شناسهٔ خبر: 26063672 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: فردا قدیمی | لینک خبر

ورود مجلس به نابسامانی بازار خودرو

عضو کمیسیون صنایع مجلس گفت: گزارشی از نابسامانی بازار خودرو و اقدامات وزارت صنعت در صحن مجلس ارائه خواهد شد.

صاحب‌خبر -
خبرگزاری صداوسیما: حمیدرضا فولادگر گفت: نابسامانی‌ها از اواخر سال ۹۵ شروع و ابتدا مقرر شد تنها شرکت‌های دارای نمایندگی مجاز به ثبت سفارش خودرو‌های خارجی شوند و سپس در تیر۹۶ ثبت سفارش واردات خودرو کاملا متوقف شد که در همان مقطع نیز ۵ تا ۶ هزار دستگاه خودرو غیرقانونی ثبت سفارش شد و چند ماه بعد تعرفه‌های جدید به اجرا درآمد که همین نابسامانی بازار خودرو‌های خارجی تاثیرش را روی خودرو‌های داخلی هم گذاشت.

رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی در بخش دیگری از سخنانش درباره علت عرضه نکردن محصول خودروسازان داخلی گفت: خودروسازان می‌گویند، چون هنوز قیمت‌ها رسما تایید نشده محصول عرضه نمی‌کنند و از همین رو سایت هایشان را نیز بسته اند و معتقدند اگر سایت را باز کنند بعد‌ها باید به دستگاه‌های نظارتی پاسخگو باشند.

وی با یادآوری این که بنا بود در هفته جاری موضوع تعیین قیمت خودرو‌ها مشخص شود و شورای رقابت رویه قیمت گذاری را تعیین کند، گفت: نظر ما این است که باید بازار از این بلاتکلیفی خارج شود چرا که هر چه عرضه متوقف بماند فاصله رسمی و قیمت‌های غیررسمی بیشتر و فضای دلالی، رانت و سوء استفاده بیشتر می‌شود.
نماینده مردم اصفهان گفت: به همین منظور در تلاشیم زودتر گزارشمان را در کمیسیون‌های ویژه حمایت از تولید داخل و صنایع آماده کنیم تا از بعد نظارتی بتوانیم این موضوع را پیگیری کنیم که در همین‌باره هم سه شنبه (امروز) با حضور وزیر و خودروسازان بحث قیمت خودرو‌ها را پیگیری می‌کنیم.

فولادگر با بیان این که خودرو‌های داخلی زیر ۴۵ میلیون تومان انحصاری و نرخ جدید آن را شورای رقابت تعیین تکلیف می‌کند گفت: برای خودرو‌های بالای ۴۵ میلیون هم قیمت رقابتی با تعیین قیمت خودروساز و نظارت سازمان حمایت انجام می‌شود که در هر صورت ما خواستاریم مسئولان هر چه زودتر بازار خودرو را از وضعیت نابسامان فعلی نجات دهند.

نظر شما