شناسهٔ خبر: 26040582 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: هنگام | لینک خبر

معرفی بهترین گوشی‌های 2018 برای عاشقان سلفی

صاحب‌خبر -
سایت خبری تحلیلی هنگام    Hengamnews.com:
برای بسیاری از کاربران دوربین در گوشی‌های هوشمند حرف اول را می‌زند، به همین دلیل شاهد پیشرفت دوربین در قسمت پشت گوشی‌ها هستیم اما در این بین کاربرانی را نیز سراغ داریم که عاشق سلفی گرفتن و استفاده از دوربین جلوی گوشی هستند. خوشبختانه سلاطین صنعت موبایل به فکر این دسته از کاربران نیز بوده‌اند و این روزها گوشی‌هایی را شاهد هستیم که دوربین سلفی آن‌ها عکس‌های بسیار با کیفیتی می‌گیرد. به همین دلیل در ادامه با هم نگاهی به بهترین گوشی‌های ۲۰۱۸ خواهیم داشت که عاشقان سلفی حتماً باید یکی از این گوشی‌ها را خریداری کنند.


هواوی P20 و P20 Pro
 

bkaccwzbckef9o62nwgj.jpg

هواوی توجه ویژه‌ای به دوربین گوشی در پرچمداران خود دارد و برای دوربین گوشی‌های P20 و P20 Pro با صنایع اپتیک لایکا هم‌پیمان شده است. در هواوی P20 با یک دوربین دوگانه سروکار داریم که یکی از این سنسورها 12 مگاپیکسل و رنگی است و سنسور دیگر 20 مگاپیکسل و سیاه و سفید است. هواوی P20 Pro نیز از ترکیب دوربین سه‌گانه با سنسور 20 مگاپیکسلی سیاه‌ و سفید و سنسور قدرتمند 40 مگاپیکسلی در کنار سنسور تله 8 مگاپیکسلی بهره می‌برد.

هر دو گوشی پرچمدار هواوی به دوربین 8 مگاپیکسلی در قسمت جلو مجهز هستند که این دوربین به لطف پردازنده 970 کیرین و چیپست NPU که برای افزایش کیفیت عکس‌ها در این گوشی تعبیه شده عکس‌های بسیار باکیفیت می‌گیرد. از طرف دیگر این گوشی‌ها از فناوری هوش‌مصنوعی نیز برای عکس‌های سلفی کمک می‌گیرند.



گلکسی S9 و S9 Plus
 

faqv46i14w393wg4vfl7.jpg


انصافاً باید گفت یکی از مهم‌ترین تغییرات میان گلکسی S9 و گلکسی S9 Plus و پرچمداران قبلی سامسونگ کیفیت بالای دوربین پرچمداران جدید این شرکت است. در هر دو گوشی با ترکیب دوگانه دوربین طرف هستیم که سنسور اصلی این دوربین 12 مگاپیکسلی است.

ازطرف دیگر سامسونگ در دوربین پشت این گوشی‌ها دو دیافراگم F/1.5 و F/2.4 را تعبیه کرده است، دوربین گلکسی S9 Plus به یک سنسور 12 مگاپیکسلی دیگر نیز مجهز است. این گوشی‌ها در قسمت دوربین سلفی نیز حرف‌های زیادی برای گفتن دارند و یک دوربین 8 مگاپیکسلی را در جلوی آن‌ها شاهد هستیم. پشتیبانی از ایموجی‌های جدیدی AR که به لطف فناوری واقعیت مجازی و دوربین سلفی این گوشی‌ها ایموجی‌‌های جذابی ایجاد می‌کند را نیز می‌توان یکی دیگر از ویژگی‌های دوربین سلفی پرچمداران جدید سامسونگ دانست.


گلکسی نوت 8
 

lz4l4cb9a7yj1bgckyc.jpg

سامسونگ برای گلکسی نوت 8 یک سنسور 8 مگاپیکسلی در قسمت جلوی این گوشی با دیافراگم f/1.7 تعبیه کرده است. این سنسور قادر به عکاسی با کیفیت HDR است و از ویژگی‌هایی مانند فوکوس خودکار و هوشمند بهره می‌برد. به لطف این ویژگی‌ها عکس‌های سلفی گلکسی نوت 8 کیفیت بسیار بالایی دارند. از طرف دیگر گلکسی نوت 8 دارای یک قلم استایلوس است که امکانات و راحتی خاصی را در حین ویرایش عکس‌های سلفی گرفته شده با گوشی در اختیار کاربران قرار می‌دهد.


گوگل پیکسل 2 و 2 XL

xvzqyzwcebffdvkoip4.jpg

کاملاً مشخص است به گوشی که گوگل مستقیماً در ساخت آن دست داشته می‌توان با چشم بسته اطمینان کرد. گوشی‌های پیکسل 2 و پیکسل XL 2 گوگل نیز که دومین نسل از پیکسل‌های گوگل به حساب می‌آیند به لحاظ دوربین سلفی حرف‌های زیادی برای گفتن دارند. این گوشی‌ها در قسمت دوربین پشت به سنسور 12.2 مگاپیکسلی مجهز هستند که عکس‌های بسیار باکیفیتی می‌گیرد. مرجع معتبر بنچمارک DxOMark نیز امتیاز بسیار خوب ۹۸ از ۱۰۰ را به دوربین پشت گوشی‌های پیکسل 2 گوگل داده است.

گوگل برای دوربین سلفی این گوشی‌ها نیز چیزی کم نگذاشته است و یک سنسور 8 مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.4 را در پیکسل 2 و XL 2 شاهد هستیم. ابعاد پیکسل‌های این دوربین نیز 1.4 µm است که به‌عنوان یک دوربین سلفی کاملاً راضی کننده به نظر می‌رسد.


وان‌پلاس 5T

28wetbzki55binbdgon5.jpg

وان‌پلاس رویکرد ویژه‌ای به دوربین در گوشی وان‌پلاس 5T داشته است و انصافاً هم باید گفت که این گوشی در بحث دوربین چیزی کمتر از رقبای بزرگ بازار ندارد. وان‌پلاس سنسور 20 مگاپیکسلی را در قسمت دوربین پشت این گوشی به خدمت گرفته است، این سنسور از فناوری پیکسل‌های هوشمند بهره می‌برد و کیفیت جذب نور بسیار خوبی در شرایط تاریک دارد.

در قسمت جلو نیز با یک سنسور قدرتمند 16 مگاپیکسلی طرف هستیم که دیافراگم f/2.0 دارد. ابعاد پیکسل‌های سنسور دوربین جلوی وان‌پلاس 5T چیزی برابر با 1.0 µm است و پشتیبانی از HDR خودکار در کنار ثبات تصویری الکترونیکی را می‌‌توان از ویژگی‌های برتر دوربین سلفی وان‌پلاس 5T دانست. این موارد باعث شده است دوربین سلفی وان‌پلاس 5T رزولوشن بیشتری نسبت به گلکسی نوت 8 و پیکسل‌های 2 گوگل داشته باشد. این میزان رزولوشن‌ بیشتر کمک زیادی به کاربر در ویرایش‌ عکس‌های سلفی خواهد کرد.


اچ‌تی‌سی U11

u4tkkki9kl6d36o7myg2.jpg

اچ‌تی‌سی به‌عنوان برندی شناخته می‌شود که از دیرباز توجه ویژه‌ای به دوربین در گوشی‌های خود داشته است. در اچ‌تی‌سی U11 نیز با یک دوربین سلفی 16 مگاپیکسلی طرف هستیم که دیافراگم f/2.0 دارد و از ویژگی با نام HDR Boost بهره می‌برد. به لطف این ویژگی کاربر قادر است در سطح‌های مختلف نوری عکس‌بگیرد و این عکس‌ها را در یک عکس واحد با کیفیت بیشتر ترکیب کند. ویژگی Live Makeup نیز برای عکاسی در حالت سلفی در اچ‌تی‌سی U11 تعبیه شده است. این قابلیت پوست کاربران را نرم و ابریشمی در عکس‌ها به تصویر می‌کشد.


ال‌جی V30

x1tq7c5x13rxlo2gll0.jpg

سری‌ گوشی‌های V ال‌جی از اولین نسل خود تاکنون ساختارشکن ظاهر شده‌اند و امکانات ویژه‌‌ای را در این گوشی‌ها شاهد بوده‌ایم. ال‌جی V30 نیز دوربین سلفی بسیار قدرتمندی دارد. این دوربین از یک سنسور 5 مگاپیکسلی بهره گرفته است که در نگاه اول ممکن است کم به نظر برسد اما حرف ما را سند داشته باشید و دوربین سلفی V30 را دست کم نگیرید. سنسور این دوربین از دیافراگم f/2.2 بهره می‌گیرد. به لطف این دیافراگم که کاملاً واید و باز طراحی شده کاربران قادر هستند عکس‌هایی با زاویه بسیار باز با دوربین سلفی V30 بگیرند.


سونی اکسپریا XZ1

zwqhiyfym2l8yzbdc4p.jpg

اگر به گوشی‌های پرچمدار علاقه داشته باشید حتماً به خوبی می‌دانید که سونی گوشی‌های خوبی می‌سازد اما این گوشی‌ها اقبال محصولات تراز اول‌تری مانند سامسونگ را کسب نکرده‌اند. خوشبختانه این موارد چیزی از شایستگی گوشی‌های پرچمدار سونی کم نمی‌کند و در سونی اکسپریا XZ1 با دوربین سلفی طرف هستیم که کیفیت عکس‌های آن کاربران را انگشت به دهان می‌گذارد. دوربین سلفی اکسپریا XZ1 به یک سنسور 13 مگاپیکسلی مجهز است که دیافراگمی برابر با f/2.0 دارد. قابلیت ثبات الکتریکی تصویر و همچنین زاویه دید ۹۰ درجه را می‌توان از ویژگی‌های بارز دوربین سلفی اکسپریا XZ1 دانست.

در این قسمت به پایان فهرست بهترین گوشی‌های ۲۰۱۸ برای عاشقان عکس‌های سلفی رسیدیم، پیشنهاد می‌کنیم اگر شما هم تجربه‌ خوبی با عکس‌های سلفی دارید و گوشی خاصی مد نظر شماست، نام این گوشی را در قسمت نظرات با ما و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

نظر شما