شناسهٔ خبر: 25958881 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: سینا | لینک خبر

سیستم جدید اپل با قابلیت های جدید؛

از سیستم عامل جدید اپل چه خبر؟

اگر اخبار مربوط به کنفرانس اپل را دنبال کرده باشید حتما در جریان هستید که نسخه جدید سیستم عامل اپل آی‌او‌اس ۱۲ در سن‌خوزه ایالات متحده رونمایی شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش سیناپرس به نقل از همشهری آنلاین، این سیستم‌ عامل تازه سبب می‌شود آیفون‌های قدیمی سریعتر کار کنند،‌ پدر و مادرها بتوانند زمان کار کودکان با گوشی را محدود کنند و دستیار صوتی سیری هم بتواند با کیفیت بالاتری کار کند.

مجموعه امکانات و قابلیت‌های تازه آخرین نسخه آی‌اواس بر راضی نگه‌داشتن ۱.۳ میلیارد کاربر اپل در سراسر جهان و نیز مقابله با رقیبان این غول فناوری متمرکز شده است.

سال گذشته معلوم شد نرم‌افزار قبلی اپل سبب می‌شود گوشی‌های مدل پایینتر این شرکت کندتر کار کنند تا شارژ باتری‌شان بیشتر دوام داشته باشد و این خبر سبب افت ارزش سهام این شرکت شد. حالا نسخه ۱۲ آی‌او‌اس اجازه می‌دهد گوشی‌های قدیمی‌تر نظیر آیفون ۶ حتی بهتر از پیش کار کنند.

کِرِگ فِدِریگی مدیر توسعه نرم‌افزار اپل گفت نسخه جدید آی‌اواس در انجام برخی کارها، نظیر باز کردن اپلیکیشن‌ها، تا دو برابر سریعتر از نسخه پیشین آن است.

همچنین استفاده از اپلیکیشن‌هایی که با صدا فعال می‌شوند در نسخه تازه بیشتر شده است. شرکت اپل امکان گفتگوی ویدئویی را تقویت کرده و نسخه تازه آی‌او‌اس اجازه می‌دهد ۳۲ نفر در گفتگوی ویدئویی با هم شرکت کنند. این امر اپل را به رقیبی جدی برای اپلیکیشن‌هایی نظیر اسکایپ تبدیل می‌کند.

از نکات جالب دیگر اپلیکیشن Measure است که به این نسخه تازه افزوده شده و به کاربران امکان اندازه‌گیری اشیا به شکل سه بعدی را می‌دهد؛ قابلیتی که به ویژگی واقعیت افزوده این نرم‌افزار بر می‌گردد. ایموجی‌های تازه اپل هم با سرویسی به نام Memoji در دسترس خواهند بود. این سرویس به کاربران امکان خلق ایموجی‌ای تازه و افزودن ویژگی‌های دلخواه به آنها را می‌دهد.

سهام شرکت اپل پس از معرفی نسخه تازه نرم‌افزار خود ۰/۸ درصد رشد داشت. هنوز مشخص نشده است که آی‌او‌اس ۱۲ کی روانه بازار می‌شود و کدام دستگاه‌ها قابلیت نصب آن را دارند.

لینک کوتاه

نظر شما