شناسهٔ خبر: 25918723 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان در اروپا:

رفتار علوی در جای جای زندگی امام خمینی (ره) متجلی بود

اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان در اروپا، در آستانه فرا رسیدن  بیست و نهمین سالگرد ارتحال بنیان گذار انقلاب اسلامی بیانیه‌ای منتشر کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، متن این بیانیه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

مِنَ الْمُؤْمِنِینَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَیْهِ فَمِنْهُم مَّن قَضَی نَحْبَهُ وَ مِنْهُم مَّن یَنتَظِرُ وَ مَا بَدَّلُوا تَبْدِیلًا

از مومنان مردانی هستند که به پیمانی که با خدا بسته بودند وفا کردند، بعضی بر سر پیمان خویش جان باختند و بعضی چشم به راهند و هیچ پیمان خود دگرگون نکرده ‌اند. سوره احزاب؛ آیه ۲۳

بیست و نهمین سالگرد رحلت امام خمینی (ره)، آزادمردی که رفتار علوی در جای جای زندگی او متجلی بود، فرصتی برای بازخوانی اندیشه‌های متعالی معمار کبیر انقلاب اسلامی برای تداوم راه اوست. امام خمینی (ره) جوانان را مؤلفه‌ای اساسی در تحقق انقلاب اسلامی و نیز تداوم و استمرار آن و سرمایه اجتماعی عظیمی می‌دانست؛ امید او برای استمرار حرکت الهی انقلاب به جوانان بود و توصیه می کرد جوانان با تهذیب نفس و اخلاص، مطالعات خود در زمینه احکام اسلام و مبانی نورانی قرآن را توسعه داده، اسلام واقعی را بشناسند و بشناسانند. امروزهم پیام امام راحل در پیش روی جوانان ایرانی قرار دارد که «قدر و قیمت لحظات شیرین زندگی خود را بدانید و خودتان را برای یک مبارزه علمی و عملی بزرگ، تا رسیدن به اهداف عالی انقلاب اسلامی آماده کنید»، «بکوشید و خود به احکام اسلام عمل کنید و دیگران را وادار به عمل کنید و پرده های ضخیمی که کجروان بر چهره نورانی اسلام افکنده اند برطرف کنید.» و «از اختلاف کلمه و تفرقه و هواهای نفسانی که رأس همه فسادهاست احتراز کنید و به خداوند تبارک و تعالی روی نیاز آورید که شما را در این راه هدایت فرماید».
امروز ایران اسلامی تا تحقق اهداف عالی انقلاب اسلامی و تشکیل تمدن اسلامی فاصله بسیار دارد. از سویی موانع خارجی و از سوی دیگر موانع داخلی، دست به دست هم داده تا سد راهی شوند که رهبر کبیر انقلاب اسلامی آغازگر آن بود. اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان در اروپا که از آغاز شکل گیری خود از نصایح و پیامهای ژرف و پرمهر آن عالم مجاهد بهره مند بوده است، اینک در بیست و نهمین سالگرد رحلت امام مهربانیها، وصایای حکیمانه ایشان را سرلوحه اعمال و اقدامات خود دانسته و اعضای خود در سراسر اروپا را به حفظ و تقویت اصالت اسلامی و انقلابی خود و پرهیز از انحراف از خط امام (ره) فرامی خواند. امروز که رهبر معظم انقلاب پرچمدار آرمانهای امام راحل است، بر ماست تا در میانه کارزار عظیم حاضر، پشتیبان آن کشتیبان باشیم تا به ساحل نجات رهنمون شویم.

 انتهای پیام 

نظر شما