شناسهٔ خبر: 25888842 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

قهرمان روئینگ جهان و آسیا:

مدافع عناوین قهرمانی آسیا در جاکارتا هستم

ارومیه- ایرنا- قهرمان روئینگ جهان و آسیا گفت: مهمترین هدفم درخشش در بازی های آسیایی جاکارتا و دفاع از 2 دوره عنوان قهرمانی ام در بازی های آسیایی 2010 گوانگجو و 2014 اینچئون است.

صاحب‌خبر -

محسن شادی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در ورزش هیچ اتفاقی قابل پیش بینی نیست و فعلا زود است که برای کسب مدال طلای جاکارتا قول دهم اما در سایه تمرین های بی وقفه و شبانه روزی برای شاد کردن دل مردم ایران تلاش می کنم.
وی بیان کرد: 6 ماه است که به همراه سایر هم تیمی هایم تمرین های سخت پاروزنی و بدنسازی را انجام می دهم و به هیچ عنوان در انجام تمرین ها کوتاهی نکرده ام.
این ورزشکار جوان اهل شهرستان نقده از توابع آذربایجان غربی، افزود: چهارمین مرحله اردوی آمادگی تیم ملی روئینگ از 25 فروردین در سد شهرچای ارومیه آغاز شده است و تا 28 خرداد ماه جاری و زمان اعزام به مسابقات کاپ آسیا ادامه می یابد.
شادی گفت: مسابقات کاپ آزاد آسیا نیز همزمان با قهرمانی جوانان آسیا به میزبانی کره جنوبی برگزار می شود و نخستین بار است که عازم کاپ آسیا می شوم زیرا در آستانه بازی های آسیایی جاکارتا جدی ترین دیدار تدارکاتی محسوب می شود و کسب مدال برایم مهم نیست.
وی ادامه داد: پس از بازگشت از کاپ آسیا، مرحله پنجم اردوی تیم ملی روئینگ در سد شهرچای ارومیه ادامه خواهد داشت و سپس اول تیر سال جاری برای برگزاری اردوی برون مرزی عازم کشور چین خواهیم شد تا تمرین های خود را زیر نظر «لیو چیون» سرمربی چینی تیم ملی ایران ادامه دهیم.
شادی اضافه کرد: من بعد از بازی های آسیایی 2014 اینچئون از مسابقات رسمی دور بودم و حضور در رقابت های کاپ آسیا محکی جدی برای آمادگی هر چه بیشتر در بازی های آسیایی 2018 جاکارتا محسوب می شود.
وی افزود: در تمرین ها وزن زیادی کم کرده ام و این امر موجب شده است تا سر حال تر از قبل باشم و به طور یقین هر چه وزنم کمتر باشد، نتایج بهتری در مسابقات کسب خواهم کرد.
شادی بیان کرد: سد شهرچای یکی از بهترین پیست های تمرینی طبیعی در سطح ایران است که با داشتن آب و هوای دلنشین و ارتفاع مناسب از سطح دریا فضای بسیار خوبی برای انجام تمرین به شمار می رود؛ در این سد می توانیم مسافت های بالای 2 کیلومتر را نیز پارو بزنیم.
وی گفت: تمرین های پاروزنی و آبی به طور مستمر و منظم به صورت روزانه در سد شهرچایی ارومیه زیر نظر مربی انجام می شود و با توجه به زمان کمی که تا آغاز کاپ آسیا و قهرمانی آسیا داریم، تمرین های بدنسازی را قطع کرده ایم.
شادی افزود: اصلی ترین حریفانم در بازی های آسیایی جارکارتا، روئینگ سوارانی از کره جنوبی، هند، قزاقستان، ازبکستان و اندونزی هستند و رقابت سخت و نفس گیری با آنها خواهم داشت.
به گزارش ایرنا محسن شادی، امیرحسین محمودپور و امیر آقازاده در بخش بزرگسالان و رضا قهرمانی، میلاد اللهوردیان و شیرزاد قهرمانی در بخش جوانان 6 ملی پوش حاضر در اردوی سد شهرچای ارومیه هستند.
طاهر کبوتری به عنوان مربی، پیام مطاعی به عنوان دستیار مربی، شهرام احمدی به عنوان سرپرست، قاسم بختیاریان به عنوان مدیر اجرایی و میلاد اسماعیلی به عنوان روانشناس کادر فنی در کنار ملی پوشان بزرگسال و جوان ایفای نقش می کنند.
محسن شادی از آذربایجان غربی اولین پاروزن ایرانی بوده که موفق به کسب 2 طلا و یک نقره مدال جهانی در رقابت های زیر 23 سال جهان، 2 طلا و یک نقره قهرمانی آسیا، 2 طلای بازی های آسیایی 2010 گوانگجو و 2014 اینچئون شده و 2 بار در المپیک 2016 پکن و 2012 لندن حضور یافته است.
آذربایجان غربی یکی از قطب های مهم قایقرانی کشور به شمار می رود و حضور 10 ملی پوش به نام های محسن شادی، عاقل حبیبیان، احمد احمدی، افشار حیدری، اتابک پیشیار، یاسر جوهری، وحید جوهری، فرزاد کربلایی قلی زاده، فرهاد کربلایی قلی زاده و سیدحسن موسوی و 2 مربی برجسته به نام های طاهر کبوتری و سیمین خیاطی افشار، گواه این ادعاست.
3072/7156

نظر شما