شناسهٔ خبر: 25848817 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

برجام نماد دیپلماسی کارآمد برای حفظ کشور بود

استاندار سمنان تاکید کرد: برجام نماد یک دیپلماسی کارآمد برای حفظ استقلال کشور است.

صاحب‌خبر -

استاندار سمنان تاکید کرد: برجام نماد یک دیپلماسی کارآمد برای حفظ استقلال کشور است.

به گزارش ایلنا، سید شهاب‌‌‌الدین چاوشی در جلسه شورای آموزش و پرورش استان سمنان در سال جاری گفت: ما توانستیم با دفع افسد به فاسد، توهمی که در غربی‌‌‌ها، نسبت به ایران به وجود آورده بودند را بشکنیم و افکارعمومی در جهان از این توهم خارج شد.

وی ادامه داد: تحقق شعار سال یکی از موارد مهمی است که باید در شورای آموزش و پرورش مورد بحث قرار گیرد و در شرایط فعلی و پس از خروج امریکا از برجام باید بیشتر توجه کنیم.

عالی‌‌‌‌ترین مقام اجرایی استان افزود: ملتی که می‌‌‌خواهد استقلال خود را حفظ کند، باید در مقابل فشارها مقاوم باشد و یکی از ابعاد این مقاومت، این است که  نیازهای اساسی را خودمان فراهم کنیم.

چاوشی ادامه داد: تحقق شعار سال باید به فرهنگ عمومی در دانش‌‌‌آموزان تبدیل شود و در این راستا آموزش و پرورش باید هنرش را به اثبات برساند و این کار از مقاطع ابتدایی آغاز شود و باید در دانش‌‌‌آموزان این باور را ایجاد کنیم که خرید کالای ایرانی یک فریضه است.

 وی افزود: برجام برای کشور، دستاورهای ارزشمندی داشت در زمان دورتری آثار آن روشن خواهد شد، اگرچه آمریکایی‌‌‌ها در خروج از برجام، بدعهدی خود را اثبات کردند و ما نیز از ابتدا هم دل به حضور امریکایی‌‌‌ها نبسته بودیم.

استاندار سمنان اضافه کرد: برجام نماد یک دیپلماسی کارآمد برای حفظ استقلال کشور است و ما توانستیم با دفع افسد به فاسد، توهمی که در غربی‌‌ها نسبت به ایران به وجود آورده بودند را بشکنیم.

چاوشی ادامه داد: تنها کشوری در تاریخ جهان که توانست بدون جنگ یا سرنگونی از قطعنامه‌‌های فصل هفت سازمان ملل عبور کند، ایران بود که در سایه رهنمودهای حکیمانه رهبری، تدبیر دولت و مردان کار آزموده دیپلماسی به دست آمد.

وی افزود: هرچند که دولتمردان با بی‌مهری برخی افراد بی‌‌‌اطلاع و ناآگاه مواجه شدند اما امروز بسیاری از توفیقات کشور در صنایع نظامی، تسلیحاتی و موشکی به اثرات برجام مربوط است.

نماینده دولت در استان سمنان اضافه کرد: در چند روز گذشته شاهد آن بودیم رئیس‌‌‌‌‌جمهور آمریکا به ضعف مذاکره‌‌‌کنندگان خود و توانمندی مردان دیپلماسی ایران گواهی داد اما در مقابل گواهی و شهادت دشمن هم باز می‌‌‌بینیم عده‌‌‌ای در داخل دست به تخطئه موضوع می‌‌‌زنند.

چاوشی ادامه داد: شاید در مقطع کنونی به علت سوءاستفاده دشمنان نتوان همه داده‌‌‌ها را در سطح عموم مطرح کرد ولی در آینده تاریخ نشان می‌‌‌دهد و قضاوت خواهد کرد که این دولت چه دستاوردهای بزرگی داشته است و اگر مردم از همه زوایای این موضوع آگاه شوند، تندیس این عزیزان را خواهند ساخت.

وی افزود: باید آگاه باشیم و بدانیم که دشمن دل به تشدید اختلافات داخلی بسته است و راه نابودی این کشور را دو دستگی و ایجاد اختلافات می‌‌‌داند لذا با هوشیاری کامل نباید در پازل دشمن قرار بگیریم.

استاندار سمنان اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب هم در سخنانشان ایجاد دوقطبی برجام و ضد برجام را نهی کرد‌ه‌‌اند و بر وحدت تاکید داشتند.

وی ادامه داد: نباید فراموش کنیم دولت در شرایطی روی کارآمد و اداره امور را به دست گرفت که در شرایط سخت تحریم قرار داشتیم و نفتکش‌‌‌های ایرانی در اقیانوس‌‌‌ها سرگردان بودند و مجبور می‌‌‌‌شدند در بازار سیاه نفت را به ارزانترین قیمت و در قبال دریافت کالاهای بی‌‌‌کیفیت مبادله کنند اما تدبیر این دولت بود که عزت را به کشور برگرداند.

انتهای پیام

نظر شما