شناسهٔ خبر: 26067341 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خبر داد:

آمادگی ۸۲۰ پایگاه برای جمع‌آوری زکات فطره در البرز

مدیرکل کمیته امداد امام در استان البرز از تصمیمات این ستاد برای جمع‌آوری زکات فطره مردم، خبر داد و گفت: ستاد زکات استان، تعداد ۸۲۰ پایگاه در سطح شهر برای دریافت وجوهات زکات فطره مردم روزه‌دار تعیین کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا، محمد محمدی فرد با بیان اینکه تمامی پایگاه‌های مجاز تعیین‌شده برای دریافت وجوهات فطریه و کفاره مردم در روز عید سعید فطر با آرم مشترک ستاد زکات استان فعالیت می‌کنند، گفت: طبق مصوّبه آخرین جلسه ستاد زکات البرز مصوّب شد کمیته امداد امام (ره)، بهزیستی، مساجد و برخی مؤسسات مجاز نسبت به برپایی پایگاه‌های جمع‌آوری زکات فطره اقدام و نیروی انتظامی نیز بر عدم فعالیت سایر مراکز متفرقه و غیرمجاز نظارت کند.

وی با بیان اینکه در سال گذشته مردم روزه‌دار استان البرز رقمی معادل دو میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان به عنوان زکات فطره و کفّاره به کمیته امداد پرداخت کردند، افزود: امسال بنا داریم تمامی وجوهات فطریه پرداختی مردم را برای رفع نیاز خانوارهای مددجوی دارای وضع اضطرار هزینه کنیم.

محمّدی فرد با اشاره به اینکه ستاد زکات استان البرز به ریاست آیت اللّه حسینی همدانی، نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه شهر کرج، استاندار البرز به عنوان قائم‌مقام و متشکل از دستگاه‌ها و نهادهایی ازجمله کمیته امداد، بهزیستی، صداوسیما، اقتصاد و دارایی، جهاد کشاورزی، تبلیغات اسلامی و رئیس شورای اسلامی استان فعالیّت می‌کند، گفت: ستاد زکات استان البرز تعداد ۸۲۰ پایگاه در سطح شهر را برای دریافت وجوهات زکات فطره مردم روزه‌دار تعیین کرد.

دبیر ستاد زکات استان البرز با اعلام اینکه مردم البرز می‌توانند از روش‌های نوین برای پرداخت زکات فطره نیز استفاده کنند، گفت: روزه‌داران عزیز می‌توانند با شماره‌گیری ۳۵۵۷ از طریق تلفن ثابت و ۰۲۶۳۵۵۷ از طریق تلفن همراه و سپس انتخاب گزینه دو زکات فطره خود را پرداخت کنند.

وی با یادآوری اینکه هم‌اکنون حدود ۳۲ هزار مددجوی تحت حمایت دائمی این نهاد در البرز هستند و سالانه ده‌ها هزار نفر نیز به صورت موردی و مقطعی از کمیته امداد خدمت دریافت می‌کنند از مردم البرز درخواست کرد در صورتی که در بین اقوام و آشنایان نیازمندی را نمی‌شناسند وجوه فطریه و کفاره خود را به پایگاه‌های تعیین‌شده ستاد زکات استان پرداخت کنند.

نظر شما