شناسهٔ خبر: 26081936 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

تلفاتِ سنگین متجاوزانِ سعودی درمناطق مختلف

یک کشتی جنگی حامل نظامیان آمریکایی که قصد پیاده کردن نیرو در سواحل الحدیده را داشت، هدف دو راکت ارتش و کمیته های مردمی یمن قرار گرفت.

صاحب‌خبر -
به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صداوسيما از صنعا ؛  منابع نظامی اعلام کردند چند ناو و بالگرد آپاچی و شناور جنگی برای کمک به سرنشینان این ناو وارد محل شدند اما با آتش سنگین نیروی دریایی یمن مواجه و مجبور به فرار شدند.
mp4
<div id="video-display-embed-code_2300893" ><script type="text/JavaScript" src="http://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/2151732/2300893?width=400&height=300"></script></div>
 
تلفات سنگين متجاوزان سعودي در مناطق مختلف
به گزارش شبکه تلویزیونی المسیره ؛ نیروهای یمنی در مناطق مختلف از جمله نجران، جیزان و عسیر خسارت و تلفات سنگینی به متجاوزان سعودی و مزدوران آنها تحمیل کردند.  توپخانه ارتش و کمیته های مردمی یمن مواضع و استحکامات مزدوران سعودی را در جیزان هدف قرار داد.  در تصاویری که ستاد تبلیغات جنگ یمن پخش کرده است صحنه هایی از هدف قرار گرفتن مواضع و استحکامات مزدوران دیده می شود.  در نتیجه این حملات ، خسارات و تلفات سنگینی به مزدوران وارد آمد و پس از انهدام مواضع خود فرار را بر قرار ترجیح دادند.  از سوی دیگر شماری از نظامیان سعودی و مزدوران آنها نیز در جریان عملیات ارتش و کمیته های مردمی یمن در جبهه های مرزی به هلاکت رسیدند.  بر همین اساس مواضع نظامیان سعودی در منطقه عسیر و مزدوران آنها در مسیال هدف قرار گرفت.  دو تن از مزدوران نیز در گذرگاه علب هدف اصابت گلوله تک تیراندازان یمنی قرار گرفتند.  مواضع متجاوزان و مزدوران آنها در نجران نیز هدف قرار گرفت. علاوه بر این مواضع نیروهای سودانی هم هدف حملات موشکی نیروهای یمنی قرار گرفت.  در منطقه اجاشر در نجران نیز شماری از مزدوران ارتش سعودی هدف حمله قرار گرفتند و به هلاکت رسیدند و تعدادی از خودروهای آنها نیز منهدم شد.  یک بلدوزر سعودی نیز با موشک هدایت شونده هدف قرار گرفت.  منابع نظامی یمنی از انهدام سه خودروی مزدوران در منطقه خب و الشعف در استان الجوف خبر دادند. 
mp4
<div id="video-display-embed-code_2299923" ><script type="text/JavaScript" src="http://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/2151732/2299923?width=400&height=300"></script></div>
­
 
 
آغاز عملیات نظامی و تهاجمی ائتلاف متجاوزان در یمن
به گزارش شبکه تلويزيوني الميادين؛ منابع خبری از آغاز حمله به اصطلاح ائتلاف تحت فرماندهی عربستان سعودی به شهر الحدیده یمن خبر دادند.
نماینده سازمان ملل در یمن در حال رایزنی برای جلوگیری از وقوع جنگ و درگیری در حدیده یمن است.
جنگنده های سعودی آمریکایی منزل مسکونی یکی از شهروندان یمنی در منطقه غمار واقع در شهرک مرزی رازح استان صعده را هدف قرار دادند.
 
­
درخواست گریفیتس از طرف های جنگ یمن برای پرهیز از نبرد برای حدیده
مارتین گریفیتس نماینده ویژه سازمان ملل در امور یمن روز چهارشنبه از همه طرف های جنگ خواست از نبرد برای شهر بندری حدیده پرهیز کنند و به میز مذاکره بازگردند.
به گزارش خبرگزاری رویترز از ژنو، گریفیتس در یک پیام توییتری نوشت: من بی نهایت نگران تشدید درگیری های نظامی در حدیده و پیامدهای انسانی و سیاسی آن هستم. ما با طرف های جنگ در تماسیم تا جلوی تشدید هرچه بیشتر درگیری ها را بگیریم. ما از آنها می خواهیم خویشتنداری پیشه کنند و برای جلوگیری از درگیری نظامی به تلاش های سیاسی روی آورند.
 
14 سازمان حقوقی نامه ای به مکرون درباره حمله به الحدیده ارسال کردند
شبکه تلویزیونی الجزیره گزارش داد: چهارده سازمان حقوقی نامه ای برای امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه درباره حمله سعودی- اماراتی به شهر الحدیده یمن ارسال کردند و خواستار حذف نام عربستان از مشارکت در کنفرانس پاریس شدند.
 
ابراز نگرانی فرستاده سازمان ملل از عملیات نظامی در الحدیده
­
شبکه تلویزیونی المیادین گزارش داد: فرستاده سازمان ملل در امور یمن گفت: درگیری در شهر الحدیده بسیار نگران کننده است. ما برای جلوگیری از تشدید تنش با همه طرف ها در تماس هستیم.
 
درخواست برای ادامه فعالیت بندر الحدیده و رسیدگی به نقض قوانین انسانی در الحدیده شد
شبکه تلویزیونی الجزیره گزارش داد: سازمان کودکان را نجات دهید خواستار تحقیق درباره هرگونه نقض احتمالی قوانین انسانی در الحدیده شد و بر ضرورت ادامه فعالیت بندر الحدیده برای دریافت کمک های انسانی تاکید کرد.
 
هدف قرار گرفتن دوفروند کشتی جنگی متجاوزان 
منابع یمنی اعلام کرد نیروی دریایی این کشور دو فروند کشتی جنگی متجاوزان را در سواحل غلیفقه در استان ساحلی الحدیده هدف قرار داد .
سرهنگ عزیز راشد دستیار سخنگوی نیروهای مسلح یمن گفت: یک فروند کشتی جنگی نیروهای متجاوز هدف حمله قرار گرفته است.
منابع یمنی اعلام کردند ستونهایی از دود دیده شده که از کشتی جنگی هدف قرار گرفته در سواحل غربی یمن به هوا برخاسته است. نیروهای یمنی این کشتی جنگی متعلق به متجاوزان به یمن را در سواحل الحدیده هدف حمله قرار دادند.
وی در گفتگو با العالم گفت درگیری ها در الحدیده ادامه دارد و اعلام امارات مبنی بر اینکه عملیات آغاز شده است جنگ رواني و تبلیغاتی است .
این مقام نظامی یمنی افزود ما برای هدف قرار دادن امارات با تعداد زیادی موشک توانایی داریم.
mp4
<div id="video-display-embed-code_2299968" ><script type="text/JavaScript" src="http://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/2151732/2299968?width=400&height=300"></script></div>
 
کشتی متجاوزان که هدف قرار گرفت خسارات فراوانی متحمل شده است
تلاش گسترده متجاوزان برای کمک به کشتی جنگی که هدف حمله موشکی نیروهای یمنی قرار گرفت نشان دهنده حجم گسترده خسارات وارده به آن است.
همزمان با تشدید حملات متجاوزان در جبهه ساحلی، نیروهای یمنی موفق شدند یک کشتی جنگی متجاوزان را در نزدیک سواحل الحدیده هدف قرار دهند. منابع نیروی دریایی یمن اعلام کردند این کشتی جنگی به صورت مستقیم هدف اصابت دو فروند موشک نیروهای یمنی قرار گرفت و عقب نشینی دیگر کشتی ها را به دنبال داشت.
منابع افزودند قایق های امدادی برای کمک رسانی به سمت کشتی جنگی که هدف قرار گرفته بود حرکت کردند و بالگردها نیز به شکل گسترده در آسمان منطقه به پرواز در آمدند.
هجوم قایق ها برای کمک رسانی و پرواز گسترده بالگردها نشان دهنده خسارات شدیدی است که به این کشتی وارد شده است.
نیروی دریایی یمن قبلا اعلام کرده بود هرگونه تلاش برای حمله به سواحل غربی یمن را تحت نظر دارد.
نیروی دریایی یمن در ماه های گذشته نیز بیش از دوازده کشتی جنگی متجاوزان را هدف قرار داده است که بارزترین آنها دو کشتی جنگی متعلق به امارات و عربستان سعودی است.
 
جزئيات حمله به کشتي متجاوزان 
محمد علی الحوثی رئیس کمیته عالی انقلابی یمن نيز گفت : دو کشتی ائتلاف قصد داشتند عملیات هلی برن نیرو در سواحل یمن صورت دهند که نیروی دریایی در کمین آنها بود و یکی از آنها را هدف قرار داد و کشتی دیگر فرار کرد. بالگردهای ائتلاف عملیات کمک رسانی به شماری از سرنشینان کشتی هدف قرار گرفته را صورت دادند و همچنان شماری از نیروها در داخل این کشور هستند.
mp4
<div id="video-display-embed-code_2298610" ><script type="text/JavaScript" src="http://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/2151732/2298610?width=400&height=300"></script></div>

در همين حال نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن بلندی های الشبکه و الخزان و پایگاه های مهم دیگری در منطقه الکساره واقع در سلسه کوه های جبل النار را باز پس گرفتند.
متجاوزان و مزدوران سعودی طی پنج حمله تلاش کردند بلندی های الشبکه را پس بگیرند اما با حمله غافلگیرانه نیروهای یمنی مواجه شده و پایگاه های دیگری را نیز از دست دادند.
 
نیروهای یمنی مواضع متجاوزان سعودی را هدف قرار دادند
نیروهای یمنی مواضع متجاوزان سعودی را در نجران و جیزان هدف قرار دادند و خساراتي را به آنها وارد آوردند. در اين عمليات یکی از سرکرده های تروريست هاي وهابی صهیونیستی داعش نیز به هلاکت رسید.
شبکه تلويزيوني العالم اعلام کرد یگان موشکی یمن یک فروند موشک بدر1 را به منطقه نظامی فیصل در منطقه جیزان در جنوب عربستان سعودی شلیک کرد.
از سوی دیگر فردی موسوم به صالح الجفیش الوائلی از سرکرده های تروريست هاي وهابی صهیونیستی داعش در عملیات نیروهای یمنی در نجران در جنوب عربستان سعودی به هلاکت رسید.
نیروهای مشترک یمنی همچنین مواضع نظامیان سعودی را در منطقه نهوق در نجران با راکت هدف قرار دادند. نیروهای یمنی مواضع ارتش سعودی و مزدوران آن را در جبل جحفان نيز هدف حمله قرار دادند.
از سوی دیگر یک شهروند غیر نظامی یمنی در حمله سعودی ها به منطقه مرزی منبه در شمال یمن به شهادت رسید.
 
متجاوزان به دنبال جنگ رواني اند
خبرنگار العالم ضمن تکذیب خبرهای منتشر شده درباره پیشروی متجاوزان به سمت الحدیده تأکید کرد هیچگونه پیشروی صورت نگرفته و آنچه در این باره گفته می شود صرفا جنگ تبلیغاتی و روانی است.
زیاد الحسنی خبرنگار شبکه در الحدیده در گفتگوی زنده با العالم افزود برخی منابع اعلام کردند درگیری ها فعلا محدود به منطقه الدریهمی است و متجاوزان در حال ارسال تجهیزاتی به ساحل غربی برای پیشروی به سمت الحدیده هستند و برای این کار از پشتیبانی هوایی و دریایی گسترده نیز استفاده می کنند. رسانه های آنها در انتشار اخبار پیروزی آنها اغراق می کنند که در واقع هدف از آن صرفا جنگ روانی و ایجاد رعب و وحشت در میان مردم محلی است. متجاوزان و مزدوران آنها هنوز به سمت الحدیده پیشروی نکرده اند و خبرهایی که در این باره منتشر می شود مربوط به حملات هوایی است که با پشتیبانی کشتی های جنگی صورت می گیرد.
 
 


 

نظر شما