شناسهٔ خبر: 25926500 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: پارسینه | لینک خبر

تاثیر انس با امام زمان (عج) بر مقدراتِ منتظران

حجت الاسلام زکریایی با اشاره به لقب صاحب الزمان برای امام مهدی (عج)، گفت: باتوجه به اینکه ایشان واسطه هر خیر و برکتی برای انسان‌ها هستند، لذا مقدرات یکساله هر انسان در شب قدر از مجرا و کانال ایشان مقدر خواهد شد.

صاحب‌خبر -


حجت الاسلام و المسلمین زکریایی، کارشناس مرکز تخصصی مهدویت در گفت: وگو با خبرنگار مهدویت خبرگزاری شبستان که به مناسبت فرا رسیدن لیالی قدر انجام شد، در پاسخ به این سوال که چه ارتباطی میان امام زمان (عج) و تعیین مقدرات یکساله انسان‌ها در شب قدر وجود دارد، اظهار کرد: براساس آموزه‌های قرآنی و روایات اهل بیت (ع)، مقدرات هر انسانی در شب قدر تعیین می‌شود و در واقع شب قدر مبدا شروع زندگی و سال دینی انسان‌ها محسوب می‌شود.
وی ادامه داد: عرفا سیره زندگی خود را با شب قدر تنظیم و حرکت‌ها و نگاه‌های نو خود را با مبدئیت شب قدر برنامه ریزی می‌کردند.
زکریایی با بیان اینکه امام مهدی (عج) صاحب زمان فعلی هستند، گفت: یکی از القاب ایشان «صاحب الزمان» است، چنان که امام صادق (ع) در این باره می‌فرمایند: «وَ آخِرُهُمْ الْقائِمُ بِالْحَقِّ بَقِیَّةُ اللهِ فِی الاْرْضِ، صاحِبُ الزَّمانِ وَ خَلـیفَةُ الـرَّحْمـانِ؛ و آخرین آنها، قیام کننده به حق، باقی مانده خداوند در زمین و صاحب الزمان و جانشین خدای رحمان است»؛ البته هر امامی در زمان خود صاحب الزمان محسوب می‌شده است.
کارشناس مرکز تخصصی مهدویت با اشاره به اینکه امام زمان (عج) در زمان فعلی واسطه خیر و برکات الهی برای انسان‌ها هستند، اضافه کرد: در دعای عدیله می‌خوانیم: «وَ بِیُمْنِهِ رُزِقَ الْوَرَى وَ بِوُجُودِهِ ثَبَتَتِ الْأَرْضُ وَ السَّمَاءُ وَ بِهِ یَمْلَأُ اللَّهُ الْأَرْضَ قِسْطا وَ عَدْلا بَعْدَ مَا مُلِئَتْ ظُلْما وَ جَوْرا؛ و از برکتش بندگان روزى یافته اند و به وجودش زمین و آسمان استوار گشته است و خدا به وسیله او زمین را از عدل و داد پر مى‌کند، پس از آنکه از ستم و بیداد پر شده باشد.»
وی تصریح کرد: باتوجه به اینکه ایشان واسطه هر خیر و برکتی برای انسان‌ها هستند، لذا مقدرات یکساله هر انسان در شب قدر از مجرا و کانال ایشان مقدر خواهد شد.
زکریایی در پاسخ به این سوال که انس با امام زمان (عج) چه میزان در رقم خوردن تقدیرات خوب و مثبت برای انسان‌ها در شب قدر تاثیرگذار است، تاکید کرد: آیت الله بهجت (ره) می‌فرماید: «تمام مشکلات ما از این ناحیه مرتفع خواهد شد که ارتباط خود را با، ولی امر، امام زمان (عج) مستحکم کنیم و این استحکامِ ارتباط با حضرت (عج) میسر نمی‌شود جز با تهذیب نفس».
کارشناس مرکز تخصصی مهدویت با بیان اینکه بر اساس آیات قرآن کریم، مومن روزه می‌گیرد تا تقوا کسب کند، تصریح کرد: میوه روزه داری تقوا است، و این نیز جز با تهذیب نفس، ترک محرمات و انجام واجبات حاصل نمی‌شود؛ مهم آنکه این تقوا و تهذیب نفس، انسان را به منبع نور هستی، امام زمان (عج) متصل و در پرتوی ان مشکلات را برطرف می‌کند.
وی در پایان خاطرنشان کرد: منتظران ظهور در شب قدر به امام زمان (عج) متوسل شده و عرضه می‌داریم: در این ماه تلاش می‌کنیم تا به شما نزدیک شویم و در حال تلاش هستیم تا براساس نظر و منویات شما قدم برداریم و در نهایت از ایشان تقاضا داریم با واسطه گری خودشان، دستگیر ما شوند و ما را در باقی راه همراهی کنند تا به مقصود برسیم.
منبع: تبیان

نظر شما