شناسهٔ خبر: 26090692 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: نسیم | لینک خبر

/بسته خبری تئاتر/

تغییر ساعت نمایش‌های تماشاخانه شهرزاد/ انتشار آمار فروش «خاطرات هنرپیشه نقش دوم» و «ابلوموف»

نمایش‌های «خدای کشتار»، «کمدی دپوتات» و «کافه پولشری» در تاریخ جمعه ۲۵ خرداد ماه، قبل از بازی تیم ملی روی صحنه می‌روند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار تئاتر خبرگزاری فارس، نمایش های «خدای کشتار» ، «کمدی دپوتات» و «کافه پولشری» در تاریخ جمعه 25 خرداد ماه، قبل از بازی تیم ملی روی صحنه می روند.

به دلیل آغاز جام جهانی فوتبال و همزمانی بازی های تیم ملی کشورمان با نمایش های در حال اجرا در «پردیس تئاتر شهرزاد» و حمایت هنرمندان تئاتر از تیم ملی فوتبال، نمایش های «خدای کشتار» به کارگردانی علی سرابی، «کمدی دپوتات» به کارگردانی اتابک نادری و «کافه پولشری» به کارگردانی الهام پاوه نژاد در تاریخ جمعه 25 خرداد ماه ، قبل از بازی تیم ملی روی صحنه می روند.

طبق برنامه ریزی های انجام شده، نمایش «خدای کشتار» در دو سانس 15 و 17، نمایش «کمدی دپوتات» در ساعت 17 و نمایش «کافه پولشری» در ساعت 17 قبل از بازی تیم ملی فوتبال ایران، روی صحنه خواهند رفت.

از سوی دیگر، نمایش «یک دقیقه و سیزده ثانیه» به کارگردانی شهرام گیل آبادی که سال گذشته روی صحنه رفت  و یکی از نمایش های پرمخاطب سال 96 نام گرفت، از تاریخ 31 خرداد ماه سال جاری در سالن شماره 1 پردیس تئاتر شهرزاد در ساعت 21 اجرا خواهد شد. پانته آ بهرام، سیما تیرانداز و لادن مستوفی بازیگران این نمایش هستند، علاقه مندان به هنرهای نمایشی می توانند بلیت این اثر را از سایت تیکت، پیش خرید کنند.

*معرفی اعضای کمیته سمینار پژوهشی و ادبیات نمایشی تئاتر مقاومت

اعضای کمیته ششمین سمینار «پژوهشی و ادبیات نمایشی» جشنواره تئاتر مقاومت معرفی شدند.

مهدی حامد سقائیان، اسماعیل شفیعی و محمدباقر قهرمانی به عنوان اعضای کمیته علمی ششمین سمینار «پژوهشی و ادبیات نمایشی» شانزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر مقاومت معرفی شدند.

شانزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر مقاومت آذر ماه سال جاری به دبیری امیر نصیر بیگی در تهران برگزار خواهد شد.

*آمار فروش خاطرات هنرپیشه نقش دوم و ابلوموف

نمایش های «خاطرات هنرپیشه نقش دوم» به کارگردانی افشین زمانی و «ابلوموف» به کارگردانی سیاوش بهادری راد که از روز دوشنبه 24 اردیبهشت ماه به ترتیب در ساعت های  19 و 21 که اجرای عمومی خود را در سالن ناظرزاده کرمانی این مجموعه تئاتری آغاز کرده بودند، شامگاه دوشنبه 21 خرداد ماه به کار خود پایان دادند.

نمایش «خاطرات هنرپیشه نقش دوم» به کارگردانی افشین زمانی در 23 اجرای خود پذیرای 2 هزار و 72 مخاطب بود. از این تعداد مخاطب، 1357 مخاطب با بلیت های 35 هزارتومانی، 504 مخاطب با بلیت های 25 هزارتومانی به تماشای این نمایش نشستند. همچنین تعداد 211 مخاطب شامل هنرمندان و اصحاب رسانه، با بلیت مهمان به تماشای این نمایش نشستند. طبق این آمار، فروش نمایش «خاطرات هنرپیشه نقش دوم» طی 23 اجرا مبلغ 60 میلیون و 95 هزار تومان بوده است.

نمایش «ابلوموف» به کارگردانی سیاوش بهادری راد نیز در 24 اجرای خود پذیرای 4 هزار و 186 مخاطب بود. از این تعداد مخاطب، 1075 مخاطب با بلیت های 40 و 30 هزار تومانی، 2851 مخاطب با بلیت 25 و 20 هزار تومانی به تماشای این نمایش نشستند. همچنین تعداد 260 مخاطب شامل مهمان های گروه، هنرمندان و اصحاب رسانه به تماشای این نمایش نشستند. طبق این آمار، فروش نمایش «ابلوموف» طی 24 اجرا مبلغ 119 میلیون و 67 هزار تومان بوده است.

*مدیر درگاه تئاتر ایران استعفا کرد

ابراهیم گله دارزاده مدیر درگاه جامع تئاتر ایران از سمت خود استعفا کرد.

وی در نامه استعفای خود آورده است: «دست و دلم با هم نیستند گاهی / آذر ماه ٩٤ است، مسئولیت درگاه تئاتر ایران را می پذیرم. تنها یک صفحه فعال است همان همیشگی، ایران تئاتر. مدیرکل می گوید: هر استان یک صفحه ویژه می خواهد. هر صفحه یک خبرنگار، سالن ها هم صفحه خودشان را می خواهند، تا یادم نرفته، جشنواره ها را فراموش نکنید، درست مانند کانون های تخصصی، آنها هم سایت می خواهند.

درگاه آرام آرام درگاه تئاتر ایران شد، وگرنه هنوز ما مانده بودیم و وارونه تئاتر ایران. الان پایان خرداد ماه ٩٧ است به آیینه نگاه می کنم موهایم کمی سپیدتر شده اند اما هر استان یک صفحه خبری دارد. جشنواره ها صفحات ویژه خود را دارند، تئاتر شهر، سنگلج و بقیه صفحه ویژه خود را دارند. یک سایت فروش بلیت برای استان ها آماده استفاده است. نرم افزار کاربردی تئاتر فجر هم آماده بهره برداری است.

کوشیدم آنچه از دستم ساخته است برای این صفحات مجازی دریغ نکنم. حالا پایان خرداد ماه ٩٧ است. دلم مثل همیشه با تئاتر است اما دستم به کار نمی رود. دل حرف خودش را می زند اما دست ها کارگر عقل اند. دلم را کف دست هایم می گیرم و از درگاه تئاتر ایران می روم. از خیابان هانری کربن که می گذرم، می شنوم دستان کسانی می گویند کناره گرفت، رفت، خداحافظی کرد. چه فرقی می کند، هر آمدن، رفتنی دارد، این را دستم به دلم می گوید.»

*«آمیز قلمدون» در تماشاخانه ایرانشهر به صحنه می رود

نمایش «آمیز قلمدون» نوشته اکبر رادی و به کارگردانی هادی مرزبان از روز پنجشنبه 24 خردادماه ساعت 21 در سالن دکتر ناظرزاده کرمانی اجرای عمومی خود را آغاز می کند.

در این نمایش ایرج راد، فرزانه کابلی، نوشین تبریزی، آذر خوارزمی، سمیرا کریمی، حسن عسگری و رضا جلالوند بازی می کنند.

نمایشنامه «آمیز قلمدون» یکی از مهم ترین آثار اکبر رادی است که در سال 1371 نگارش شده و داستان آن روایتگر زندگی زن و مردی است که با آرزوهایی تباه شده، به سن پیری رسیده اند. شکوهی یا همان آمیز قلمدون، سراسر عمر خود را وقف ادب و فرهنگ کرده و بر همین اساس درنهایت سادگی و به دوراز زد و بندها، تملق، چاپلوسی های رایج و مرسوم روزگار را به پاکی گذرانده و دل در گرو خط خوش و زلال هنر سپرده است.
 

منبع: فارس

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

برچسب‌ها:

نظر شما