي فوتبال ايران تحريم تيم ملي توسط کمپاني نايکي را جنايت عليه فوتبال دانست.

کارلوس کي‌روش در آستانه نخستين بازي گروه B جام جهاني 2018 برابر مراکش که ساعت 19:30 جمعه در ورزشگاه سن پترزبورگ برگزار مي‌شود گفت: زمان زيادي تا آغاز اين بازي باقي نمانده و اگر مي‌خواهيم درباره نزديک‌شدن به آن صحبت کنيم بايد بگويم بازيکنان تيم ملي فوتبال ايران ديگر به انگيزه مضاعفي نياز ندارند.

سرمربي تيم ملي درباره پيش‌بيني‌اش از نتيجه بازي با مراکش عنوان کرد: اين ديگر لفاظي است که اگر سرمربي تيم ملي کشوري مثلا بگويد روي تساوي حساب مي‌کنيم. تفکر و طرح‌ کاملي براي ترکيب تيم ملي و تاکتيک دارم اما آنها همانند راز باقي‌ مي‌مانند.

وي درباره قطع همکاري کمپاني نايکي با تيم ملي فوتبال ايران پيش از آغاز جام جهاني 2018 روسيه اظهار داشت: تيم ملي فوتبال ايران مشکل تجهيزات دارد که چيزي فراتر از غير استاندارد است. مي‌خواهم بگويم که تحريم تيم ملي فوتبال ايران توسط نايکي جنايت عليه فوتبال است. بازيکنان و کادر فني از اين شرايط بسيار نااميد هستند. اين مسئله پنهاني نيست که تجهيزات از قيمت بالايي برخوردار هستند و موضوع جذب شرکت جديدي با مشکلات بزرگ مالي مواجه است.

فدراسيون فوتبال ايران در اين رابطه با فيفا مکاتبه کرده است و روي کمک آنها پيش از شروع نخستين بازي جام جهاني 2018 روسيه حساب مي‌کنيم. باز هم تاکيد مي‌کنم تعويض تجهيزات چند روز پيش از آغاز اين رقابت‌ها به اندازه کافي دردسرساز است. بعضي از بازيکنان تيم براي تهيه کفش مجبور شدند به فروشگاه بروند. برخي‌ها از دوستان خود خواستند تا در اين شرايط به آنها سريع کمکي کنند. فقط يک چيز را با اطمينان به شما مي‌گويم که مشکلي براي بازي نخواهيم داشت.

نظر شما