شناسهٔ خبر: 26097264 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: پارسینه | لینک خبر

نفت ایران گران شد

خبرگزاری فارس

جدیدترین گزارش اوپک نشان داد نفت ایران در ماه می (اردیبهشت) با افزایش ۵ دلار و ۵۹ سنتی، بشکه‌ای ۷۲.۱۵ دلار فروخته شد.

صاحب‌خبر -

اوپک در جدیدترین گزارش اعلام کرد، متوسط قیمت هر بشکه نفت سنگین ایران در ماه می ۲۰۱۸ (اردیبهشت ۹۷) با ۵ دلار و ۵۹ سنت افزایش نسبت به ماه پیش از آن ۷۲.۱۵ دلار معامله شده است.

بر اساس این گزارش، هر بشکه نفت سنگین ایران در ماه آوریل ۶۶.۵۶ دلار به فروش رسیده بود.

بر اساس گزارش ماهانه اوپک، قیمت تمامی انواع نفت‌های اوپک در این ماه افزایش یافته است که بیشترین افزایش به نفت ونزوئلا تعلق دارد.

متوسط قیمت نفت ایران تا می‌ماه ۲۰۱۷ برابر با ۵۱.۰۱ دلار به ازای هر بشکه بوده و متوسط قیمت نفت ایران تا می ۲۰۱۸ برابر با ۶۵.۹۵ دلار به ازای هر بشکه برآورد شده است.

نفت ایران در سال ۲۰۱۵ معادل ۴۸.۸۰ دلار در هر بشکه فروخته شده است.

متوسط قیمت سبد نفتی اوپک در ماه می‌با ۵ دلار و ۶۸ سنت افزایش نسبت به ماه قبل از آن به ۷۴.۱۱ دلار در هر بشکه رسیده است. این رقم برای سبد نفتی اوپک در ماه آوریل ۶۸.۴۳ دلار در هر بشکه بوده است.

متوسط قیمت نفت عربستان نیز با ۵ دلار و ۷۷ سنت کاهش ۷۴.۶۸ دلار در هر بشکه فروخته شد.

بر اساس این گزارش، قیمت سایر نفت‌های اوپک در ماه می‌به ازای هر بشکه به این شرح است: نفت سبک عربستان ۷۴.۶۸ دلار، نفت بصره عراق ۷۲.۸۳ لار، نفت بونی لایت نیجریه ۷۷.۷۳ دلار، سیدر لیبی ۷۵.۲۵ دلار، نفت گیراسول آنگولا ۷۶.۷۵ دلار، نفت سنگین ایران ۷۲.۱۵ دلار، نفت صادراتی کویت ۷۲.۵۵ دلار، نفتمارین قطر ۷۳.۳۶ دلار، نفت مرِیِ ونزوئلا ۶۸.۲۲ دلار، نفت موربان امارات ۷۶.۷۱ دلار، نفت اورینت اکوادور ۷۰.۳۹ دلار، نفت رابی لایت گابن ۷۵.۸۸ دلار و نفت صحرای الجزایر ۷۷.۲۵ دلار و نفت زفیرو گینه ۷۶.۶۸ دلار است.

هر بشکه نفت برنت دریای شمال نیز به طور متوسط در این ماه ۷۶.۸۵ دلار به فروش رفته است که افزایش ۵.۲۷ دلاری نسبت به ماه گذشته را نشان می‌دهد و هر بشکه نفت خام آمریکا با ۳.۵۷ دلار کاهش ۶۹.۸۹ دلار معامله شده است.
اوپکبازار نفتبازار نفت ایرانقیمت نفت ایرا

نظر شما