شناسهٔ خبر: 26092507 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

کاهش قیمت نفت با افزایش تولید و موجودی این محصول

روز چهارشنبه قیمت نفت آمریکا نسبت به قیمت بسته شده در اواخر روز سه شنبه کاهش یافت و به ۶۵.۹۶ دلار رسید. دلیل کاهش قیمت نفت در روز جاری افزایش میزان تولید نفت توسط آمریکا و انتظار بازار در خصوص افزایش قریب الوقوع تولید این محصول توسط نهاد اوپک و همپیمانان آن عنوان شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ امروز قیمت آتی نفت خام برنت نسبت به قیمت بسته شده در اواخر روز سه شنبه ۳۵ سنت کاهش یافت و بشکه ای ۷۵.۵۳ دلار در بازار معامله شد. همچنین، معاملۀ آتی نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با کاهش ۴۰ سنتی بشکه ای ۶۵.۹۶ دلار صورت گرفت.

لازم به ذکر است که افزایش موجودی نفت خام آمریکا و همینطور افزایش تولید این محصول توسط سه کشور بزرگ تولید کننده ی نفت در دنیا باعث کاهش قیمت نفت در روز جاری شده است. بر اساس گزارش های غیر رسمی منتشر شده توسط موسسه نفت آمریکا، موجودی نفت خام این کشور در هفته ی منتهی به ۸ ژوئن ۸۳۰،۰۰۰ بشکه افزایش یافته و به مجموع ۴۳۳.۷ میلیون بشکه رسیده است.

همچنین، آمارها حاکی از آن است که تولید نفت آمریکا با افزایش حدودا ۲۷ درصدی از ۲ سال پیش تا کنون به مجموع ۱۰.۸ میلیون بشکه در روز رسیده و این کشور را پیش از عربستان سعودی و پس از روسیه به دومین کشور بزرگ تولید کننده ی نفت در دنیا تبدیل کرده است. لازم به ذکر است که در ماه ژوئن میزان تولید نفت توسط روسیه و عربستان سعودی همانند آمریکا افزایش یافته و به ترتیب به مجموع ۱۱ میلیون و ۱۰ میلیون بشکه در روز رسیده است.

باید به این نکته اشاره گردد که افزایش تولید نفت توسط عربستان و روسیه نشانه ای است بر اینکه اوپک و همپیمانان آن در نشست روز ۲۲ ژوئن در وین اتریش قصد دارند که در قرارداد کاهش تولید نفت اوپک تغییراتی را ایجاد نمایند. این قرارداد در سال ۲۰۱۷ با هدف کاهش مازاد عرضه بر تقاضا و در نتیجه افزایش قیمت نفت اجرایی شد و تا کنون باعث شده که قیمت نفت حدود ۶۰ درصد افزایش یابد.

منبع: تابناک

نظر شما