شناسهٔ خبر: 26024729 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: مرکز رسیدگی به امور مساجد | لینک خبر

عزت‎الله ضرغامی در مسجد جامع نارمک:

دشمن هنوز فرهنگ شهادت طلبی و ایثار را درک نکرده است

عضو شورایعالی انقلاب فرهنگی عصر امروز در مسجد جامع نارمک گفت: دشمنان ما اشتباه کرده و گول خوردند، در هر مقطع تاریخی که می‌خواستند امیدوار شوند، نتوانستند و گرد ناامیدی بر چهره آنها نشست. آنها هنوز فرهنگ شهادت طلبی و ایثار مردم را متوجه نیستند و محاسبه نکرده‌اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد، مراسم بزرگداشت حماسه 9 دی باحضور و سخنرانی عزت‌الله ضرغامی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی و رئیس اسبق رسانه ملی عصر امروز در مسجد جامع نارمک برگزار شد.
عزت الله ضرغامی با اشاره به اینکه مسجد جامع نارمک یکی از پایگاه‌های مردمی و انقلابی است گفت: این مسجد در میان سایر پایگاه‌ها در تهران می درخشد و در مقاطع مختلف انقلاب، تحرکات خوبی داشته است. این جایگاه ویژه ای برای مسجد جامع نارمک است که باید آن را قدر دانست. اینکه مردم در این مسجد جمع می‌شوند و برنامه‌های دینی و انقلابی را انجام می دهند توفیقی است که خدا نصیبشان کرده است. امشب شب نهم دی ماه است و 8 و 9 دیماه دو روز و دو شب فراموش نشدنی، تاریخ‌ساز و سرنوشت ساز برای ملت ایران و برای انقلاب اسلامی است. برخی از شهرستانها و استان‌ها در روز 8 دیماه ۸۸ حماسه آفریدند و این اخبار که در سراسر کشورمان پخش شد، حماسه دیگر و بزرگتری در روز نهم دی ماه رقم خورد. این حماسه مردم را علاوه بر همه مشکل هایی که داشتند و همچنان دارند به مقابله با کسانی آورد که هدفشان براندازی نظام و دستاوردهای الهی و ارزشمند انقلاب اسلامی بود. این حرکت و حماسه ملی تمامی دستاوردهای انقلاب و نظام اسلامی را بیمه کرد. به دشمنان فهماند که یک امداد غیبی وجود دارد که نمی گذارد مردم نسبت به مسائلی که به انقلاب و نظام اسلامی مربوط است بی تفاوت باشند.
وی افزود: همانطور که یک موجود و یا یک عضو زنده در مقابل یک حرکت ایذایی از خود واکنش نشان می دهد جامعه هم یک موجود زنده است و در مقابل حرکت های ایذایی باید از خود واکنش نشان دهد. اگر یک عضو از بدن از بین برود و بمیرد پزشکان شک داشته باشند که این زنده است یا مرده، نیشتری به او می‌زنند تا آن را بیازمایند. اگر حرکت داشت، یعنی این عضو زنده است. اما اگر تکان نخورد و در مقابل حرکت ایذایی هیچ واکنشی از خود نشان نداد می گویند مرده است. در مورد انسان هم همین است در مورد جامعه هم همین صدق می‌کند. جامعه زنده در مقابل حرکت های ایذایی از خود واکنش نشان می دهد. اما اگر در مقابل حرکت ها از خود واکنشی نشان نداد نشان می‌دهد که این جامعه جامعه مرده ایست.
ضرغامی در ادامه تصریح کرد: تعبیر جوامع مرده، هم در جامعه شناسی و هم در نگاه مکتب دینی ما تعریف خود را دارد. کسانی که در طول تاریخ این معنا را درک نکرده اند به اشتباه افتاده اند. نمونه بارز این اشتباه، اشتباهی بود که برخی ویسندگان در طول تاریخ در مورد حرکت امام حسین و یارانش انجام دادند.
بعضی از روایات مسلّم را زیر سوال بردند و گفتند این روایات که اعلام می‌کنند امام حسین(ع) می‌دانست فرجام خودش و یارانش چیست؟ و می‌دانست در نهایت به شهادت می‌رسد و مشخصا‌ً در مسیر کربلا، در مواقع مختلف سخنانی گفته بود که مشخص می‌کرد فرجام قیامش شهادت است، همگی ساختگی‌اند و یا درست تفسیر نشده‌اند. چراکه به حکم آیات قرآن، مبتنی بر اینکه انسان نباید عمداً خود را به خطر بیندازد، از ادامه منصرف می‌شد.

وی تصریح کرد: همانطور که در کتاب معروف «شهید جاوید» این مطالب آمد و شهید مطهری جواب مفصلی بر آن نوشتند. آنها می‌گفتند مگر ما در قرآن آیه نداریم که «ولا تلقوا بأیدیکم إلى التهلکة» که با صراحت به انسان ها می گوید؛ کسی نباید خودش را به عمد در خطر بیندازد و به همین دلیل خودکشی در مکتب ما حرام است. نویسنده با اشاره و اتکا به این آیه و آیات مشابه، اینچنین تفسیر می‌کند که، اگر امام حسین می دانست کشته می‌شود و به حرکت خود ادامه داد در واقع انتحار کرده است. لذا امام حسین می‌دانست پیروز می‌شود و قدم در این راه گذاشت. لذا نویسنده با این تفسیر در نتیجه مجبور شد بسیاری از روایات را رد کند و یا بگوید آنها معنای دیگری دارند.

عضو شورایعالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: با یک نگاه فرهنگ قرآنی و دینی معلوم می‌شود اینها هیچ تعارضی با هم ندارند. جامعه و انسان زنده در مکتب الهی تعریف خاص خودش را دارد. ممکن است انسانی به ظاهر زنده باشد راه برود و حرف بزند، غذا بخورد و تولید مثل کند، اما در واقعیت و در نگاه مکتبی زبون و ظلم پذیر باشد. لذا با این نگاه، این آدم مرده است. عین همین در مورد جامعه نیز صدق می‌کند. ممکن است جامعه در مقابل یک حرکت ایذایی موضع بگیرد و جنگ کند. تعداد زیادی کشته شوند امکاناتشان از دست برود، نگاه کنند و بگویند این جامعه مرده است، در حالی که چنین نیست این جامعه از نگاه مکتب و ارزش های خود زنده است. امام علی علیه السلام با صراحت به این معنا اشاره می‌کنند و در واقع حیات و ممات را تعریف می‌کند. ایشان می‌فرمایند: (فَالْمَوْتُ‌ فِی حَیَاتِکُمْ‌ مَقْهُورِینَ‌ وَ الْحَیَاةُ فِی مَوْتِکُمْ قَاهِرِین‌). امیرالمومنین بدون تعارف و صریح معنای حیات و ممات را به مردم توضیح می‌دهد. می فرمایند: حیات واقعی آن است که شما بمیرید اما در نهایت پیروز و سرفراز باشید.

وی در ادامه گفت: آنهایی که در دهه ۵۰ سازمان مجاهدین خلق را به انحراف کشیدند و گفتند اسلام دین مبارزه نیست و مجموعه ای از احکام دارد که با مبارزه مخالفت است، در واقع با همین تفسیر سازمان مجاهدین را به سازمان منافقین تبدیل کردند. شخصی به نام تقی شهرام از این تفسیر استفاده کرد و این سازمان و بسیاری از جوانان را به گمراهی کشاند. تقی شهرام معتقد بود؛ اسلام دین مبارزه نیست. اسلام  دین نشستن است. مبارزه امروز علمی است و همانی است که مارکسیست‌ها می‌گویند. مبارزه مدل و فرهنگ دارد و این مدل در اسلام وجود ندارد. به همین سبب به سمت مارکسیست رفتند و تا جایی پیش رفتند که شهید مجید شریف واقفی که دانشگاه صنعتی شریف به نام این شهید بزرگوار است را به شهادت رساندند. سپس او را تکه تکه کردند و سوزاندند. شهیدی که حاضر نشد به همراه سازمان راه انحراف را بپیماید. آنها با آن مدل از مبارزه، برای رسیدن به مقاصدشان از هیچ کاری دریغ نمی کردند. تقی شهرام معتقد بود؛ اسلام دین مبارزه نیست ما اشتباه کردیم ایدئولوژی اسلامی را انتخاب کردیم.

ضرغامی در ادامه افزود: اما ببینید حضرت علی(ع) چقدر صریح می فرمایند: حیات شما در مدحی است که مجاهدت می کنید و در راه خدا شهید می شوید. و مرگ نیز در حیات شماست که زبون و خوار باشید. لذا فکر نکنید کسانی که شهید می شوند مرده اند. پدران و مادران بزرگوار شهدا که در مجلس ما هستید. بدانید شهدای شما زنده هستند و در همین دنیا راه را به ما نشان می‌دهند. کجای این‌ها مرده اند؟ مرده آن کسانی هستند که زنده اند و حرف می زنند و حتی زیادی هم حرف میزنند و تریبون هم دارند. اما ظلم پذیر و سرافکنده ‌اند. حتی این ظلم‌‌پذیری را طوری جلوه می‌دهند که جوان ها باورشان کنند و فکر کنند این کار، کار درستی است و این کاری که اینها می گویند کار علمی است و درست و عالمانه است. در حالی که اینگونه نیست. فرهنگ مترقی اسلام که جوامع را زنده می‌کند، شامل همین نگاهی است که جوامع زنده با آن نگاه پای ارزش‌های خود می‌ایستند.

وی تصریح کرد: اما دشمنان ما اشتباه کرده و گول خوردند، خیلی عجیب است! با اینهمه پیشرفتی که در حوزه استعماری دارند! با این همه مراکز تحقیقاتی و هزینه‌های فراوانی که در جامعه ما می کنند و دانشمندان بسیاری را در جامعه ما کار می‌کنند تا بتوانند به موقع این جامعه را بمیرانند تا دست از عقاید خود بردارند! در هر مقطع تاریخی که می‌خواستند امیدوار شوند، نتوانستند و گرد ناامیدی بر چهره آنها نشست. آنها هنوز فرهنگ شهادت طلبی و ایثار مردم را متوجه نیستند و محاسبه نکرده‌اند. با اینکه مردم مشکلات و نارضایتی داشتند و هنوز هم مشکلاتی دارند. تبعیض‌ها و ناکارآمدی ها را می بینند. اما همان موقع که دشمن می‌خواست امیدوار شود که مردم بیایند و از انقلابی که کردند برائت جویند و پشیمان شوند، حماسه‌ای مثل ۹ دی رخ داد و دوباره گرد ناامیدی را بر چهره و دل دشمنان نشاند.

رئیس اسبق رسانه ملی در ادامه خاطرنشان کرد: حماسه ۹دی مصداق ناامیدی دشمن است. دشمن می‌بیند فداکاری حیات و زندگی در خون مردم ایران می‌جوشد و قلیان دارد. اما امکان ندارد این جوش و خروش را بتواند از مردم بگیرد. وقتی مردم، آن صحنه ها را در روز عاشورا و قبل از آن دیدند دیگر نتوانستند طاقت بیاورند. زمانه که فتنه‌گران سیاهی ها و دستگاه امام حسین را آتش زدند و هلهله کردند، مردم طاقت نیاوردند و در روز ۹ دی برای پایان دادن به آن همه فضاحت به خیابان‌ها آمدند.

وی افزود: در آن زمان که من مسئولیت صدا و سیما را برعهده داشتم بعضی‌ها به من گفتند؛ که این صحنه ها را نشان ندهید. این که تعداد زیادی از مردم در گوشه و کنار کشورمان عزاداری کردند ولی یک جمعیت خیلی کوچک به اعتقادات توهین کردند. بهتر است آن را نشان ندهید. من قبول نکردم. آن تصاویر را در تلویزیون نشان دادم تا مردم ببینند انتهای راه فتنه به کجا می‌رسد. شاید همان موقع همه منتظر بودند تا سران فتنه بیانیه‌ای بدهند و این حادثه را محکوم کنند و بین خود و آنها مرزبندی کنند. نه تنها این اتفاق نیافتاد بلکه اطلاعیه دادند و از آنها دفاع کردند و صفت «امت خداجوی» را برای آنها به کار بردند. فقط اینطور آدمها در صحنه مانده بودند و با انقلاب مبارزه می‌کردند.

وی یادآورشد: فتنه آدم های بزرگی را به زمین میزند. مسلمان بودن و مسلمان مردن، توفیق بزرگی است که باید نصیب انسان شود. کسانی که در این فتنه بودند آدم های کوچکی نبودند آدم های صاحب نامی در کشور بودند. ببنید فتنه انسان را به کجا می رساند. از کسانی که دستگاه امام حسین را به آتش کشیدند حمایت می‌کنند. اگر پدر مادر آنها وقتی اینها طفلی بودند به آنها می‌گفت که فرزندانتان قرار است اینگونه کنند باور نمی کردند.

عضو شورایعالی انقلاب فرهنگی گفت: برخی جوان ها در مورد سران فتنه خیلی چیزها را نمی دانند. وقتی وارد فضای مجازی می شوند خیلی چیزها را باور می‌کنند. درحالیکه بعضی واقعیت ها را نمی‌دانند. اکنون مسئله حصر و رفع حصر مسئله داغ فضای مجازی است. برای اینکه ذهن مردم را از اصل مسئله و حماسه بزرگ ۹ دی دور کنند مساله حصر را هر روز داغتر می‌کنند. حواس مردم را به سمتی می‌برند که می‌خواهند. اینکه حصر چه موقع برداشته می‌شود و یا چرا برداشته نمی‌شود؟

وی افزود: برخی فکر می کنند از روز اولی که فتنه ها شروع شد سران فتنه در حصر بودند در حالی که اینطور نبود حصر زمانی اتفاق افتاد که نزدیک به ۲۰ ماه از آغاز فتنه می گذشت. در این ۲۰ ماه آنها هر کاری که خواستند انجام دادند حتی بعد از نه دی این حرکت بزرگ مردم ایران پایانی برای همه فتنه ها حساب می شد، آنها به کارشان ادامه دادند و فتنه خود را تا بهمن سال ۸۹ ادامه دادند. حصر اواخر سال ۸۹ آغاز شد. کار را به جایی رساندند که در شورای عالی امنیت ملی همه آقایان به اتفاق به این حصر رای دادند.

عضو شورایعالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: دلیل این حصر این بود که در شورای عالی امنیت ملی احساس شد که دیگر هیچ راهی نمانده است. همزمان با بیداری اسلامی که از تونس آغاز شد و تا مصر و بحرین ادامه یافت. مردم دیکتاتورها را پایین می‌کشیدند و با شعارهای اسلامی پایگاه های امریکا را فتح کردند. فتنه گران در این زمان توطئه دقیقی با الگو از انقلاب های رنگی صورت دادند. انقلاب هایی که در چند کشور انجام شده بود و مدل جا افتاده ای داشت. تصمیم گرفتند که هم در مورد ایران و هم در مورد سوریه این مدل را پیاده کنند در کنار این بیداری اسلامی که کشورهه یکی پس از دیگری در حال سرنگونی بودند، حکومت های سوریه و ایران را هم توسط مردم سرنگون کنند. آنچه در سوریه اتفاق افتاد همه می دانیم و نتیجه خوبی نبود نه برای مردم و نه برای منطقه.

وی افزود: در این سالها دیدیم که بر سر مردم مظلوم سوریه چه گذشت. همین را برای ایران می خواستند. لذا سران فتنه در آن زمان اطلاعیه صادر کردند و به مردم گفتند همزمان با بیداری اسلامی و با تظاهرات براندازِ مردمی در کشورهای اسلامی منطقه، ما هم بیرون بیایم و راهپیمایی کنیم. ظاهراً در حمایت از بیداری اسلامی اما با هدف سرنگون کردن حاکمیت مردمی. حاکمیتی که از دل خانواده‌های حزب اللهی و شهدا جوشیده بود. حاکمیتی که برای مردم مقدس بود و جانشان را برای آن داده بودند. آنقدر کارشان زشت و مردود بود که هرچه اصرار کردند که آقای خاتمی رئیس جمهور اصلاحات هم زیر اطلاعیه شان را امضا کند، ایشان این کار را انجام نداد. آقای خاتمی با آنها همکاری داشت و تاریخ در آینده قضاوت خواهد کرد، اما این اطلاعیه را امضا نکرد.

وی یادآور شد: در نهایت اطلاعیه را خود آن دو نفر امضا کردند و سه تا چهار هزار نفر  هم به خیابان ها آمدند و دو سه نفر کشته شدند. چون درگیری شدید و شعارها بسیار تند بود. اسلام و بیداری اسلامی را قبول نداشتند. وقتی کسی شعار می‌دهد؛ مرگ بر اصل ولایت فقیه، بیداری اسلامی را قبول ندارد. سابقه این آدم ها نشان می داد که برای یک وجب از خاک این کشور حاضر نشدند یک خراش کوچک بردارند. در نهایت هم در ماه مبارک رمضان و در نماز جمعه تهران مظاهر بی دینی را به همه نشان دادند.

رئیس اسبق رسانه ملی در ادامه تصریح کرد: وقتی فتنه خطوط قرمز را یکی پس از دیگری رد می کرد، برخی از آدم‌هایی که تا آن موقع سکوت کرده بودند مثل آقای علی اکبر ناطق نوری و آقای حسن روحانی و موضعی نگرفته بودند، بعد از این حرکت زشت در ۲۵ بهمن موضع گرفتند و حاضر شدند در مقابل میکروفون صدا و سیما سخن بگویند. هر دوی این آقایان در صدا و سیما مصاحبه خوبی کردند. البته بنده با آقای ناطق نوری قبل از آن مصاحبه تلویزیونی، صحبت کرده بودم و وقتی ایشان را برای انجام این مصاحبه دعوت کردم، دیدم ایشان بسیار آمادگی دارند و چه بسا منتظر بودند کسی از ایشان بخواهد. به ایشان گفتم همه نارضایتی‌های شما به کنار، من کاری به آنها ندارم، ولی اگر می‌خواهید یک از میراث امام(ره) و دستاوردهای انقلاب حمایت کنید، آن روز، امروز است چرا که آنها جسارتشان را به اوج رسانده‌اند. اتفاقاً ایشان مصاحبه بسیار خوبی در محکومیت فتنه و سران آن و جنایت‌هایی که انجام شد، در صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران انجام دادند. همچنین آقای روحانی نیز در محکومیت فتنه مصاحبه خوبی با صدا و سیما انجام دادند.

وی افزود: در ۲۵ بهمن ۸۹ معلوم شد که دیگر چیزی برای فتنه‌گران باقی نمانده و دیگر نه به انقلاب و نه به ارزش‌ها اعتقادی ندارند. بعد از ۲۵ بهمن ۸۹ مصوب شد تا در شورای عالی امنیت ملی سران فتنه در حصر خانگی قرار بگیرند تا دیگر نتوانند اطلاعیه بدهند و مردم را به خیابان بکشانند و از آشوب و ضرر و زیان رسیدن به جان های مردم و مومنین جلوگیری شود. در واقع این حصر مجازات نیست بلکه یک تصمیم امنیتی بود برای اینکه آرامش و امنیت مردم حفظ شود.

عضو شورایعالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: علت مخالفت بنده با برخی از آقایان که عنوان می کنند برای سران فتنه باید محاکمه انجام شود، در این است که وقتی فتنه گران در پیشگاه ملت محاکمه شده اند دیگر نیازی به محاکمه قضایی نیست. این محاکمه همان حماسه بزرگ ۹ دی بود نه تنها در تهران بلکه در تمام ایران رخ داد. جالب است که تمام ناآرامی ها و اغتشاشات در چند خیابان تهران صورت گرفت اما حماسه بزرگ را ملت ایران و در تمام شهر ها رقم زدند. تصاویر هشتم و نهم در سال ۸۹ که در تلویزیون نشان داده می‌شود عجیب ترین تصاویری است از حضور و شور و شعف مردم نشان داده می شود. در ۹ دی مردم نشان دادند که زنده اند و همه با هم همراه هستند. این حضور همان مصداق جامعه زنده است. اگر غیر از این بود جای نگرانی داشت. اینجاست که می توان گفت جامعه مرده است.

وی افزود: امام خمینی رضوان الله تعالی علیه بعد از شهادت شهید مطهری شعر کوتاهی خطاب به گروه فرقان، قاتلین این شهید بزرگوار خواندند و فرمودند: از چه خوشحالی دارید؟ فکر کردید چه کاری انجام دادید؟ این شهادت‌ها ملت ما را زنده تر می کنند. امام(ره) فرمودند: آنکه مردن پیش چشمش تهلکه ست. نهی لا تلقوا بگیرد او به دست. و آنکه مردن شد مراورا فتح باب. سارعو آمد مرورا در خطاب. «وَسَارِعُوا إِلَىٰ مَغْفِرَةٍ مِّن رَّبِّکُمْ وَجَنَّةٍ عَرْضُهَا السَّمَاوَاتُ وَالْأَرْضُ أُعِدَّتْ لِلْمُتَّقِینَ». امام نه تنها نمی‌گوید لاتلقوا، بلکه می‌گوید» برای شهادت و زندگی واقعی سرعت و سبقت بگیرید. این نگاه مکتب ماست و با همین نگاه امروز توانستیم در جبهه مقاومت آمریکا را در همه صحنه ها به عقب برانیم.
ضرغامی در ادمه گفت: علیرغم همه ترسی که در طول این سال‌ها برخی‌ها نسبت به آمریکا از خود نشان می دادند و می گفتند ما نمی توانیم با آمریکا بجنگیم و  با آمریکا و ارتجاع منطقه و در راس آن عربستان سعودی، هزینه‌های هنگفتی برای زرادخانه خود انجام دادند تا جایی مثل یمن را شبانه روز بمباران کنند و چه پشتیبانی هایی که از داعش و گروه‌های تکفیری انجام دادند برای مقابله با انقلاب اسلامی، اما امروز می‌بینیم که در تمام عرصه ها همیشه رهبر معظم انقلاب بر این امر تاکید داشتند که مسیر گم نشود.
وی با اشاره به اینکه، در طول تمام سال هایی که مسئولیت داشتم در خدمت رهبر انقلاب بودم ایشان همیشه تاکید داشتند که مسیر گم نشود، گفت: ایشان همواره تاکید می‌کردند که آن کاری را انجام دهید آمریکا عکس آن را انجام می‌دهد و یا آن کاری را که آمریکا انجام می‌دهد، شما عکس آن را انجام دهید چون آمریکا هر کاری را که انجام می دهد برای منافع خودش انجام می دهد. در نهایت آمریکا باید شکست بخورد.
این پاسدار جبهه های نبرد حق علیه باطل گفت: اکنون صحنه، صحنه مبارزه جبهه مقاومت به رهبری ایران  باجهان استکبار به رهبری آمریکااست. درمنطقه هر اتفاقی که افتاد شکست خورده قطعی آن آمریکا بود. اخیرا در فضای مجازی هر جا نام ایران برده می‌شود، برخی می گویند ایرانیان ادعا می‌کنند که کشور شما را اداره می‌کنند در حالی که چنین نیست. آن کشور مسئولان خود را دارد. اگر ایران در کشوری حضور دارد به درخواست حکومت آن کشور است. گروه های تروریستی داعش در مدت زمان کوتاهی دوسوم کشورهای عراق و سوریه را با کمک آمریکا گرفت. کمکی که آنها به داعش می کنند از هیچکس پوشیده نیست. تمام حساب‌های بانکی در طول مدت فعالیت داعش برای آنها باز بود اما تمام حساب های بانکی ایران مسدود بود. بعدها که به شکل نمایشی برای مقابله با داعش آمده بودند در هر زمانی که داعش در یک جبهه زمین گیر می‌شد آمریکا با هلیکوپتر برای آنها کمک‌های غذایی، دارویی و تسلیحاتی فراهم می‌کرد. این امر نشان می دهد آمریکا در هر مکان و زمانی با جمهوری اسلامی می‌جنگد.

وی در ادامه گفت: اما امروز دیدیم با نامه تاریخی سردار سلیمانی به رهبر معظم انقلاب و فرمایشات تاریخی رهبر معظم انقلاب، علیرغم اینکه ادعا شده بود بیست سال طول می‌کشد تا داعش را از این سرزمین‌ها بیرون برود، ظرف مدت کوتاهی بعد از آن نامه داعش از منطقه پاکسازی شد.
ضرغامی با اشاره به اینکه توطئه های آمریکا یکی و دوتا نیست، گفت:علاوه بر داعش، توطئه‌ای اقلیم کردستان صورت گرفت و همه کارها را انجام دادند تا یک اسرائیل دیگر در منطقه و در کنار عراق و جمهوری اسلامی بسازند و فعال کنند تا به خیال خام خود بتوانند اهرم فشاری برای ایران درست کنند. تبلیغات بسیاری کردند و حتی همه پرسی هم برگزار کردند. ولی جمهوری اسلامی با دقت، برنام ریزی و مشاوره با مسئولان اصلی عراقی بدون اینکه قطره خونی ریخته شود، توطئه اقلیم کردستان را برملا و منتفی کردند. همچنین توطئه دیگری را در لبنان با استعفای سعد حریری در عربستان رقم زدند. بعد معلوم شد که عربستان سعد حریری را گروگان گرفته است تا بتواند به کمک آمریکا در لبنان آشوب به پا کند. اما با مواضع دقیق و به موقع مجاهد بزرگ سید حسن نصرالله و مواضع جمهوری اسلامی به شکست انجامید و بعد از یک هفته آقای حریری دوباره به محل کار خود برگشت و کار خود را بهتر از قبل انجام داد!

وی افزود: همچنین در مورد فلسطین، با این کاری که آقای ترامپ در مورد جابجایی پایتخت فلسطین انجام داد، دوباره فلسطین را که تا حدودی فراموش شده بود را در راس اخبار دنیا قرار داد. مردم بسیاری از کشورها در اعتراض به گفته ترامپ به خیابان ها آمدند. حتی حکومت های آنها اعلام کردند حاضرند برای مخالفت با ادعای ترامپ به قدس و فلسطین اشغالی نیرو بفرستند. کشورهایی که تاکنون در هیچ زمان چنین مواضعی نداشتند. حتی همین الان در بسیاری از نقاط دنیا تظاهرات گسترده ای علیه آمریکا و اسرائیل در حال برگزاری است. علیرغم همه هزینه هایی که آمریکا و اسرائیل انجام می دهند این تظاهرات در حال برگزاری است.
رئیس اسبق رسانه ملی در ادامه یادآور شد: همه این توطئه ها با طراحی و دوراندیشی به موقع جمهوری اسلامی شکست خورد. لذا آنها همیشه به دنبال مقابله با جمهوری اسلامی هستند. به عنوان مثال در پرونده هسته‌ای سلاح هسته‌ای یک بهانه بود. آن فرمایش رهبر معظم انقلاب تحت عنوان نرمش قهرمانانه یک تاکتیک در مقابله یک راهبرد بزرگ بود که معلوم شود، هم برای مردم خودمان و هم برای دنیا، ما سر جنگ نداریم. شیطنت از اینهاست و هسته‌ای بهانه است. خودشان هزاران کلاهک هسته ای دارند که استفاده کرده اند و به عمال خود داده و حمایت کرده اند. آنها به دنبال بهانه بودند و رهبر معظم انقلاب با بیان نرمش قهرمانانه نشان دادند که ما جنگ نیستیم می‌بینید که با ماست.

وی افزود: البته مشی و روش دولت به گونه‌ای بود که رهبر انقلاب برای یک روشنگری بزرگ، در مقاطعی با آنها همراهی کردند. اما امروز مواضع بسیار روشن ایشان در قبال قرارداد و بد عهدی آمریکا را شاهد هستیم. این بدعهدی نشان داد که نه اوباما و نه ترامپ هیچ فرقی در باطن قضیه با هم ندارند. حتی آنها در ظاهر قرارداد هم از خود پایبندی نشان ندادند. اخیراً می‌بینیم که برخی از عزیزان در وزارت خارجه به خصوص وزیر محترم خارجه در برخورد با آمریکا از کلمه «رژیم ترامپ» استفاده می کنند. به نظر من این کار درستی نیست چون این رژیم همان حکومت آمریکاست. نباید بین آمریکا و ترامپ فاصله گذاشت. اوباما هم به مراتب بدتر از ترامپ عمل کرد. در زمان دموکرات ها و اوباما این قرارداد کاملا خنثی شده بود. زمانی که بانک های ما نمی توانستند کار کنند و هیچ گشایشی حاصل نمی‌شد. رئیس بانک مرکزی ما در مصاحبه ای، وقتی از او سوال شد که دستاورد این قرارداد چه بوده گفت: هیچ! البته ملت ما پشتیبانی کردند دوست دارند این قرارداد به نتیجه برسد اما بحث بدعهدی آمریکا چیز دیگری است.

عضو شورایعالی انقلاب فرهنگی در پایان گفت: در هر کجا جبهه‌ای وجود دارد، می بینید ایران اسلامی با همه تحریم‌ها و فشارها ایستاده است و عزت آبروی کشور را حل می‌کند توفیق سردمداری جبهه مقاومت را در سراسر دنیا دارد.

نظر شما