شناسهٔ خبر: 26097455 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: صبحانه آنلاین | لینک خبر

قیمت نهاده‌های دامی در بازار کاهش یافت

یک مقام مسئول گفت:قیمت ذرت و کنجاله سویا ناشی از توزیع این اقلام از سوی شرکت پشتیبانی امور دام در بازار کاهش یافته است.

صاحب‌خبر -
به گزارش صبحانه، حمید ورناصری، مدیر عامل شرکت پشتیبانی امور دام، از تعادل قیمت نهاده های دامی در بازار خبر داد و گفت: طی یک هفته اخیر، قیمت ذرت و کنجاله سویا ناشی از توزیع این اقلام از سوی شرکت پشتیبانی امور دام در بازار کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه شرکت پشتیبانی امور دام توزیع نهاده ها را با قیمت اعلامی، ادامه خواهد داد، افزود: هم اکنون شرکت پشتیبانی هر کیلو ذرت با نرخ یک هزار و 100 و کنجاله سویا یک هزار و 950 تومان در استان ها تحویل تولیدکنندگان می دهد و مرغداران و دامداران با مراجعه به مراکز شرکت پشتیبانی امور دام در مراکز استان ها می توانند؛ متناسب با ظرفیت تولید خود ، نهاده دریافت کنند.

ورناصری با اشاره به اینکه محدودیتی در توزیع نهاده ها وجود ندارد، بیان کرد: شرکت پشتیبانی امور دام حدود 2 میلیون تن نهاده دامی خریداری کرده است که بخشی از این بار توسط کشتی ها رسیده و ورود مابقی کشتی ها ادامه پیدا خواهد کرد و جای هیچ گونه نگرانی برای تولیدکنندگان وجود ندارد، چراکه کالا به اندازه کافی وجود دارد و پشتیبانی امور دام به عنوان بخش حمایتی در کنار سایر واردکنندگان بخشی از نیاز را تامین می کند.

خرید روزانه 1200 تن مرغ منجمد از مرغداران
این مقام مسئول در بخش دیگر سخنان خود درباه اقدام پشتیبانی امور دام جهت جلوگیری از کاهش قیمت مرغ در بازار گفت: در شرایط کنونی شرکت پشتیبانی امور دام، روزانه هزار تا هزار و 200 تن مرغ منجمد از مرغداران جمع آوری می‌کند تا با عرضه زیاد مرغ در بازار ، قیمت کاهش نیابد.

وی با اشاره به دیگر تدابیر شرکت پشتیبانی برای حل مشکل مرغداران تاکید کرد: شرکت پشتیبانی امور دام برنامه خرید مرغ زنده از استان های پرتولید به طور مستقیم از تشکل و اتحادیه ها را آغاز کرده است که این کار به زودی در سراسر کشور اتفاق خواهد افتاد.

به گفته مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام؛ هم اکنون خرید مرغ زنده از استان های گلستان و مازندران آغاز شده است.

ورناصری در پایان تصریح کرد: مرغ های خریداری شده به عنوان ذخیره شرکت پشتیبانی امور دام تلقی شده تا در مواقعی که با کمبود عرضه و نوسان قیمت در بازار روبرو شدیم، این مرغ ها در بازار توزیع خواهند شد.

منبع:باشگاه خبرنگاران

برچسب‌ها:

نظر شما