شناسهٔ خبر: 25874402 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: رکنا | لینک خبر

تیم منتخب هفته بیست و چهارم لیگ برتر

رکنا: در تیم منتخب هفته بیست و چهارم تیم‌های سپاهان و استقلال تهران با 3 و پرسپولیس و سپیدرود رشت با 2 بازیکن ، بیشترین نماینده را دارند .

صاحب‌خبر -

هفته بیست و سوم رقابت های لیگ برتر یکی پرگل ترین هفته‌های لیگ برتر بود و در مجموع 23 بار توپ ازخط دروازه‌ها عبور کرد . در بازی اول هفته شاگردان مجید جلالی در تبریز و مقابل گسترش فولاد به برد قاطع سه بر صفر رسیدند . در روز آشتی کنان علی دایی و علی کریمی ؛ سپیدرود رشت موفق شد در رشت با دو گل سایپا را شکست دهد و با کسب یک برد حساس ، شانس بقای خود در لیگ برتر را بیشتر کند . اما سپاهان اصفهان در مشهد پر گل‌ترین بازی هفته را رقم زد و با نتیجه پنج بر صفر سیاه‌جامگان را در هم کوبید . دیگر بازی روز اول هم بین نفت آبادان و نفت تهران انجام شد که دو تیم به نتیجه تساوی یک بر یک رسیدند . روز دوم این هفته با بازی نمایندگان آسیایی کشورمان پیگیری شد و ذوب‌آهن با گل ثانیه پایانی تبریزی پدیده مشهد را شکست داد و در رده دوم جدول قرار گرفت . تراکتورسازی هم در شهر جم به مصاف پارس جنوبی رفت و نتیجه ای بهتر از تساوی یک بر یک کسب نکرد . اما دو بازی آخر هفته بیست و چهارم را سرخ و ‌آبی‌های پایتخت انجام دادند . استقلال Esteghlal تهران در اهواز به مصاف فولاد رفت و با نتیجه چهار بر یک این تیم را مغلوب کرد . پرسپولیس هم در ورزشگاهآزادی Freedom میزبان استقلال خوزستان بود و با تک گل سیامک نعمتی حریف خود را شکست داد تا با 57 امتیاز به صدرنشینی خود در لیگ برتر ادامه دهد . 
تیم منتخب هفته بیست و چهارم به شرح زیر است :
دروازه بان:
بوژیدار رادوشوویچ(پرسپولیس)
گلر کروات پرسپولیس یک نیم فصل صبر کرد و در نهایت بار دیگر برابر استقلال خوزستان به میدان رفت تا حاصل حضور او برابر تیم عبدالله ویسی 6 امتیاز و دریافت یک گل باشد. رادو در بازی روز گذشته مقابل استقلال خوزستان در هوای بارانی استادیوم آزادی امیدوارکننده ظاهر شد و در تک موقعیت‌های حریف به خوبی توانست با واکنش‌های موفق مانع از شگفتی شود. بوژیدار که پشت سد گلر ملی‌پوش پرسپولیس به نیمکت میخ شده بود، در این دیدار نشان داد که همچنان برانکو و هواداران می‌توانند در روزهای حساس روی او و عملکردش امیدوار باشند و دغدغه‌ای از این بابت نداشته باشند.البته شانس با بوژیدار یار بود که در دیگر بازی ها گلرها نمایش خیلی موفقی نداشتند والا اگر تک اشتباه ها نبود این فرصت می توانست به چهره هایی مثل جلالی راد(پدیده)، ابراهیم عالمه(سپاهان) ، محسن فروزان(پارس جم) و سیدحسین حسینی(استقلال) برسد .
مدافعان:
سعید آقایی(سپاهان):
با حضور منصور ابراهیم زاده در سپاهان، سعید آقایی بار دیگر به پست اصلی اش که دفاع چپ رونده است برگشته و توانسته بازی های خوبش را تکرار کند. آقایی که در سیستم 3-5-2 کرانچار به عنوان پیستون چپ توپ می زد، با حضور ابراهیم زاده در سیستم 4 دفاعه به عنوان مدافع چپ به میدان می رود. آقایی در بازی با سیاه جامگان وظایف خود در پست دفاع چپ را به نحو احسن انجام داد. او علاوه بر اینکه به عنوان یک سد دفاعی در سمت چپ اجازه انجام حرکت خاصی به مهاجمان تیم مشهدی نداد و توپ های زیادی را قطع کرد، در فاز تهاجمی نیز خوب کار کرد. همکاری آقایی و ساسان انصاری در جناح چپ سپاهان و ارسال هایی که از این قسمت زمین انجام می شد، به خوبی این موضوع را نشان می داد. آقایی اگرچه پاس گلی در این مسابقه نداد اما روی چند گل سپاهان نقش داشت و به نوعی پی ریزی حملات را او انجام داد.
روزبه چشمی (استقلال):
هافبک پیشین و مدافع وسط کنونی استقلالی ها باز هم به مرکز دفاع بازگشته تا نمایش های خوب خود را تکرار کند. چشمی بعد از مدتها در لیگ برتر در مرکز دفاعی به میدان رفت و روز خوبی را با گلزنی برابر فولاد خوزستان ثبت کرد. مدافع استقلال که دقایقی قبل از شروع مسابقه مصدوم شد، بی توجه به این موضوع در ترکیب آبی ها قرار گرفت و خیلی زود سومین گل فصل خود را به ثمر رساند تا نشان دهد که در اوج آمادگی به سر می برد. چشمی در خط دفاعی نیز روز خوبی داشت و توانست در روزی که فولاد خوزستان فشار زیادی در دقایق مختلف بازی روی خط دفاعی استقلال وارد کرده بود، دروازه این تیم را حفظ کند و تنها یک مرتبه او و سازمان دفاعی استقلال شکست خورد تا به این ترتیب چشمی در تیم منتخب هفته بیست و چهارم قرار بگیرد.
میلاد قربان زاده(سپیدرود رشت):
مدافع چپ سپیدرود رشت در روز فوق العاده تیمش عملکردی از خود به جا گذاشت که علی دایی را با دردسر تاکتیکی بزرگی مواجه کرد و سرمربی سایپا حتی دست به تغییر وینگر راست مدعی حضور در تیم ملی خود زد. علی قلی زاده، وینگر موفق سایپا در جدال با این مدافع سختکوش یک روز خوب در استادیوم سردار جنگل پشت سر گذاشت و در نهایت توانست سمت راست حریف را کاملا خنثی و تیم را برای دستیابی به امتیاز این بازی یاری کند. مدافع فیزیکی سپیدرود در این جدال با اعتماد بنفس بالا توان تکنیکی خود را نیز به رخ کشید و چندین بار نیز با ضربات راه دور خود حریف را به دردسر انداخت
هافبک ها :
ماهان رحمانی ( پیکان تهران ) : 
هافبک جوان پیکان در این بازی یکی از مهره‌های درخشان مجید جلالی بود و در کنار محمد مومنی نقش مهمی در پیروزی حساس خارج ار خانه تیمش ایفا کرد . رحمانی در دقیقه 30 این بازی از پاس ثاقبی نهایت استفاده را برد و با شوتی سنگین دروازه دخسوس را باز کرد . در ادامه این بازیکن بیشتر در کار دفاعی تیمش شرکت کرد و با حضور در یک سوم دفاعی پیکان ، تقریبا تمامی حملات گسترش را خنثی ساخت . این بازیکن در نیمه دوم و در چند صحنه توپ را از دفاع به خط هافبک و حمله تیم انتقال داد و زمینه ساز موقعیت هایی برای تیمش شد . 
رضا دهقان(سپاهان اصفهان):
بازیکن مورد علاقه منصور ابراهیم زاده، برابر سیاه جامگان مرد اول این تیم بود. این بازیکن جوان که با تغییر کادرفنی فرصت بیشتری برای حضور در ترکیب پیدا کرده، توانست دو مرتبه دروازه شاگردان عنایتی را باز کند تا نقش پر رنگی در امضا شدن حکم اخراج عنایتی داشته باشد. دهقان جوان در جریان بازی با حضور به موقع در حمله و دفاع به خوبی توانست نظم تیمی سپاهانی ها را حفظ کند تا در روزی که ستاره درخشان زرد پوشان بود، این تیم با نتیجه ای شبیه به روزهای اوج خود مشهد را ترک کند.
داریوش شجاعیان(استقلال):
هافبک تکنیکی استقلال این روزها در مرکز زمین برای تیمش همه کار می کند؛ او در بازی با فولاد نیز نقش کلیدی در پی ریزی حملات استقلال داشت. شجاعیان که تقریبا به عنوان هافبک آزاد آبی ها در اکثر نقاط زمین حضور دارد، با استفاده از تکنیک خوبش و البته قدرت بازیسازی بارها خط دفاع فولاد را مورد اذیت قرار داد. هافبک بااستعداد آبی ها مقابل فولاد در ریباند شوت فرشید باقری یک گل زیبا را با پای چپ به ثمر رساند و در حملات استقلال نقش زیادی داشت. او که معمولا پاس های یکی مانده به آخر را قبل از زدن ضربه نهایی ارسال می کند، چند فرصت گلزنی نیز برای آبی ها ساخت که از دست رفت. شجاعیان به معنای واقعی رهبر خط هافبک استقلال مقابل فولاد بود و با آمادگی که در هفته های اخیر داشته می تواند نه تنها دست استقلال را در دربی و بازی های آینده بگیرد که در تیم ملی نیز به کار کی روش خواهد آمد؛ به شرطی که سرمربی تیم ملی بازهم از او دعوت به عمل آورد.
حسین ابراهیمی (سپیدرود رشت):
در جنگ حیثیتی علی کریمی و علی دایی یکی از بهترین بازی های خود برای سپیدرود را به معرض نمایش گذاشت تا جایی که روی هر دو گل این تیم نقش ایفا کرد. حسین ابراهیمی به عنوان یکی از ستون های تهاجمی سپیدرود در اولین تجربه لیگ برتری همچنان به عنوان بازیکن وزنه ای تاثیرگذاری خاص خود را نشان می دهد. این بازیکن سرعتی در مصاف با سایپا در پی آزادی عملی که از سوی جادوگر پیدا کرده بود با سرکشی به تمامی نقاط زمین هر کاری دلش خواست با مدافعان سایپا انجام داد و در پایان هم با تاثیرگذاری روی هر دو گل این تیم به عنوان ستاره سپیدرود معرفی شد. حالا طرفداران رشتی به این بازیکن و سایر بازیکنان سپیدرود در راه بقا دل بسته اند که باید منتظر ماند و دید نمایش های خوب حسین ابراهیمی تا چه اندازه می تواند پایان خوشی را برای تنها نماینده گیلک ها رقم بزند.
سیامک نعمتی ( پرسپولیس ) : 
برانکو در بازی با استقلال خوزستان به بیشتر بازیکنان اصلی خود استراحت و این فرصت خوبی برای نعمتی بود که با درخشش در ترکیب اصلی ، توانایی‌ خود را نشان دهد . این بازیکن در روزی که پرسپولیس سراسر حمله بود با نفوذهای و حرکات تکنیکی خود ، دفاع حریف را به دردسر انداخته و با مشکل مواجه ساخت . درست در دقیقه 37 نعمتی با نفوذ به عمق دفاع استقلال خوزستان از پاس فرشاد احمدزاده نهایت استفاده را برد و با ضربه‌ای دقیق به گوشه دروازه تک گل سه امتیازی پرسپولیس را در این بازی به ثمر رساند . در ادامه تلاش فراوان نعمتی ره به جایی نبرد و بازی با گل او به پایان رسید تا شاگردان برانکو به یک قدمی قهرمانی در لیگ برتر برسند .
مهاجمان :
مامه تیام (استقلال تهران):
وینفرد شفر برای جذب مهاجم خارجی وسواس خاصی نشان داد تا جایی که در آخرنی لحظات قبل از ارسال فهرست آسیایی استقلال مهاجمی سنگالی و سرشناس از سری A ایتالیا راهی تهران شد بلکه بتواند ضعف های خط حمله را برطرف کند. در شرایطی که فوتبالدوستان ایرانی خاطرات نه چندان خوبی از جذب بازیکن خارجی داشتند بیم و تردیدهای زیادی در خصوص تیام رقم خورد به خصوص وقتی این شائبه شنیده شد که باشگاه پول بسیار زیادی برای او هزینه کرده است. در واکنش به این نگرانی ها مامه تیام خیلی زود تاثیرگذاری اش را در تفکرات تاکتیکی وینفرد شفر و استقلال نشان داد تا در دو بازی داخلی و آسیایی گلزن اول تیمش لقب بگیرد به خصوص در بازی با فولاد که دو بار گل زد، یک بار گل ساخت و در طول 90 دقیقه حسابی مدافعان فولاد را آزار داد تا نشان دهد می تواند به مهاجمی تاثیرگذار و کلیدی در جمع آبی ها تبدیل شود
مهدی شریفی(سپاهان):
مهدی شریفی در سپاهان به همان بازیکنی تبدیل شده که انتظار داشتیم. او این روزها نقش کلیدی را در تیم منصور ابراهیم زاده برعهده دارد. شریفی مقابل سیاه جامگان هم با استفاده از تکنیک و سرعت بالای خود در خط حمله بارها مدافعان تیم مشهدی را اذیت کرد و توانست سایر مهاجمان را چندین بار در موقعیت گلزنی قرار دهد.مهاجم ریزنقش سپاهانی ها در بازی روز جمعه یک گل زد و دو پاس گل را برای هم تیمی هایش ارسال کرد تا روی 3 گل از 5 گل زده طلایی پوشان نقش کلیدی داشته باشد. شریفی همچنین با دوندگی بالا اکثر توپ های سوم را قطع و برای تیمش ایجاد موقعیت کرد. مهاجم باتجربه سپاهانی ها حالا امید اصلی این تیم برای ادامه روند موفقیت آمیز برای سپاهان در آینده است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

نظر شما