شناسهٔ خبر: 26070652 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

فعالیت بیش از 600 پایگاه جمع‌آوری زکات فطریه در همدان

معاون مشارکت‌های مردمی اداره‌ کل بهزیستی استان همدان از فعالیت 600 پایگاه جمع آوری زکات فطریه در استان خبر داد.

صاحب‌خبر -

فعالیت بیش از 600 پایگاه جمع‌آوری زکات فطریه در همدانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ حمیدالله فارسی، معاون مشارکت‌های مردمی اداره‌کل بهزیستی استان همدان به فعالیت بیش‌ از ۶۰۰ پایگاه جمع‌آوری زکات فطریه در روز عید سعید فطر اشاره کرد و افزود: امسال شورای زکات با همکاری دو مجموعه بهزیستی و کمیته امداد ۶۱۰ پایگاه سیار جمع‌آوری زکات فطریه در مساجد،‌ مصلی‌ها و محل‌های برگزاری نماز عید فطر در سراسر استان برپا خواهد کرد.

وی خاطر نشان کرد:سازمان بهزیستی با توجه به وظایف ذاتی خود به منظور حمایت از نیازمندان، معلولان و قشر ضعیف جامعه هر ساله بخشی از فعالیت خود را به جمع‌آوری زکات فطریه اختصاص می‌دهد.

معاون مشارکت‌های مردمی بهزیستی استان با بیان اینکه ۴۷۰ پایگاه مشترک با کمیته امداد است گفت: از ۶۱۰ پایگاه جمع آوری زکات فطره، ۱۴۰ پایگاه به صورت مستقل مختص بهزیستی است که از این میان، ۱۳۰ پایگاه در شهر همدان و مابقی در شهرستان‌ها استقرار خواهد یافت.

فارسی  از توزیع ۲۰۰ هزار پاکت جمع آوری زکات فطریه توسط شورای زکات خبر داد و گفت: ۱۰۰ هزار پاکت فطریه‌ در استان در حال توزیع است که مبالغ جمع آوری شده از آن برای کمک به نیازمندان و مددجویان تحت پوشش این مجموعه هزینه خواهد شد.

وی با بیان اینکه ۲۴۸ هزار و ۱۸۴ نفر تحت پوشش بهزیستی استان هستند عنوان کرد: ۳۵ هزار و ۳۶۸ خانوار در حوزه توان بخشی و ۱۶۱ هزار و ۶۷ خانوار جزء خانواده‌های نیازمند این مجموعه هستند؛ ۱۱ هزار و ۷۷ خانوار مستمری بگیر بهزیستی و ۵ هزار و ۵۲۱ خانوار در صف دریافت خدمات بیمه هستند .

معاون مشارکت‌های مردمی بهزیستی استان با اشاره به اینکه اولویت بهزیستی استان تأمین هزینه معیشت، درمان و تحصیل مددجویان است گفت: فرزندان معلول و مددجویان بهزیستی به ویژه کودکان بی سرپرست، در انتظار کمک‌های نقدی و غیر نقدی شهروندان مومن و وظیفه شناس استان هستند.

فارسی افزود: لذا مجموعه بهزیستی تقاضامند است با پرداخت فطریه و کفاره در عید سعید فطر و سایر کمک‌های نقدی، غیر نقدی و خدماتی، با فرزندان آسمانی مددجویان همگام باشند.

وی در پایان ادامه داد: کلیه ادارات و مراکز بهزیستی در سراسر استان در طول ماه مبارک و نیز ایام ا... عید فطر پذیرای کمک‌های مردم نیکوکار استان است که در این میان می‌توانند وجوهات نقدی خود را به شماره حساب ۲۱۷۳۴۵۵۶۲۷۰۰۸ با شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۱۸۹۹۵۱۹۷۲۶ بانک ملی شعبه مهدیه همدان بنام مشارکت‌های مردمی بهزیستی استان همدان واریز کنند.

انتهای پیام/ب

استقرار 470 پایگاه جمع آوری زکات عید فطریه در همدان

برچسب‌ها:

نظر شما