شناسهٔ خبر: 26092968 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

انصارالله یمن دو کشتی جنگی ائتلاف عربی را هدف قرار داد

تهران - ایرنا - 'محمد علی الحوثی 'رئیس 'کمیته عالی انقلاب یمن' صبح چهارشنبه از هدف قرار دادن دو کشتی جنگی ائتلاف عربی و آتش گرفتن یکی از آنها در نزدیکی شهر 'الحدیده' در غرب این کشور خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه خبری 'المیادین'، علی الحوثی در شبکه اجتماعی توییتر نوشت: دو کشتی جنگی که درصدد حمله به نیروهای دریایی یمن از طریق پیاده کردن نیرو و تجهیزات نظامی بودند، توسط یگان موشکی یمن هدف قرار گرفته که یکی از آنها آتش گرفت و دیگری که احتمال می رود در آن نظامیان یا کارشناسان آمریکایی حضور داشت، از منطقه گریخت.
وی تاکید کرد: یکی از کشتی های جنگی ائتلاف عربی در نزدیکی 'غلیفقه' در بندر الحدیده آتش گرفت و کشتی جنگی دیگر به سمت 'زقر' در دریای سرخ فرار کرد.
یک منبع نیروی دریایی یمن، آتش گرفتن یک کشتی ائتلاف عربی بر اثر اصابت دو موشک به آن را تایید کرد.
علی الحوثی با هشدار نسبت به حمله به بندر الحدیده و تاکید بر غیر نظامی بودن آن و رد هرگونه ادعا در خصوص قاچاق اسلحه از طریق این بندر اعلام کرد که طرحی که از سوی عربستان برای نابودی یمن به آمریکایی ها داده شده، در برگیرنده حمله به بندر الحدیده و تخریب آن است .
بر اساس گزارش المیادین، به رغم هشدارهای بین المللی نسبت به وقوع فاجعه انسانی در صورت حمله به بندر الحدیده، جنگنده های ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان در 10 نوبت منطقه 'النخیله' در شهرک 'الدریهمی' بندر الحدیده را بمباران کردند.
منابع یمنی در گفت و گو با این شبکه، از درگیری شدید در مناطق الدریهمی همزمان با بمباران شدید آن و حمله نیروهای طرفدار 'عبدربه منصور هادی' رئیس جمهوری مستعفی و فراری به بندر الحدیده خبر دادند.
درگیریها پس از ساعاتی از پایان مهلت ائتلاف سعودی برای دستیابی به توافق به منظور پرهیز از حمله نظامی به الحدیده، صورت گرفت.
نیروهای طرفدار هادی رئیس جمهوری مستعفی یمن با حمایت نیروهای ائتلاف سعودی از صبح امروز حمله به بندر الحدیده را مجددا آغاز کرده اند .
گفته می شود، در حمله به بندر الحدیده علاوه بر نظامیان سعودی، نیروهای اماراتی نیز مشارکت دارند.
گروه بحران های بین المللی ضمن هشدار نسبت به جنگ یمن، حمله نیروهای طرفدار هادی به بندر الحدیده با حمایت امارات و عربستان را فاجعه آمیز توصیف کرده است .
بر اساس گزارش های رسیده، سازمان ملل با شروع حمله نیروهای ائتلاف به سرکردگی عربستان به بندر الحدیده، برخی نیروهای بین المللی خود از این بندر را فراخواند و فقط نیروهای محلی در شهر باقی مانده اند.
'هنرییتا فور' مدیر اجرایی صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل ( یونیسف) خواستار پرهیز از حمله به الحدیده شده بود. وی گفت: دستکم 300 هزار کودک در الحدیده و اطراف آن زندگی می کنند و اخلال در کار این بندر به عنوان شریان زندگی یمنی ها، عواقب ویرانگری برای 11 میلیون کودک یمنی نیازمند کمک خواهد داشت.

** حمله موشکی انصارالله به شهرنظامی الفیصل در جیزان
یگان موشکی ارتش و کمیته های مردمی یمن صبح امروز یک موشک بالستیک 'بدر 1' را به شهر نظامی 'الفیصل' در 'جیزان' عربستان شلیک کردند.
یک منبع یگان موشکی یمن هدف قرار گرفتن شهر نظامی الفیصل با یک فروند موشک بالستیک بدر 1 پس از ساعتی از حمله موشکی به شهر صنعتی جیزان را تایید کرد.
حمله موشکی انصارالله به اهدافی در خاک عربستان در چارچوب عملیات پاسخ و بازدارندگی و دفاع از مردم یمن در برابر حملات وحشیانه سعودیها و هم پیمانانش به شهرها و مناطق مسکونی این کشور صورت می گیرد.
عربستان از روز ششم فروردین سال 94 در قالب ائتلافی از چند کشور عربی و با کمک و چراغ سبز آمریکا، حملات گسترده ای را علیه یمن، فقیرترین کشور عربی آغاز کرد تا به بهانه بازگردان منصور هادی رئیس جمهوری مستعفی این کشور به قدرت، به اهداف و زیادخواهی های سیاسی خود جامه عمل بپوشاند.
تجاوز عربستان به یمن تاکنون منجر به کشته شدن بیش از 14 هزار یمنی بی گناه و ویرانی این کشور شده است.
خاورم** 1453**1651

نظر شما