شناسهٔ خبر: 25863536 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

تشییع پیکر شاعر کازرونی/پیکر اجتهادی برای خاکسپاری رهسپار کازرون شد

پیکر حسن اجتهادی شاعر کازرونی با حضور اهالی فرهنگ و هنر تشییع شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ ظهر امروز پنج شنبه از مقابل تالار حافظ اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در آیینی که با حضور شعرا و ادیبان و خانواده مرحوم سید حسن اجتهادی و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس، کورش کمالی سروستانی، رئیس مرکز اسناد و کتابخانه ملی فارس، روح الله منوچهری، مدیر کل کتابخانه‌های عمومی و... برگزار شد، پیکر استاد حسن اجتهادی نویسنده و شاعر کازرونی تشییع شد.

آیین بزرگداشت این شاعر و نویسنده استان روز یکشنبه ١٣ خرداد ماه جاری در تالار سبز اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس برگزار می‌شود.

صابر سهرابی رئیس اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در این مراسم گفت: در این ماه پربرکت اراده الهی بر این شد که روح پاک شاعر گرانقدر و غزل سرای بزرگ، سید حسن اجتهادی به ملکوت اعلی بپیوندد، بزرگ مردی که جلوه‌های شخصیتی و انسانی به یک سو و تجلی و دانش هنر و علم او در عرصه مصفا و دل انگیز شعر و ادبیات به سویی دیگر از او چهره‌ای ممتاز و موفق ساخته است بی شک بیت به بیت اشعار او و واژه به واژه نگارش روان و ماندگار و تمامیت مهر او همچون شاخه‌های گل، شامه نواز اهل معرفت و دانش خواهد بود.

وی تصریح کرد: امروز در کنار مهارت‌های ادبی و معرفت و سواد استاد آنچه بیش از هر چیز دیگر رخ می‌نماید، فروتنی و تواضع این هنرمند دوست داشتنی است که توشه‌ای بس ارزشمند و خداپسندانه مسافر دیار ابدی شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس، با ابراز همدردی مجدد با خانواده زنده یاد اجتهادی و تسلیت به جامعه ادبی و فرهنگی کشور اضافه کرد: امید است جامعه فرهنگ، ادب و هنر همواره با داشتن چنین چهره‌هایی ارزنده سربلند باشد.

این در حالی است که پیش از تشییع پیکر استاد حسن اجتهادی، محمدرضا خالصی درباره تاثیر آثار و اندیشه‌های این شاعر و نویسنده فقید سخنرانی کرد و امیرهمایون یزدان پور اشعارش را خواند و از زندگی او سخن به میان آورد.

دیگر شاعرانی که در این مراسم به شعرخوانی پرداختند و یاد و خاطره اجتهادی را زنده ساختند، صدرا ذوالریاستین و استاد بهرامیان، استاد دانشگاه بودند.

همچنین، استاد حسین عسکری، شاعر اهل کازرون و یار و دوست اجتهادی درباره خاطرات با او سخنرانی کرد.

پیکر سید حسن اجتهادی برای خاکسپاری به شهرستان کازرون رهسپار شد.

انتهای پیام/ن

پیکر شاعر کازرونی تشییع شد

برچسب‌ها:

نظر شما