شناسهٔ خبر: 25972435 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مراسم روز جهانی قدس و سالگرد ارتحال امام(ره) در چین برگزار شد

پکن - ایرنا - مراسم روز جهانی قدس و بیست و نهمین سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) چهارشنبه شب با همت رایزنی فرهنگی ایران در پکن و با حضور ایرانیان مقیم چین، سفیر ایران در پکن و تعدادی از شخصیت های دینی و علمی چین برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا رایزن فرهنگی ایران در چین در این مراسم، امام خمینی(ره) را شخصیت بی نظیر دوران معاصر خواند که در اواخر قرن گذشته زمانی که تفکرهای الحادی و مادی گرا و کفر آمیز، شرق و غرب را فرا گرفته بود دین اسلام را در جوامع بشری زنده کرد و با رهبری انقلاب اسلامی، حیاتی دوباره برای اسلام ایجاد کرد.
'محمد رسول الماسیه' افزود: دشمن تلاش دارد میراث امام خمینی(ره) که حیات دوباره اسلام در جهان است را از درون فرسوده کند و از درون جوامع اسلامی، با راه انداختن گروه های افراطی و تکفیری، جایگاه اسلام را در افکار عمومی مخدوش نماید.
او ادامه داد: اما آموزه های اسلام عزیز آن قدر نورانی و درخشان است که با این سیاه نمایی ها، مکدر و تار نمی شود و مسلمانان واقعی و مومن، چهره پر مهر و انسان ساز و جامعه ساز اسلام را به جهانیان معرفی خواهند کرد.
او یکی از تعابیر بسیار زیبای امام خمینی(ره) که در سال آخر حیاتشان مورد استفاده قرار دادند را تفکیک اسلام به اسلام ناب محمدی و اسلام امریکایی عنوان کرد و افزود: همه مسایل جهان اسلام را همیشه با همین دو واژه می توان تحلیل کرد و مسیر درست از نادرست را تشخیص داد.
الماسیه ادامه داد: مسلمانان باید اسلام ناب محمدی را به جهان نشان دهند اسلام آمریکایی همان اسلام ارتجاع و سرمایه داری و افراط و خشونت است.
به گفته وی داعش و القائده نمایندگان اسلام آمریکایی هستند کسانی که با رژیم اشغالگر همراه می شوند و علیه سایر مسلمانان فعالیت می کنند، اسلام آمریکایی هستند.
'ما مینگ جون' از اعضای انجمن اسلامی چین نیز در این مراسم بخشی از خاطرات پدر خود را که در دهه 1930 به منطقه خاور میانه سفر کرده و شاهد شکلگیری مبارزه مردم فلسطین علیه اشغالگران صهیونسیت بوده و در کتابی ثبت و منتشر کرده است را برای حضار تشریح کرد.
'خدیجه' از بانوان مسلمان فعال در منطقه مسلمان نشین پکن نیز در این مراسم سخنرانی کرد.
او مسلمانان چین و دولت چین را حامی همیشگی آرمان های فلسطین خواند و با افتخار توضیح داد که در زمان شکل گیری رژیم صهیونیستی پدرش در پکن تظاهرات مردم مسلمان را در حمایت از مردم فلسطین رهبری کرده است.
در بخش پایانی مراسم، 'عبد الوهاب' شاعر مسلمان، قطعه ای را درباره شهادت دختر خردسال در تظاهرات بازگشت غزه در اثر گاز سمی قرائت کرد.
در این مراسم دو ویدیو کلیپ درباره امام خمینی(ره) و تظاهرات بازگشت در غزه در ماه های اخیر به نمایش گذاشته شد.
در سالن ورودی جنب محل برگزاری مراسم نیز نمایشگاه سه بعدی عکس فلسطین با ویدیو پروژکتور دایر شده بود.
این مراسم با اذان مغرب و اقامه نماز جماعت مغرب و پذیرایی افطار و شام به پایان رسید.
**آساق**1904**

نظر شما