شناسهٔ خبر: 26026998 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: صراط‌نیوز | لینک خبر

بازیگر «شب‌های برره»: وقتی بیکارم از خودم متنفر می‌شوم

بازیگر سینما و تلویزیون گفت: پیشکسوتان در تنهایی و انزوا دچار افکار و مشکلات زیادی می‌شوند، نمونه آن خودم هستم، وقتی هر روز سر صحنه فیلمبرداری می‌روم فرد دیگری هستم اما وقتی پیشنهاد و کاری نباشد و در خانه می‌نشینم از خودم بدم ‌می‌آید.

صاحب‌خبر -
صراط:

سعید پیردوست بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون درباره دلایل کم‌کاری خود گفت: با توجه به شرایط سن و سال و تجربه ای که امثال من در این عرصه دارند نباید دنبال تهیه‌کننده و کارگردان برویم که به ما کار بدهند بلکه آنها با تشخیصشان باید تصمیم بگیرند که برای بازی در یک نقش سعید پیردوست به عنوان بازیگر حضور داشته باشد.

به گزارش میزان، او در همین راستا افزود: مدتی بود که کاملا فراموش شده بودم ولی حالا دوباره با سریال 87 متر کیانوش عیاری قسمت شد که بازی کنم. وقتی در سینمایمان پیرمرد، پدر، پسر و همه نوع سن وجود دارد نباید برای نقش‌ها بازیگران جوان را گریم کرده و پیر کنیم یا بالعکس بازیگران سال‌خورده را با گریم جوان کنیم یا مرد را تبدیل به زن و زن را تبدیل به مرد کنیم. این مسائل است که باعث می‌شود افراد با آثار و قصه‌ها ارتباط برقرار نکرده، منزوی می‌شوند و امیدوارم همه چیز در جای خود قرار گیرد.

بازیگر «شب‌های برره» درباره وضعیت عرصه بازیگری اظهار کرد: با 50 سال سابقه بازیگری از این عرصه توقعاتی دارم اما به هنرمدان پیشکسوت اهمیتی داده نمی‌شود. پیشکسوتان در تنهایی و انزوا دچار افکار و مشکلات زیادی می‌شوند، نمونه آن خودم هستم، وقتی هر روز سر صحنه فیلمبرداری می‌روم فرد دیگری هستم اما وقتی پیشنهاد و کاری نباشد و در خانه می‌نشینم از خودم بدم ‌می‌آید و از اطرافم متنفر می‌شوم. در واقع کار و دیدن دوستان به انسان انرژی داده، روحیه انسان آماده کار می شود و خستگی نمی پذیرد. باید بگویم که متاسفانه زمانه بدی شده است.

پیردوست با اشاره به بده بستان‌های عرصه بازیگری که در تولید فیلم‌ها رواج پیدا کرده است افزود: در مقطعی بازیگری براساس زیبایی بود. بهره‌گیری از زیبایی برای بازی گرفتن از افراد اصلا درست نیست. زیبا بودن دلیلی برای بازی نیست.

بازیگر «قاتل اهلی» با گلایه از بازی بازیگران امروز که در ذهن مخاطب نمی‌مانند بیان کرد: با وجود هنرپیشه‌های شناخته شده و معروفی که داریم اما اصلا امکان ندارد مخاطبان پس از اتمام فیلمها و خروج از سینما صحنه‌ای از بازی بازیگر را به یاد داشته باشند. به جز چند جوان فعلی ما در عرصه بازیگری کسی نمی‌تواند به جایگاه بازیگران اسطوره و پیشکسوت ما دست یابد. هنرپیشگان امروز، بازیگری را در پول و قرارداد می‌بینند و هنر و نوع بازیگری در وجودشان جایی ندارد.

پیردوست با اشاره به این که تا کنون پیشنهاد خرید نقش به من نشده است خاطرنشان کرد: هر کسی به شکلی تربیت یافته، بزرگ شده و تربیت خانوادگی دارد. شرایط اخلاقی و شخصیت من طوری است که فیلمساز جرات نمی‌کرده و نمی کند چنین پیشنهادی مالی را به من بدهد یا از من پول بخواهد.

برچسب‌ها:

نظر شما