شناسهٔ خبر: 26043722 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

مراسم بزرگداشت اربعین مدیر مهد قرآن بهشهر برپا می‌شود

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد ــ مراسم بزرگداشت چهلمین روز درگذشت حسین دانشمند، مدیر مهد قرآن شهرستان بهشهر، امروز، 21 خردادماه برگزار می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایکنا؛ مراسم بزرگداشت چهلمین روز درگذشت حسین دانشمند، مدیر مهد قرآن شهرستان بهشهر، از سوی خانواده این مرحوم با حضور مسئولان کشوری و لشکری استان مازندران و شهرستان بهشهر همراه با اجرای برنامه‌های ویژه قرآنی، فرهنگی و سخنرانی در زادگاه آن مرحوم ، دوشنبه، 21 خردادماه، ساعت 21:30 تا 23 در حسینیه روستای شهیدآباد برگزار می‌شود.
مروری بر زندگی «حسین دانشمند»
مرحوم دانشمند متولد 1339 دارای تحصیلات کارشناسی الهیات، معلم قرآن در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بود. آن مرحوم از سال 1373 به عنوان مدیر مهد قرآن بهشهر در مسئولیت توسعه و گسترش امر آموزش جامع قرآن برای علاقه‌مندان به ساحت مقدس قرآن به ویژه آموزش حفظ و مفاهیم تلاش کرده و از دو کلاس حفظ از سال 1373 تا پایان عمر با برکت خود(13 اردیبهشت 97) تعداد 50 کلاس در هر دوره در مهد قرآن تشکیل دادند.
خلاصه فعالیت‌های قرآنی
1- تشکیل کلاس متمرکز آموزش جامع حفظ، مفاهیم، ترجمه، قرائت قرآن در شهرهای بهشهر، گلوگاه، نکاء، رستم‌کلا و روستاهای اطراف موجب رشد و شکوفایی 10 هزار قرآن‌آموز از حفظ یک جزء تا حفظ کل قرآن از تلاش‌های مستمر این فعال قرآنی در شهرهای استان مازندران بوده است.
2- برگزاری کلاس‌های حفظ، قرائت، مفاهیم، ترجمه و دوره‌های تربیت مربی قرآن
3- برکزاری مسابقات سالانه، محافل انس با قرآن در شهرهای استان مازندران
4- تنظیم و اجرای برنامه‌های آموزش جامع قرآنی ویژه سنین مختلف(شکوفه‌ها سنین 5 تا 7 سال، نوجوانان سنین 7 تا 12 سال، جوانان 12 تا 25 سال)
همکاری و تعامل با مراکز قرآنی و فرهنگی در استان
مرحوم دانشمند علاوه بر مدیریت مهد قرآن، همکاری مستمر در مسابقات قرآن اوقاف، سازمان تبلیغات اسلامی، سپاه پاسداران، اداره‌کل ارشاد، همچنین اعزام داوران مجرب از بین اساتید، مربیان و حافظان کل قرآن عضو مهد قرآن داشته است.
مرحوم دانشمند در گفت‌وگویی درباره تحقق منویات رهبر معظم انقلاب برای تربیت 10 میلیون حافظ قرآن چنین گفته بود: امروز بحمدالله با نفس گرم و تأکیدات مستمر رهبر فرزانه انقلاب حضرت آیت‌الله خامنه‌ای(مدظله العالی) ترویج فرهنگ قرآنی در کشور رو به رشد است. مؤسسات و مراکز قرآنی به ویژه مؤسسات مردم‌نهاد در این امر به صورت انقلابی و جهادی فعال هستند. هر چند با طراز انقلاب اسلامی فاصله داریم؛ چرا که در کشور محوریت خاصی برای فعالیت‌های قرآنی نداریم و فعالیت‌های آموزش قرآن به صورت پراکنده بوده و منسجم نیست.
انتهای پیام

نظر شما