شناسهٔ خبر: 25858915 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: هنگام | لینک خبر

طنز؛ مهمونی رئیس‌جمهوری برم؟ یا که نرم؟

اخبار سینمایی این هفته به صورت خاص تحت‌تأثیر خبر درگذشت دردناک مرحوم ناصر ملک‌مطیعی بود.

صاحب‌خبر -
سایت خبری تحلیلی هنگام    Hengamnews.com:

 


شهروند: اخبار سینمایی این هفته به صورت خاص تحت‌تأثیر خبر درگذشت دردناک مرحوم ناصر ملک‌مطیعی بود. جدا از غم‌انگیز بودن خود موضوع و حواشی ممنوع‌الکاری ایشان، تلاش و سرعت عمل هنرمندان برای پیداکردن عکس دو نفره با مرحوم ملک مطیعی و انتشار آن در صفحات مجازی ستودنی بود. تولید خاطره مشترک هم در بیشترین حد خودش در حال انجام بود: «من و ناصرجان خیلی خاطره داشتیم... در اصل استعداد زیاد و مهارنشدنی من برای بازیگری رو ناصرخان کشف کرد... یادش به خیر، هیچ وقت این صحنه از جلوی چشمم نمی‌ره ... من قنداقی بودم... یه روز بابام منو برداشته بود ببره برام شیر خشک بخره، یه دفعه دید تو خیابون فیلمبرداریه و ناصرخان داره بازی میکنه... من اونجا تا ایشون رو دیدم یه جوری شروع کردم به ابراز احساسات و جیغ و گریه که کارگردان مجبور شد کات بده... بعد ناصرخان اومد جلو و به من گفت: چی شده عزیزم؟ چرا گریه می‌کنی؟ و بعد به بابام گفت: شاید خودش رو خیس کرده. همین جمله باعث شد که من وقتی بزرگ شدم به بازیگری علاقه‌مند شدم و الان می‌بینید که در سطح بالایی دارم بازی می‌کنم.»

خبر جالب دیگر این‌که یک دادگاه چینی دستور داده که تا تصویر بدهکار‌ان بانکی را پیش از شروع فیلم‌ها در سینما نمایش دهند. تصور کنید همچین اتفاقی در سینماهای ایران هم بیفتد:

آنونس معرفی بدهکاران با صدای بهمن ‌هاشمی: «اختلاس‌گران قرن تقدیم می‌کند؛ اختلاس‌گر بزرگ جیم.دال... این‌بار در یک اختلاس هیجان‌انگیز... آیا او می‌تواند دکل نفتی را غیب کند؟ سه‌ هزار ‌میلیارد دلار چند صفر دارد؟ جیم.دال ... دزدی که هیچ‌کس جلودارش نیست... آیا او به کانادا می‌رسد؟... سفری به دنیای هیجان‌انگیز رشوه و تبانی... با جیم.‌دال همراه باشید... از امروز در سراسر سینماهای کشور.»

موضوع رفتن یا نرفتن سینماگران و هنرمندان به افطاری رئیس‌جمهوری هم یکی دیگر از موضوعات داغ این روزها است. این‌بار برخلاف همیشه موضوع مشکلِ همیشگی میهمانی‌ها یعنی «چی بپوشم؟» نیست و گروهی از هنرمندان به دلیل مشکلات اقتصادی کشور این افطاری را تحریم کرده‌اند و در مقابل گروهی دیگر به این حرکت اعتراض کرده‌اند. جدا از اصل موضوع و درستی و غلطی این تصمیم، این‌که هنرمندان توانستند یک‌بار دیگر و با قدرت تمام «عدم اتحاد و همبستگی» خود را حفظ کنند و نشان بدهند که تا آخرین نفس و قطره خون تمام تلاش خود را خواهند کرد که در هیچ موضوعی با هم به توافق نرسند، جای تقدیر دارد. بررسی اسناد گینس نشان می‌دهد که آخرین باری که تمام سینماگران بر روی یک موضوعی توافق داشته‌اند مربوط به «زیبابودن بازیگر فیلم دختر لر» بوده است که این توافق در سه دقیقه‌وبیست‌وسه ثانیه طول کشیده و سپس یکی از عقب سینما داد زده: «آقا این عوام‌فریبی‌ها چیه؟ شما به قوس دماغش نگاه کن... به این میگی زیبا؟» و توافق را به هم زده است.

اظهار نظرهای آقای عزت ضرغامی در مورد موضوعات مختلف هنری و فرهنگی هم در این روزها بسیار قابل توجه است. در مورد دلیل این موضوع خبر رسیده که جمعی از سیاستمداران که برای انتخابات بعدی در حال برنامه‌ریزی بوده‌اند، به دیدن آقای ضرغامی رفته و هنگام بیرون‌آمدن گفته‌اند: «زت زیاد» آقای ضرغامی هم پیش خودش فکر کرده که منظورشان این است که «عزت زیاد نظر بده» یا «عزت رایش زیاد است» و از آن موقع شروع کرده به نوشتن در مورد موضوعات مختلف فرهنگی؛ البته احتمالا بیکاری هم بی‌تأثیر نیست.

نظر شما