شناسهٔ خبر: 26099290 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: نسیم | لینک خبر

جام جهانی ۲۰۱۸| روبیالس: اخراج لوپتگی پیامی روشن برای تمام کارکنان فدراسیون فوتبال اسپانیا بود/ بازیکنان تیم ملی را توجیه کرده‌ایم

رئیس فدراسیون فوتبال اسپانیا دلایل خود برای برکنار کردن سرمربی تیم ملی این کشور در آستانه آغاز جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه را توضیح داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، در آستانه آغاز جام جهانی 2018 شوک بزرگی به فوتبال اسپانیا، دومین رقیب ایران در مرحله گروهی وارد آمد؛ خولن لوپتگی، سرمربی تیم ملی این کشور به دلیل عدم هماهنگی با مسئولان فدراسیون پیش از عقد قرارداد با باشگاه رئال مادرید اخراج شد. شب گذشته (سه شنبه) بود که باشگاه رئال مادرید اعلام کرد که لوپتگی از فصل آینده هدایت این تیم را برعهده می گیرد آن هم در حالی که او به تازگی قراردادش با تیم ملی اسپانیا را تا سال 2022 تمدید کرده بود به همین دلیل زمزمه هایی مبنی بر احتمال برکناری لوپتگی پیش از آغاز جام جهانی شنیده می شد که این موضوع به حقیقت پیوست.

لوئیس روبیالس، رئیس فدراسیون فوتبال اسپانیا امروز (چهارشنبه) در کنفرانس خبری که در آن خبر اخراج لوپتگی را اعلام کرد، به خبرنگاران گفت: از خولن بابت تمام کارهایی که انجام داده تشکر می کنم، چون او یکی از عوامل اصلی رسیدن ما به جام جهانی روسیه است اما ما خودمان را ملزم به اخراج او می بینیم. این تصمیم ما پیامی واضح برای تمام کسانی است که برای فدراسیون فوتبال اسپانیا کار می کنند تا بدانند که اینجا یکسری قوانین کاری وجود دارد که باید به آنها متعهد بمانند. من احساس نمی کنم که به ما خیانت شده است اما مشکل این است که برخی افراد بدون هیچ اطلاعی به فدراسیون فوتبال اسپانیا و در غیاب آن یکسری کارها را انجام داده اند و این چیزی است که ما نمی توانیم به آسانی از کنار آن بگذریم. لوپتگی یک مربی حرفه ای است اما شیوه ای که شما کارهای تان را انجام می دهید هم مهم است.

روبیالس درباره پاسخ به این سؤال که آیا در خصوص اخراج لوپتگی نظر بازیکنان را پرسیده و با آنها صحبت کرده است، عنوان کرد: من با بازیکنان صحبت کرده ام و آنها حرف مرا خوب فهمیدند و همه ما با هم هر کاری لازم باشد انجام می دهیم تا با سرمربی جدید در جام جهانی نتیجه بگیریم. همه ما بابت وضعیتی که پیش آمده است ناراحتیم اما من توضیحاتم را ارائه کرده ام و آنها هم متوجه شدند. چیزی که آنها به من منتقل کردند، نهایت تعهدشان برای ادامه دادن به کارشان بود و من ذره ای شک ندارم که آنها با تمام توان شان کار خواهند کرد.

روبیالس در پاسخ به این سؤال که آیا برای لوپتگی جانشینی در نظر گرفته شده است یا نه، عنوان کرد: هنوز گزینه ای را انتخاب نکرده ایم. تنها چیزی که می توانم بگویم این است که ما می خواهیم کمترین تغییر ممکن در تیم ایجاد شود. به محض اینکه گزینه مان را انتخاب کردیم، آن را به اطلاع شما می رسانیم. فدراسیون نمی توانست کار دیگری انجام دهد. ما در تمام اتفاقاتی که افتاد دخل و تصرفی نداشتیم. ما با هوشیاری و متعهدانه این تصمیم را گرفتیم و این کار بود که باید انجام می دادیم. الان برای ما مقطع سختی است. لوپتگی با بازیکنان خداحافظی کرده است، با آنهایی که با او روابط خوبی داشتند اما ما مجبور بودیم که این تصمیم را بگیریم. من از همه می خواهم که از ما حمایت کنند چون پای موفقیت تیم ملی اسپانیا در میان است و ما باید در کنار هم بمانیم.

رئیس فدراسیون فوتبال اسپانیا درباره اقدام باشگاه رئال مادرید برای مذاکره با لوپتگی در آستانه آغاز جام جهانی هم گفت: رئال مادرید به دنبال سرمربی بود و به دنبال بهترین سرمربی هم بود و کارش قانونی بود و من چیزی درباره آن نمی گویم اما سرمربی که هنوز کارمند فدراسیون فوتبال اسپانیا است نمی تواند بدون هماهنگی چنین کاری را انجام دهد. من با یکی دو تماس پنج دقیقه ای قبل از اینکه خبر قرارداد لوپتگی با رئال مادرید رسانه ای شود از ماجرا مطلع شدم. ما مجبور بودیم این تصمیم را بگیریم. برای ما پیروزی تیم ملی اسپانیا مهم است اما چیزهای مهمتری از آن هم وجود دارد، مثل شیوه و تعهد کاری و به همین دلیل لوپتگی را با وجود آنکه سرمربی تراز اولی است، اخراج می کنیم. می دانم که از من انتقاداتی خواهد شد؛ مهم نیست، هر اتفاقی می خواهد بیفتد اما برای من رعایت ارزش های فدراسیون مهمترین چیز است. برای لوپتگی آرزوی موفقیت می کنم اما ما نمی توانیم اجازه دهیم با وجود اتفاقاتی که افتاده او به کارش ادامه دهد چون این بی مسئولیتی ما را نشان می داد.

منبع: تسنیم

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

برچسب‌ها:

نظر شما