شناسهٔ خبر: 25843983 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فردا قدیمی | لینک خبر

تاریخ برگزاری انتخابات سراسری زیمبابوه اعلام شد

رئیس‌جمهوری زیمبابوه امروز چهارشنبه اعلام کرد انتخابات سراسری کشورش ۳۰ ژوئیه (هشتم مرداد) برگزار خواهد شد تا رئیس‌جمهوری و اعضای دو مجلس پارلمان این کشور انتخاب شوند.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری ایسنا: خبرگزاری رویترز با استناد به یک سند دولتی امروز گزارش داد، امرسون منانگاگوا، رئیس‌جمهوری زیمبابوه اعلام کرده است که انتخابات سراسری ۳۰ ژوئیه برگزار می‌شود. انتظار می‌رود بیش از ۱۰۰ حزب سیاسی در انتخابات مشارکت کنند.

کمیسیون انتخابات زیمبابوه (ZEC) بررسی مشخصات رای‌دهندگان واجد شرایط را از یک هفته گذشته آغاز کرده است. انتخابات ژوئیه اولین رای‌گیری این کشور از زمان استقلال در ۱۹۸۰ بدون حضور رابرت موگابه، حاکم دیرینه و رئیس‌جمهوری سابق زیمبابوه خواهد بود. حدود ۵.۵ میلیون زیمبابوه‌ای واجد شرایط شرکت در انتخابات هستند.

موگابه ۹۴ ساله سال ۲۰۱۵ اعلام کرد برای انتخابات بعدی نامزد می‌شود و همین امر موجب شد تا ارتش در نوامبر ۲۰۱۷ کودتا کرده و او را برای همیشه از قدرت کنار بگذارد. حزب موگابه اندکی پس از آن منانگاگوا را برای اداره کشور تعیین کرد. او وعده برگزاری انتخاباتی منصفانه را داده است. ناظران اتحادیه اروپا هم برای اولین بار طی ۱۶ سال گذشته در این انتخابات دعوت شدند.

نظر شما