شناسهٔ خبر: 26084873 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

ممنوعیت‌ها و محدودیت‌های ترافیکی نماز عیدفطر در تهران اعلام شد

- همشهری‌آنلاین: رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های ترافیکی نماز عیدفطر در پایتخت را تشریح کرد.

صاحب‌خبر -

سردار محمدرضا مهماندار، رئيس پليس راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ در نشست خبری که پیش از ظهر چهارشنبه 23 خرداد در مقر پلیس راهور تهران برگزار شد، درباره محدودیت‌های تردد در روز عیدفطر گفت: تردد کلیه وسایل نقلیه از ساعت ۴ صبح روز عیدفطر در خیابان شهید بهشتی از تقاطع سهروردی به سمت غرب تا خیابان قائم مقام فراهانی، خیابان شهید علی‌اکبری از خیابان شهید مطهری به سمت شمال تا خیابان بهشتی، خیابان میرعماد از خیابان شهید مطهری تا خیابان شهید بهشتی و خیابان پاکستان در ضلع غربی مصلی امام خمینی(ره) ممنوع خواهد بود.

به‌ گزارش ایسنا، سردار مهماندار افزود: همچنین طول خیابان‌های هویزه و خرمشهر در حد فاصل صابونچی و خیابان شهید قنبرزاده، مسیر غرب به شرق بزرگراه رسالت در محدوده مصلی امام خمینی(ره) از تقاطع کردستان، مسیر شرق به غرب بزرگراه رسالت از پل سیدخندان نیز شامل این محدودیت‌ها می‌شود و برای خط ویژه اتوبوسرانی در خیابان‌های شهید بهشتی و شهید مطهری نیز محدودیت تردد وجود دارد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ درباره محدودیت توقف این روز نیز اظهار داشت: از ساعت ۲۴ شب قبل از مراسم توقف کلیه وسایط نقلیه در برخی محدوده‌ها ممنوع و پاکسازی کامل انجام خواهد شد. این محدوده‌ها شامل طول بزرگراه مدرس از میدان هفت تیر تا حقانی در هر دو مسیر، طول بزرگراه رسالت از بزرگراه آفریقا تا پل سید خندان در هر دو مسیر، طول خیابان شهید قنبرزاده در حدفاصل بزرگراه رسالت تا خیابان شهید بهشتی در هر دو مسیر و طول خیابان شهید بهشتی از میدان تختی تا خیابان قائم مقام فراهانی است.

مهماندار اضافه کرد: درهمین راستا به افرادی که خودرویشان در این محدوده متوقف است، توصیه می‌کنم نسبت به جابه‌جایی خودروی خود از این معابر اقدام کنند.

به گفته او در طول خیابان میرعماد حدفاصل خیابان شهید مطهری تا خیابان شهید بهشتی، طول خیابان شهید مفتح در حد فاصل خیابان شهید بهشتی تا خیابان شهید مطهری (به استثنای اتوبوس‌های شرکت واحد)، طول خیابان پاکستان از خیابان شهید بهشتی تا بزرگراه مدرس، طول خیابان‌های هویزه و خرمشهر در حدفاصل قنبرزاده تا عشق‌یار (به استثنای موتورسیکلت‌ها)، محدوده ضلع غربی میدان هفت‌تیر در حد فاصل خیابان زهره و خیابان قائم مقام فراهانی و طول خیابان شهید مطهری در حد فاصل بزرگراه مدرس تا خیابان سهروردی مشمول این محدودیت‌ها می‌شود.

مهماندار درباره مسیرهای پیش‌بینی شده برای استقرار و فعالیت تاکسی‌های ون گفت: مسیر شماره یک شامل پارکینگ لجستیک ـ درب اصلی مصلی است که مسیر رفت از خیابان شهید نقدی، شهید علی اکبری، بهشتی تا مصلی و مسیر برگشت از مصلی، خیابان شهید مفتح و خیابان شهید نقدی خواهد بود. مسیر شماره دو از تقاطع خیابان سهروردی- شهید بهشتی تا میدان تختی به‌صورت رفت و برگشت است و در صورت انسداد محور از زیر پل شریعتی، خودروهای ون باید در زیر پل سید خندان دپو شوند. مسیر سوم از میدان هفت‌تیر به سمت شمال، بزرگراه مدرس، ضلع شمال مصلی به‌صورت رفت و برگشت از طریق خیابان شهید قنبرزاده، خیابان شهید مفتح و میدان هفت‌تیر خواهد بود.

او در همین رابطه افزود: مسیرهای چهارم و پنجم از پارکینگ‌های بیهقی و بنیاد مستضعفان تا مصلی امام خمینی(ره) است که مسیر رفت از خیابان آفریقا، میدان آرژانتین، بزرگراه رسالت تا ضلع شمالی مصلی و مسیر برگشت از ضلع شمالی مصلی، خیابان شهید قنبرزاده، خیابان شهید بهشتی، خیابان احمد قصیر تا پارکینگ بیهقی و بنیاد مستضعفان خواهد بود. مسیر ششم نیز از زیر پل سیدخندان جهت حرکت از سهروردی به سمت جنوب، در خیابان خرمشهر به سمت غرب تقاطع قنبرزاده به‌صورت رفت و برگشت از زیر پل سیدخندان است.

مهماندار درباره سایر مسیرهای پیش‌بینی شده اظهارکرد: مسیر هفتم برای رفت از پل حقانی - رسالت به جنوب و در برگشت از طریق دوربرگردان قبل از تونل رسالت در مسیر حقانی به سمت شمال ادامه خواهد یافت. مسیر شماره هشت برای استفاده از پارکینگ شماره یک، در برای رفت از ابتدای بزرگراه همت به جنوب تا انتهای بزرگراه رسالت و مسیر برگشت همانند مسیر رفت به‌صورت بالعکس خواهد بود. مسیر شماره نُه در صورت تکمیل پارکینگ شماره یک و اعمال محدودیت ترافیکی، در جهت رفت از طریق بزرگراه همت به سمت شرق وارد بزرگراه حقانی به سمت جنوب شده و همانند مسیر شماره پنج نسبت به جابه‌جایی نمازگزاران اقدام خواهند نمود. مسیر دهم نیز طول خیابان خرمشهر و هویزه حد فاصل خیابان سهروردی تا خیابان صابونچی و بالعکس در نظر گرفته شده است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ گفت: محل استقرار تاکسی‌های ون، ویژه جابه‌جایی گمشدگان در پارکینگ لجستیک ارتش واقع در خیابان شهید بهشتی نرسیده به خیابان شهید مفتح است. همچنین محل‌های پیش‌بینی شده جهت توقف موتورسیکلت‌های نمازگزاران شامل طول خیابان‌های هویزه و خرمشهر در ضلع شرقی مصلی، حد فاصل صابونچی و شهید قنبرزاده است. پارکینگ لجستیک واقع در ضلع جنوبی خیابان شهید بهشتی قبل از خیابان شهید مفتح نیز برای انتقال خودروهای پاکسازی شده پیش‌بینی شده است.

برچسب‌ها:

نظر شما