شناسهٔ خبر: 26070189 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

جمع‌آوری زکات فطره در 498 پایگاه کمیته امداد + مصاحبه

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان بوشهرگفت: در روز عید سعید فطر 498 پایگاه برای جمع‌آوری زکات فطره مردم استان بوشهر برپا می‌شود.

صاحب‌خبر -

جمع‌آوری زکات فطره در 498 پایگاه کمیته امدادبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز بوشهر، رضا یاری منفرد افزود: این پایگاه‌ها در مساجد، پایگاه‌های بسیج و مراکز نیکوکاری مستقر می‌شوند و فطریه و کفارات مردم را در روز عید سعید فطر جمع‌آوری می‌کنند.

وی با بیان اینکه از تعداد  498 پایگاه جمع‌آوری فطریه 75 پایگاه در بوشهر و بقیه در سایر شهرستان‌های استان فعال هستند اضافه کرد: همچنین ۳۰ هزار پاکت جذب فطریه در روز عید سعید فطر بین مردم توزیع می‌شود.

معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد با اشاره به تعیین میزان پرداخت فطریه مردم استان گفت: با توجه به اینکه قوت غالب مردم این استان گندم است، میزان زکات در هر منطقه بر اساس قیمت گندم محاسبه می‌شود که بر این اساس در شهر بوشهر به ازای هر نفر 6هزار تومان تعیین شده است.

وی ادامه داد: همچنین کفاره غیر عمد برای هر روز یک هزار و ۷۰۰ تومان و کفاره عمد برای هر روز یکصد و دو هزار تومان در نظر گرفته شده است. 

یاری منفرد اضافه کرد: کمیته امداد برای سهولت در پرداخت فطریه و کفاره مردم استان کد دستوری # ۰۷۷*۸۸۷۷* تلفن همراه را در نظر گرفته که شهروندان می‌توانند با استفاده از این کد دستوری نسبت به پرداخت آسان فطریه و کفاره خود اقدام کنند.

وی تاکید کرد: تمامی کمک های حاصل از زکات فطریه و کفاره مردم، طبق نیت آنها در همان روز بین فقرا تقسیم و در حوزه کمک به معیشت، تهیه مسکن، درمان، جهیزیه، کمک هزینه تحصیلی و رفع سوء تغذیه کودکان هزینه می شود.

معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد خاطرنشان کرد: مردم خیّر و نیکوکار استان بوشهر سال گذشته نزدیک به دو میلیارد تومان فطریه و کفاره پرداخت کردند.

mp4
<div id="video-display-embed-code_2297703" ><script type="text/JavaScript" src="http://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/2151291/2297703?width=400&height=300"></script></div>

نظر شما