شناسهٔ خبر: 25826144 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه آفرینش | لینک خبر

ميز خبر

صاحب‌خبر -

 نحوه محاسبه حق بيمه قراردادهاي حمل‌ونقل مواد نفتي ابلاغ شد

مديرعامل سازمان تامين اجتماعي با صدور بخشنامه‌اي به واحدهاي اجرايي اين سازمان در سراسر کشور نحوه محاسبه حق بيمه قراردادهاي حمل‌ونقل مواد نفتي را ابلاغ کرد.

به گزارش شرکت ملي پخش فرآورده‌هاي نفتي، جلسه امضا و ابلاغ اين بخشنامه با حضور معاون روابط کار وزير تعاون، کار و رفاه اجتماعي، مديرعامل شرکت ملي پخش فرآورده‌هاي نفتي، اعضاي کميته فني شرکت‌هاي حمل‌ونقل کشور و دبيران انجمن‌هاي صنفي تانکرداران برخي استان‌ها برگزار شد.

بر اساس بخشنامه ابلاغي از سوي سيد تقي نوربخش، حق بيمه قراردادهاي حمل و نقل مواد نفتي معادل 4 درصد (4درصد) ناخالص کارکرد به انضمام بيمه بيکاري تعيين مي‌شود. اين ابلاغيه مربوط به رانندگاني است که راسا بر اساس قانون بيمه‌هاي اجتماعي رانندگان حمل‌ونقل بار و مسافر، (مصوب 1379)، نسبت به پرداخت حق بيمه خويش اقدام مي‌کنند.

نوربخش در اين جلسه ابلاغ اين بخشنامه را نتيجه پيگيري‌هاي کارشناسي انجام شده از چند ماه قبل عنوان کرد و گفت: با اين کار شاهد کاهش هزينه‌هاي مربوط به حمل‌ونقل مواد نفتي خواهيم بود و ماده 41 قانون تامين اجتماعي با شرايط مناسب‌تري اجرايي خواهد شد.

کاميون‌هاي نفتکش فقط مجاز به حمل فرآورده‌هاي نفتي هستند

سيد محمدرضا موسوي‌خواه، مديرعامل شرکت ملي پخش فرآورده‌هاي نفتي نيز در اين نشست گفت: کاميون‌هاي نفتکش با هماهنگي سازمان راهداري و حمل‌ونقل جاده‌اي فقط در نقل‌ و انتقال مواد نفتي فعاليت دارند و امکان حمل بار ديگري براي آنان وجود ندارد.

مدير عامل نفت و گاز پارس:

تمام تجهيزات مورد نياز فازهاي باقيمانده پارس جنوبي وارد شده است

مدير عامل نفت و گاز پارس با بيان اينکه تجهيزات مورد نياز فازهاي پارس جنوبي را به طور کامل وارد کرده‌ايم، گفت: فقط فاز 14 تا حدي عقب‌تر است که بعدا در مورد اين فاز تصميم گيري مي‌کنيم.

محمد مشکين فام در گفت‌وگو با ايلنا، درباره نياز به واردات تجهيزات فازهاي باقيمانده پارس جنوبي اظهار داشت: ما براي پالايشگاه‌هاي 13 و 22 تا 24 مشکلي نداريم و تجهيزات را به طور کامل وارد کرده‌ايم، به جز چند مورد که قراردادهايشان اکسپورت لايسنس گرفته‌اند.

وي افزود: ما از بابت تامين تجهيزات مشکلي نداريم، فقط فاز 14 تا حدي عقب‌تر است که بعدا در مورد اين فاز تصميم گيري مي‌کنيم.مدير عامل شرکت نفت و گاز پارس با بيان اينکه توسعه پروژه فاز 14 را شرکت‌هاي ايراني انجام مي‌دهند، خاطرنشان کرد: فاز 14 با مشارکت بين 8 شرکت ايراني انجام مي‌شود که سه شرکت کار پالايشگاه و ديگر شرکت‌ها نيز کار حفاري و سکوها را انجام مي‌دهند.

نظر شما