شناسهٔ خبر: 26079061 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه شهروند | لینک خبر

هدیه ویژه بیل‌گیتس برای 4‌میلیون فارغ التحصیل

صاحب‌خبر -

بنیان‌گذار مایکروسافت به 4میلیون دانش‌آموزی که از کالج فارغ‌التحصیل می‌شوند، دانلود مجانی کتاب «واقع‌گرایی» را هدیه می‌دهد.
فارغ‌التحصیلان به چه چیزی نیاز دارند؟ به اعتقاد بیل گیتس کتابی شامل خلاصه‌ای از آمار و ارقام. گیتس میلیاردر قصد دارد یک نسخه از کتاب «واقع‌گرایی» نوشته‌ هانس رازلینگ را به تمام دانش‌آموزانی که از کالج‌های آمریکا فارغ‌التحصیل می‌شوند، هدیه دهد.
رازلینگ در این کتاب که در آوریل چاپ شده ثابت می‌کند دنیا از آن چیزی که ما فکر می‌کنیم در شرایط بهتری قرار دارد. رازلینگ می‌نویسد: «وضعیت خوب نیست و به نظر می‌آید بدتر هم می‌شود، نه؟ جنگ، خشونت، بلایای طبیعی، فساد. پولدارها پولدارتر می‌شوند و فقیرها فقیرتر. اگر اقدامات جدی انجام نشود به‌زودی تمام منابع از بین خواهند رفت. این تصاویری است که اکثر مردم در کشورهای غربی در رسانه‌ها می‌بینند و در ذهن دارند.»
«من به آن جهان‌بینی ترسناک می‌گویم. استرس‌زا و گمراه‌کننده است... نه با یک مقیاس یا حتی در یک سال، بلکه قدم‌به‌قدم،‌ سال‌به‌سال، دنیا پیشرفت می‌کند. در دو دهه گذشته، امید به زندگی دو برابر شده است. با این‌که دنیا با چالش‌های بزرگی روبه‌رو است، پیشرفت‌های شگرفی داشته‌ایم.»
رازلینگ، پزشک سوئدی و استاد سلامت بین‌الملل،‌ سال گذشته بر اثر سرطان از دنیا رفت. این کتاب در آمریکا و انگلستان بسیار پرفروش بوده و در انگلستان به چاپ شانزدهم رسیده است.
گیتس در وبلا‌گش می‌نویسد: «اگر از کالجی در آمریکا مدرک می‌گیرید، من برایتان هدیه‌ای در نظر گرفته‌ام. یک کتاب. با این‌که همه باید این کتاب را بخوانند، اما بینش‌های آن مخصوصا برای کسانی که از کالج فارغ‌التحصیل و وارد فاز جدید زندگی می‌شوند، بسیار کاربردی است.»

نظر شما