شناسهٔ خبر: 26089552 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه قانون | لینک خبر

انتقاد کواکبیان از وضعیت نابسامان قیمت سکه در بازار

زمانی می‌گفتند در چهارراه استانبول یک جمشید بسم‌الله بوده که باعث افزایش قیمت ارز می‌شد، اکنون این جمشید بسم‌الله‌ها نیستند پس چرا وضعیت اقتصادی اسفبار است؟

صاحب‌خبر -

قانون- نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به شرایط اقتصادی کشور و افزایش قیمت ارز، گفت: زمانی می‌گفتند در چهارراه استانبول یک جمشید بسم‌الله بوده که باعث افزایش قیمت ارز می‌شد، اکنون این جمشید بسم‌الله‌ها نیستند پس چرا وضعیت اقتصادی اسفبار است؟

 

به گزارش قانون به نقل از ایسنا، مصطفی کواکبیان در جریان بررسی لایحه اصلاح قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز در جلسه علنی صبح امروز (چهارشنبه) مجلس، گفت: وضعیت معیشتی و اقتصادی مردم در حال حاضر مناسب نیست. شب می‌خوابیم و صبح بلند می‌شویم و می‌بینیم قیمت‌ها تغییر کرده است، دلار چند هزار تومان افزایش یافته و وضع قاچاق کالا و ارز هم به قدری وخیم است که من خجالت می‌کشم بگویم از این دولت حمایت کردم.


این نماینده مجلس با اشاره به افزایش قیمت خودرو‌ها در یک ماه گذشته، اظهار کرد: مردم می‌گویند شما برای چه به مجلس می‌روید و آنجا چکارمی‌کنید؟

وی با بیان اینکه این لایحه نمی‌تواند وضعیت اقتصادی را سر و سامان دهد، گفت: برخی به من گفتند منظور تو در مخالفت با این لایحه در واقع سپاه و نیرو‌های نظامی است، اما اینطور نیست. سپاه که نمی‌رود کالا وارد کند و تجارت کند، اگر سپاه باشد مسائل دفاعی خود را دنبال می‌کند، اما عناصری در این کشور هستند که واقعا در قاچاق کالا موثرند، اما ما به کولبران بدبخت گیر می‌دهیم و سرمنشاء‌های اصلی قاچاق را فراموش می‌کنیم.

کواکبیان گفت: امیدواریم آمار کاهش قاچاق کالا از ۲۵ میلیارد دلار به ۱۵ میلیارد دلار درست باشد، اما وضعیت جامعه غیر از این را نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه این لایحه ۱۹ ماه قبل تهیه شده، گفت: این لایحه در شرایط فعلی پاسخگو نیست و گزارش‌های ما حاکی از این است که گمرک، ایکس‌ری‌ها را به گونه‌ای طراحی می‌کند که قاچاق کالا به صورت قانونی انجام شود.

کواکبیان با بیان اینکه افرادی که برای افزایش حقوق چند درصدیشان ساعت‌ها در مجلس بحث می‌کنیم یک شبه قدرت خریدشان نصف شده، افزود: در قدیم می‌گفتند در چهارراه استانبول یک جمشید بسم‌الله است که باعث افزایش قیمت ارز می‌شود، حالا که این جمشید بسم‌الله‌ها نیستند پس چرا وضع اقتصاد اسفبار است؟ بخشی از علت اصلی گرانی این است که صرافی‌های ما به وظایف خود عمل نمی‌کنند.

برچسب‌ها:

نظر شما