شناسهٔ خبر: 26098115 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

‌‌۳۰۰۰ پایگاه جمع‌آوری فطریه در استان تهران مستقر می‌شود

R7840/P1377/S6,60/CT1

مدیرکل کمیته امداد ‌تهران با اشاره به اقدام شورای زکات در جمع‌آوری زکات فطره در استان ‌گفت: ۳۰۰۰ پایگاه جمع‌آوری فطریه در ‌تهران مستقر می‌شود.

صاحب‌خبر -

محسن ولیئی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم تهران، با بیان اینکه جمع‌آوری زکات فطره در استان تهران با مسئولیت دبیرخانه شورای زکات هر شهرستان انجام می‌شود اظهار داشت: مبالغ جمع‌آوری شده در کمیته امداد استان تهران با اولویت بیماران صعب‌العلاج، سالمندان، کمک هزینه جهیزیه، کمک معیشت و همچنین فطریه جمع‌آوری شده در مساجد توسط هیئت امنا و تحت نظارت امام جماعت مسجد بین نیازمندان توزیع می‌شود.

وی در مورد برنامه‌های دبیرخانه شورای زکات برای جمع‌آوری فطریه نمازگزاران افزود: بیش از 3000 پایگاه در روز عید فطر در استان تهران آماده دریافت فطریه مردم هستند که تمامی دفاتر کمیته امداد استان، مراکز نیکوکاری مساجد، پایگاه‌های بسیج سازندگی، مصلی‌های برگزاری نماز عید فطر و واحدهای سیار با هماهنگی شورای زکات استان به جمع‌آوری زکات فطره و کفاره‌های روزه‌داران می‌پردازد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان تهران تصریح کرد: همه صندوق‌ها با هلوگرام شورای زکات استان و به صورت پلمپ شده هستند و دبیرخانه شورای زکات تنها مرجع قانونی است که می‌تواند نسبت به جمع‌آوری زکات فطره اقدام کند.

ولیئی در ادامه با بیان اینکه میزان زکات فطره براساس نظر مراجع عظام تقلید برمبنای قوت غالب گندم یا برنج تعیین می شود گفت: 300 دستگاه کارت‌خوان برای پرداخت فطریه نمازگزاران در مصلای تهران و خیابان‌های اطراف آن اختصاص یافته است و در تلاش هستیم فطریه جمع‌آوری شده را در کمترین زمان در اختیار نیازمندان قرار گیرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته مقرر شده گشت مشترکی بین نیروی انتظامی و کمیته امداد برگزار شود تا نسبت به جمع‌آوری پایگاه‌ها و صندوق‌های غیرمجاز اقدام شود.

انتهای پیام/ش

نظر شما