شناسهٔ خبر: 26020163 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: رسا | لینک خبر

معاون تهذیب حوزه علمیه قم:

راه سعادت جامعه در بندگی خداوند متعال خلاصه می شود

حجت الاسلام همتیان با تأکید بر اینکه راه سعادت جامعه در بندگی خداوند متعال خلاصه می شود، گفت: بندگی خداوند یعنی دوری از گناه و این تنها با عمل کردن به علم محقق خواهد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام محمد همتیان، معاون تهذیب حوزه علمیه قم، پیش از ظهر امروز در نشست اخلاق طلاب مدرسه علمیه فاطمیه شهرکرد، با بیان روایاتی از از ائمه اطهار(ع) در رابطه با علم آموزی و مراتب علم و چگونگی تبدیل علم به عمل خاطرنشان کرد: آیت الله بهجت فرمودند: هر کسی به آن چیزی که می داند عمل کند، خداوند متعال هرچه را که نمی داند به او می آموزد و این یک راهکار عملی است که باید مورد توجه جدی طلاب قرار گیرد.

حجت الاسلام همتیان با تأکید بر اینکه راه سعادت جامعه در بندگی خداوند متعال خلاصه می شود، ابراز کرد: بندگی خداوند یعنی دوری از گناه و این تنها با عمل کردن به علم محقق خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه علم با عمل به رشد و پویایی می رسد، گفت: به یقین نوشتن خود وسیله ای است برای فهمیدن و فهم، کمال نفسانی است که باید از خداوند درخواست شود که امام صادق(ع) در این باره فرمودند: از خدا بخواهید تا فهم به شما ارزانی دارد.

معاون تهذیب حوزه علمیه قم با بیان اینکه اسلام برای تقرب به سوی پروردگار راه های بسیاری را قرار داده است، افزود: عالم شدن یکی از راه های تقرب به سوی حق تعالی است که با عمل کردن انجام می شود؛ اگر علم با عمل همراه شود، شناخت انسان را به دنبال دارد.

این مقام مسؤول عبادت را یکی دیگر از راه های تقرب به سوی خداوند بیان کرد و ادامه داد: عبادت هم زمانی انسان را به سوی خداوند سوق می دهد که همراه با علم و بینش باشد یعنی تا ندانیم چه کسی را عبادت می کنیم، این عبادت ذره ای ارزش ندارد.

وی با بیان اینکه دعا و نیایش نیز انسان را به خدا نزدیک می کند، ابراز کرد: دعا نه به این مفهوم که تنها چیزی را از خداوند طلب کنیم بلکه ما در دعا باید خود را در هر حال مضطر و یا در لحظه آخر عمر فرض کنیم و مانند همچنین کسی خدا را صدا بزنیم./9457//۲۰۳/خ

نظر شما