شناسهٔ خبر: 26079036 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

یکصد و ۶۰ پایگاه ثابت و سیار بهزیستی آماده جمع آوری زکات فطریه

خبرگزاری شبستان:مدیرکل بهزیستی استان مرکزی گفت: یکصد و ۶۰ پایگاه ثابت و سیار بهزیستی استان مرکزی آماده جمع آوری زکات فطریه هم استانی های عزیز است.

صاحب‌خبر -

زهرا امینی، مدیر کل بهزیستی استان مرکزی ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات مردم مومن و متدین استان مرکزی و تبریک پیشاپیش عید سعید فطر به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اراک گفت: امسال نیز همچون سنوات گذشته بهزیستی استان مرکزی آماده جمع آوری زکات فطریه و کفاره مردم عزیز استان و اهدای آن به نیازمندان و محرومین است.

 

وی با اشاره به اینکه برای این مهم یکصد و 60 پایگاه ثابت و سیار در نظر گرفته شده است، افزود: 325 صندوق نیز در مصلاهای نماز جمعه مسیر تردد نمازگزاران عید سعید فطر در نقاط مختلف پیش بینی شده است.

 

این مقام مسئول با اشاره به وظایف سازمان بهزیستی و همچنین افراد تحت پوشش این نهاد، ادامه داد: بهزیستی طبق فتاوی مراجع عظام می‌تواند وجوهات فطریه را جمع‌آوری و برای تأمین هزینه‌های مواد غذایی، پوشاک، تأمین جهیزیه نوعروسان، مسکن معلولان و موارد دیگر که به رفع نیازهای مختلف این عزیزان کمک می کند، هزینه کند.

 

مدیر کل بهزیستی استان مرکزی ادامه داد: همکاران ما در پایگاه های ثابت و سیار بهزیستی  به منظور رفاه حال هم استانی های عزیز در پرداخت زکات فطریه از ساعات اولیه روز عید فطر در پایگاه های ثابت و سیار آماده جمع‌آوری زکات فطریه هستند.

 

وی با بیان اینکه  جمع‌آوری زکات فطره توسط اداره کل بهزیستی استان با هماهنگی شورای زکات در روز عید سعید فطر صورت می‌گیرد، افزود: مراکز دولتی و خیریه تحت نظارت بهزیستی استان مرکزی که از شورای زکات مجوز برای جمع آوری فطریه دارند نیز آمادگی لازم برای جمع‌آوری وجوهات فطریه مردم خداجوی استان می پردازند.

 

امینی ادامه داد: زکات جمع آوری شده در کوتاه ترین زمان ممکن به دست نیازمندان رسانده می شود و از مردم خدا جو و نوعدوست استان خواست تا برای اهدای فطریه خود به مراکز مجاز جمع‌آوری وجوهات فطریه بهزیستی استان وشهرستانها مراجعه کنند تا فطریه آنها به دست نیازمندان رسیده و گره ای از مشکلات آنان بگشاید.

 

مدیر کل بهزیستی استان مرکزی خاطرنشان کرد: مبالغ جمع آوری شده شامل فطریه، کفاره روزه و سهم سادات است که از روز عید سعید فطر به مدت سه روز جمع آوری و به دست نیازمندان خواهد رسید.

نظر شما