شناسهٔ خبر: 26027744 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

ابطحی در گفتگو با مهر تشریح کرد؛

جزئیات گزارش بطحایی به مجلس در خصوص حادثه مدرسه غرب تهران

عضو کیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، جزئیات گزارش وزیر آموزش و پرورش به این کمیسیون در خصوص حادثه رخ داده در یک مدرسه غیرانتفاعی در غرب تهران را تشریح کرد.

صاحب‌خبر -

سید محمدجواد ابطحی نماینده مردم خمینی شهر در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به جلسه بعدازظهر امروز کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در خصوص بررسی حادثه مدرسه غیرانتفاعی غرب تهران اظهار داشت: در این جلسه با حضور وزیر آموزش و پرورش گزارشی از اقدامات انجام شده برای پیگیری این حادثه و برخورد با مقصران و نیز اقدامات پیشگیرانه صورت گرفته ارائه شد.

وی افزود: بر اساس گزارش آقای بطحایی، متهم این پرونده در بازداشت است و پرونده در شعبه بازپرسی در دست رسیدگی قرار دارد و شکایت وزارت آموزش و پرورش از متهم پرونده نیز ثبت شده است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ادامه داد: ابلاغ مدیر مدرسه نیز لغو شده و این مدیر به همراه دو نفر دیگر از معاونان مدرسه که به طور غیرمستقیم مقصر ماجرا بوده اند تعلیق شده اند و به بازرسی ویژه وزارت آموزش و پرورش ماموریت داده شده تا مسئله را به طور ویژه بررسی و گزارش کند.

ابطحی تصریح کرد: بر اساس گزارش وزیر، اقدماتی نیز برای اصلاح فرایند صدور مجوز برای مدارس غیردولتی آغاز شده و علاوه بر آن تیم های فوریت های اجتماعی نیز برای جلوگیری از وقوع اتفاقات ناگوار بعدی در مدرسه مستقر شده اند؛ همچنین سامانه ای برای نظارت بر عملکرد مدارس غیر دولتی طراحی شده است.

وی افزود: طبق گزارش آقای بطحایی برای انجام اقدامات پیشگیرانه، پنج نظام طراحی شده که عبارتند از: نظام جامع آموزش والدین، دانش آموزان و نیروی انسانی در سطح مدارس و مناطق، نظام انتصاب مدیران بر مبنای شایسته سالاری، نظام سنجش صلاحیت حرفه ای مدیران، نظام کنترل و نظارت بر کیفیت مدارس غیردولتی و نظام رصد مستمر آسیب های اجتماعی در مدارس.

نظر شما