شناسهٔ خبر: 25953526 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آفتاب | لینک خبر

یک کارمند ترامپ برکنار شد

کلی سدلر، از کارکنان کاخ سفید که یک سناتور بیمار را تمسخر کرده بود از سمت خود برکنار شده است.

صاحب‌خبر -
آفتاب‌‌نیوز :
راج شاه، از سخنگویان کاخ سفید گفته است است که "کلی سدلر از این پس سمتی در دفتر اجرایی رئیس جمهوری ندارد" هرچند مشخص نکرده است که آیا خانم سدلر به سمت دیگری انتقال یافته یا به طور کلی از کاخ سفید اخراج شده است.

آقای راج در مورد علت این برکناری توضیحی نداده اما اخیرا کلی سدلر به خاطر اظهارات تمسخر آمیز در مورد سناتور جان مک‌کین مورد انتقاد شدید قرار گرفته بود.

در جریان رسیدگی سنا به فرد پیشنهادی دونالد ترامپ برای تصدی ریاست سازمان مرکزی اطلاعات آمریکا - سیا - خانم سدلر در مورد نظر مخالف سناتور مک‌کین نسبت به این انتصاب گفته بود که "انتقاد مک‌کین اهمیتی ندارد چون در هر حال مردنی است."

ساعاتی بعد، خبرگزاری رویترز این اظهار نظر را به نقل از یکی از افراد حاضر در محل گزارش کرد. این اظهارات از سوی افراد و منابع مختلف به شدت محکوم شد.

سال گذشته اعلام شد که سناتور جان مک‌کین، ٨١ ساله، به نوع خطرناکی از بیماری سرطان مغز مبتلا شده است. این عضو سنا از حزب جمهوریخواه تحت درمان قرار دارد و طی چند ماه گذشته قادر به شرکت در جلسات مجلس نبوده است.

سناتور مک‌کین از اعضای برجسته حزب جمهوریخواه و عضو متنفذ سنای آمریکاست. او در جنگ ویتنام اسیر شد و مدت‌ها زیر شکنجه قرار داشت. در جریان رسیدگی به صلاحیت جینا هاسپل، فرد پیشنهادی آقای ترامپ برای ریاست سازمان سیا، سناتور مک‌کین او را به خاطر اینکه قاطعانه حاضر به محکوم کردن کاربرد شکنجه توسط سیا نبوده است مورد انتقاد قرار داد.

سیا متهم است که برای گرفتن اعتراف از افرادی که به ظن ارتباط با تروریسم دستگیر و در زندان‌های غیررسمی در خارج از خاک آمریکا بازداشت کرده بود، به شکنجه متوسل می‌شد.

در جریان رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری سال ٢٠١٥، سناتور مک کین از منتقدان دونالد ترامپ بود. در مقابل، آقای ترامپ نیز سابقه نظامی او را مورد تمسخر قرار داده و گفته بود که "سناتور مک‌کین قهرمان واقعی نیست و تنها به خاطر اینکه توسط دشمن اسیر شده بود، قهرمان شناخته می‌شود. من از کسانی خوشم می‌آید که اسیر نمی‌شوند."

منبع: بی بی سی

نظر شما