شناسهٔ خبر: 26094784 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

تحويل کلید «سوهانک» به دانشگاه آزاد

مجتمع سوهانک با تغییر نام به مجتمع دانشگاهی امام خمینی(ره) دانشگاه آزاد اسلامی تهران مرکز تبديل شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صداوسیما، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در بازدید از مجتمع سوهانک با اشاره به اینکه مذاکرات این انتقال از 5 سال قبل میان دانشگاه آزاد اسلامی و کمیته امداد امام خمینی آغاز شده بود، گفت: با دستور دکتر ولایتی این فرآیند تسریع شد و پس رایزنی با مسئولان کمیته امداد و با نهایی شدن مسایل مربوط به اموال و دارایی‌ها؛ حراست کمیته امداد امروز کلید مجتمع را تحویل دانشگاه داد.

فرهاد رهبر همچنین پس از بازدید از این مجتمع در مصاحبه با خبرنگاران، گفت: در مجتمع دانشگاهی امام خمینی شش دانشکده و ظرفیت 30 هزار دانشجو از ابتدای مهر مستقر می شوند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به فضای مناسب این مجموعه برای اهالی دانشگاه بویژه دانشجویان، تصریح کرد: مجموعه‌های فرهنگی و ورزشی این مجموعه برای ابتدای مهر امسال به منظور استقرار استادان و دانشجویان آماده می‌شوند.

رهبر گفت: همچنین 12 ساختمان دانشگاه آزاد تهران مرکز که در سطح شهر موقعیت‌های مناسبی نداشتند به این مکان منتقل خواهند شد و در این مجتمع جدید مکان هایی برای استقرار استادان و فضای علمی و آموزشی برای دانشجویان و همچنین محیط اداری مناسب برای کارمندان فراهم می شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی درباره انتقال دانشگاه هنر و تجهیزات آن به این مجتمع هم افزود: قرار شد تا دانشجویان سال‌های دوم و سوم و چهارم مشمول انتقال نشوند و به تدریج تجهیزات آماده و در اینجا مستقر شوند.

mp4
<div id="video-display-embed-code_2300923" ><script type="text/JavaScript" src="http://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/2152328/2300923?width=350&height=250"></script></div>

وی با اشاره به امکانات مناسب حمل و نقل و دسترسی به سوهانک، گفت: از ابتدای مهر نیز روند پذیرش دانشجویان آغاز خواهد شد و برای جابجایی دانشجویان ، مترو در دسترس آنها خواهد بود و علاوه بر آن پارکینگ‌های مناسبی برای استقرار خودروهای شخصی دانشجویان و استادان نیز فراهم می‌شود.

رهبر همچنین در خصوص مهمترین اولویت های آموزشی دانشگاه افزود: هر کدام از واحدهای دانشگاهی تبدیل به یک قطب علمی خواهند شد و برنامه‌ریزی های خوبی برای ارتقای سطح آموزش و پژوهش دانشگاه آزاد اسلامی انجام شده است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی افزایش ارتباط با صنعت و همچنین تعامل با سایر دانشگاهها بویژه در عرصه بین المللی را از دیگر برنامه های دانشگاه بیان کرد که متناسب با قطب بندی ها پیگیری خواهد شد.

نظر شما