شناسهٔ خبر: 25877117 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه دنیای‌اقتصاد | لینک خبر

سفر غیر منتظره آنگ سان سوچی به راخین/تصاویر

سوچی در راس یک هیات ۲۰ نفره از مقامات سیاسی و نظامی میانمار صبح امروز وارد استان مسلمان نشین راخین شد. او پیشتر وعده مجازات عاملان کشتار مسلمانان را داده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش عصر ایران به نقل از رویترز، سوچی که در هفته های گذشته با موجی از انتقادات بین المللی به خاطر بی تفاوتی و حتی توجیه سرکوب و کشتار مسلمانان این استان از سوی بوداییان متعصب روبرو بوده است، در نهایت روز پنج شنبه با یک هیات ۲۰ نفره وارد استان راخین شد.

سوچی و هیات همراه با استفاده از دو هلی کوپتر نظامی وارد این استان شده اند. برخی از مقامات عالی سیاسی و نظامی دولت میانمار در این سفر سوچی را همراهی می کنند. این سفر غیر منتظره و از پیش اعلام نشده بود.

سوچی پس از اینکه به واسطه سکوت در برابر کشتار مسلمانان میانماری از سوی بوداییان متعصب با موجی از انتقادات بین المللی مواجه شد، در هفته های گذشته با انجام سخنرانی و ترتیب دادن گردهمایی صلح و جمع آوری کمک به مردم مسلمان میانمار تلاش کرده است بحران استان غربی میانمار را کنترل کند.

او وعده تعقیب قانونی و مجازات عاملان کشتار و نقض حقوق بشر در استان راخین را داده است.

سوچی در حالی به استان راخین رفته که بر اساس اعلام دولت بنگلادش در طی ماه های گذشته دستکم 1 میلیون مسلمان میانماری از استان راخین به این کشور گریخته و در اردوگاه های اسکان موقت آوارگان سکنی گزیده اند.

ورود سوچی به همراه یک هیات 20 نفره به استان مسلمان نشین راخین میانمار

 

ورود سوچی به همراه یک هیات 20 نفره به استان مسلمان نشین راخین میانمار

 

نظر شما