شناسهٔ خبر: 26023440 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

وکیل مرتضوی: نامه منتسب به آقای شاهرودی جعلی است

منبع: تسنیم

وکیل مدافع سعید مرتضوی نامه منتسب به آیت‌الله هاشمی شاهرودی مبنی بر تخفیف در مجازات دادستان پیشین تهران را جعلی خواند و گفت: این خبر به هیچ وجه صحت ندارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، سعید ایوبی درباره نامه منتشر شده منتسب به آیت‌الله هاشمی شاهرودی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام مبنی بر تخفیف در مجازات سعید مرتضوی اظهار کرد: این خبر به هیچ وجه صحت ندارد و نامه منتسب به آقای شاهرودی جعلی است.

این وکیل دادگستری توضیح داد: قبلا هم تعدادی از کانال‌های تلگرامی شایعه کرده بودند که آقای مرتضوی در زندان نیست و در عمان به سر می‌برد یا وی در زندان مورد سوء قصد قرار گرفته که هیچ کدام صحت ندارد. افرادی که این خبرها را منتشر می‌کنند، هدفی جز تشویش اذهان عمومی ندارند.

بیشتر بخوانید:

تکذیب درخواست آزادی سعید مرتضوی از سوی آیت‌الله هاشمی شاهرودی

ایوبی گفت که مرتضوی در زندان به سر می‌برد.

سعید مرتضوی مدیرعامل سابق سازمان تامین اجتماعی در بخش دوم پرونده تخلفات این سازمان در شعبه 1057 دادگاه کارکنان دولت به ریاست قاضی حیدری، به اتهام تصرف غیرقانونی و اهمال در انجام وظیفه به ترتیب به تحمل 70 و 65 ضربه شلاق محکوم شده بود.

با اعتراض مرتضوی به حکم صادره، پرونده در شعبه 68 دادگاه تجدیدنظر مورد بررسی قرار گرفت که نهایتاً دادگاه محکومیت مرتضوی به تحمل 70 ضربه شلاق بابت تصرف غیرقانونی را تایید کرد اما محکومیت به 65 ضربه شلاق به اتهام اهمال در انجام وظیفه را نپذیرفت و مرتضوی را از این اتهام تبرئه کرد.

مرتضوی همچنین در شعبه بدوی از شکایت عباس پالیزدار و پیمان حاج محمود عطار به اتهام افترا تبرئه شده بود که دادگاه تجدیدنظر این حکم را تایید کرد.

دادستان پیشین تهران همچنین شکایتی تحت عنوان ورود غیرمجاز به منزل یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی داشت که در دادگاه بدوی بابت این اتهام به تحمل 6 ماه حبس محکوم شد و این حکم در دادگاه تجدیدنظر مورد تایید قرار گرفت.

سعید مرتضوی در بخش پرونده تامین اجتماعی نیز در شعبه نهم دادگاه کیفری یک از بابت تصدی غیرقانونی پست سرپرستی تأمین اجتماعی به 6 ماه حبس تعلیقی، از بابت تحصیل مال نامشروع به 6 ماه حبس تعزیری و بابت حقوق دریافتی ایام سرپرستی که مبلغی حدود 46 میلیون تومان بود، به رد مال محکوم شد اما چندی پیش شعبه 22 دادگاه تجدیدنظر استان تهران، مرتضوی را از اتهام تحصیل مال نامشروع و تصدی غیرقانونی پست سرپرستی تأمین اجتماعی تبرئه کرد.

بنابراین مرتضوی جمعاً در پرونده تأمین اجتماعی که با جار و جنجال‌های رسانه‌های هم همراه بود، فقط به 70 ضربه شلاق بابت تصرف غیرقانونی محکوم و از سایر اتهامات تبرئه شد.

مرتضوی همچنین در پرونده شکایت اولیای دم یکی از جان‌باختگان حادثه بازداشتگاه کهریزک به اتهام معاونت در قتل به تحمل دو سال حبس تعزیری محکوم شد که در همین راستا، اوایل اردیبهشت در ویلایی در شمال کشور دستگیر و به اوین منتقل شد.

نظر شما