شناسهٔ خبر: 25917945 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

ترکیه مانع بازگشت اهالی غوطه می‌شود/ تبادل اتهام گروه‌های تروریستی بر سر ناامنی‌ها در ادلب

ترکیه و گروه های مسلح وابسته به آن مانع بازگشت آوارگان غوطه شرقی از عفرین می‌ شوند. در همین حال گروه‌های تروریستی إدلب یکدیگر را مسئول پناه دادن به عناصر داعش و به راه افتادن موج ترورهای دو ماهه اخیر در این استان خواندند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، تدابیر امنیتی ارتش ترکیه و گروه‌های مسلح وابسته به آن، مانع بازگشت اهالی غوطه شرقی شده است. 

منابعی از بین اهالی آواره غوطه شرقی در عفرین به روزنامه سوری «الوطن» گفتند: پست‌های امنیتی که گروه‌های مسلح با نظارت ارتش ترکیه در گذرگاه‌هایی که عفرین را به دیگر مناطق وصل می‌کند، ایجاد کرده‌اند در دو روز گذشته از عبور خانواده‌های اهل غوطه شرقی برای رسیدن آنها به حلب یا ادلب و از آنجا به شهرشان جلوگیری می‌کند، در حالی که ارتش سوریه و پلیس نظامی روسیه به آنها اجازه بازگشت به غوطه را داده است.

این منابع افزودند: گذرگاه‌های دیربلوط در جندیرس عفرین در شمال حلب و الغزاویه در نزدیکی شهر دارة عزة در حومه غربی حلب به روی عبور آوارگان غوطه شرقی بسته است و ترکیه جاده اصلی عفرین به حلب را به روی عبور و مرور مسدود کرده است.

ارتش سوریه اخیرا به آوارگان غوطه شرقی اجازه داده به مناطق مسکونی که در جریان آزادسازی آن به دیگر مناطق کوچ کردند، بازگردند و همزمان کار بازسازی و رفع مشکلات شهر برای ترغیب اهالی به آنجا ادامه دارد.

از سوی دیگر منابع نزدیگ به گروه‌های تروریستی در إدلب، مسئولیت موج ترورها و بمب گذاری‌های گسترش یافته در این استان که موجب کشتار شمار قابل توجهی از نظامیان و غیرنظامیان شده ست به گردن داعش انداختند و از آغاز مبارزه خود برای سرکوب داعش در این استان خبر دادند.

این منابع در گفت‌وگو با الوطن گفت: برخی از رهبران گروه‌های مسلح از قاچاق تروریست‌های داعش به إدلب و تامین پناهگاهی امن برای آنها پول‌های هنگفتی گرفتند اما حالا این داعشی‌ها از کنترل خارج شده و دست به ترورهای زنجیره ای و انفجار با خودروهای بمب گذاری شده می‌زنند، ما لیستی از اسامی برخی از این تروریست‌ها را در اختیار داریم که مسئول ناامنی‌های اخیر هستند.

شبه نظامیان جبهه آزادی بخش ملی که هفته گذشته از ادغام تروریست‌های تحت حمایت ترکیه تشکیل شد اعلام کرد که برنامه‌ای را برای سرکوب هسته‌های داعش در إدلب وضع کرده است این گروه همچنین تاکید کرد که با افراد مسلحی هم که مخالف در زندان ماندن عناصر تسلیم شده داعش در نبرد دحر الغزاه در حومه جنوبی إدلب و حومه شمالی حماه هستند مبارزه می‌کند.

همزمان گروه تحریر الشام به سرکردگی جبهه النصره حمله مشابهی را راه انداخته و گفته که 40 پایگاه داعش در إدلب، سرمین و أریحا را تحت تسلط خود گرفته و بیش از 150 نفر از عناصر آن را دستگیر کرده است و بدین ترتیب اتهام زنی گروه‌های تروریستی به نظام سوریه درباره دست داشتن در موج ترورها و انفجارهایی که طی دو ماه گذشته با کشتار بیش از 200 تروریست در صفوف آنها و همچنین بروز ناامنی شدید در استان إدلب همراه بوده کم رنگ شد.

انتهای پیام/ص

نظر شما