شناسهٔ خبر: 26087121 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

استقبال سئول از توقف رزمایش‌های نظامی آمریکا در شبه جزیره و تاکید ژاپن بر ادامه آن

کره جنوبی از احتمال توقف رزمایش‌های نظامی با آمریکا در شبه جزیره کره خبر داد ولی ژاپن ادامه این رزمایش‌ها را برای امنیت منطقه حیاتی دانست.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، بعد از آنکه «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا پس از دیدار با «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی گفته بود، رزمایش‌های نظامی مشترک با کره جنوبی را متوقف می‌کند، دفتر رئیس جمهوری کره جنوبی به احتمال اجرای این مسئله اشاره کرد.

به نوشته خبرگزاری یونهاپ، دفتر ریاست جمهوری کره جنوبی گفت که برای کمک به مذاکرات برای خلع سلاح اتمی کره شمالی و برقراری صلح در شبه جزیره کره، احتمال متوقف کردن این رزمایش‌ها وجود دارد ولی ابتدا لازم است این مسئله روشن شود که معنای دقیق سخنان دونالد ترامپ چه بوده است.

از سوی دیگر، وزارت دفاع ژاپن روز چهارشنبه (امروز) گفت که حضور نظامی آمریکا در کره جنوبی و انجام رزمایش نظامی مشترک برای امنیت منطقه شرق آسیا، حیاتی است. 

خبرگزاری رویترز به نقل از وزارت دفاع ژاپن نوشت، توکیو رزمایش نظامی مشترک خود را با آمریکا ادامه می‌دهد و قصد دارد توان دفاعی خود را در مقابله با موشک‌های بالستیک احتمالی کره شمالی تقویت کند. 

روز سه‌شنبه (دیروز) ترامپ و کیم بعد از مدت‌ها تنش که برای برگزاری دیدار مشترک بوجود آمده بود، سرانجام در سنگاپور ملاقات و گفت‌وگو کردند و طرفین این نشست را موفق نامیدند.

در توافقی که بین دو کشور بعد از دیدار سران امضا شد و مفاد آن اعلام گردید، آمریکا متعهد به تضمین امنیت کره شمالی و کره شمالی متعهد به خلع سلاح اتمی شده‌اند. ترامپ وعده داد نیروهای نظامی این کشور را از کره جنوبی خارج و رزمایش نظامی مشترک را متوقف کند. 

انتهای پیام/م

 

نظر شما