شناسهٔ خبر: 25813570 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

حزب‌الله، حماس و حشدالشعبی از انقلاب اسلامی الگو می‌گیرند

R41383/P41383/S9,1299,1300/CT12

نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: ما در صادر کردن آرمان‌های امام راحل و انقلاب به خارج از مرزهای کشور به خوبی عمل کردیم که مصداق بارز آن تشکیل گروه‌های مبارز اسلامی همچون حزب‌الله، حماس و حشدالشعبی است که با تمام قوا در مقابل سلطه‌طلبان ایستاده‌اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه رسانه های خبرگزاری تسنیم، «محمداسماعیل سعیدی» عضو کمیسیون فرهنگی و نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با دفاع پرس، در واکنش به ادعاهای ضدایرانی وزیر خارجه آمریکا اظهار داشت: دشمنی‌های این کشور از اوایل پیروزی انقلاب آغاز شد و تا امروز برای ضربه زدن به نظام جمهوری اسلامی از هیچ تلاشی دریغ نکرده‌اند؛ چراکه ماهیت نظام سلطه با نظام جمهوری اسلامی در تقابل است.

این نماینده خانه ملت با اشاره به نفوذ و مداخله آمریکایی‌ها در امورات مهم کشورمان قبل از زمان پیروزی انقلاب افزود: غربی‌ها که در زمان پهلوی منافع کشورشان را از ایران به دست می‌آوردند با ریشه کن شدن این رژیم وابسته به بیگانگان، موقعیت و منافع خود را در خطر دیدند و همین مسئله باعث شده که آنها برای ضربه زدن به نظام و انقلاب ما شبانه روز تلاش کنند.

سعیدی با بیان اینکه کشورهای خواهان استقلال و ملت‌های آزادی‌خواه از عملکرد مردم ایران در ظهور انقلاب اسلامی کشورمان الگو گرفته‌اند، گفت: ما در صادر کردن آرمان‌ها و ارزش‌های امام راحل و انقلاب به خارج از مرزهای کشور به خوبی عمل کردیم که مصداق بارز آن تشکیل گروه‌های مبارز اسلامی همچون حزب‌الله، حماس و حشدالشعبی است که با تمام قوا در مقابل سلطه‌طلبان ایستادگی کرده‌اند و تا شکست و نابودی آمریکا و متحدانش آرام نخواهند گرفت.

وی نقش جمهوری اسلامی در منطقه برای مبارزه با تروریسم را مهم دانست و تصریح کرد: حضور ما در کنار نیروهای مبارز عراقی و سوری در جهت شکست و تضعیف قدرت گروه‌های تروریستی باعث شد تا آمریکا و متحدانش که از حامیان تراز اول تروریست‌ها در جهان هستند، در منطقه زمین‌گیر شوند و با تمام هزینه‌های کلانی که در راه تحقق اهدافشان صرف کردند، ناکام بمانند.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ادعاهای «مایک پمپئو» علیه ایران تصریح کرد: اینگونه حرف‌های بی ربط از وزیر امور خارجه آمریکا که مدتی هم در سازمان جاسوسی این کشور برای نظام سلطه کار کرده، دور از انتظار نیست و در واقع اگر این‌گونه ادعاها را علیه ما مطرح نکنند، باید تعجب کنیم.

سعیدی در ادامه گفت: حضرت امام در فرمایشات خود آورده‌اند که هر وقت آمریکایی‌ها از موضع دشمنی با ایران عقب‌نشینی کردند، باید تعجب کرد؛ لذا این اقدامات غربی‌ها علیه ما نشان می‌دهد که اهداف انقلاب اسلامی با سرعت هرچه تمام مسیر محقق شدن را طی می‌کند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دستگاه دیپلماسی کشورمان باید در مقابل هرگونه اقدام آمریکایی‌ها واکنش قاطعانه نشان دهد، تصریح کرد: انسجام مسوولان کشورمان باعث می‌شود که دشمنان و در راس آنها آمریکا از مواضع خود علیه ما عقب‌نشینی کنند در حالی که عدم برخورد جدی با دشمنان، آنها را گستاخ‌تر می‌کند.

وی با اشاره به خروج آمریکا از توافق برجام گفت: با نقض برجام از سوی ترامپ، احتمال این می‌رود که اروپایی‌ها تمایلی به ادامه روند این قرارداد نداشته باشند؛ چراکه منافع آنها با منافع آمریکا پیوند خورده است. اروپایی‌ها هیچ‌وقت 450 میلیارد دلار رابطه تجاری با آمریکا را با 15 میلیارد دلار رابطه تجاری با ایران معاوضه نمی‌کنند، اما کشورهای باقی‌مانده در برجام از ادامه و ثبات این توافق منافعی هم کسب می‌کنند که با خروج ما از برجام این موضوع از بین می‌رود. لذا اروپایی‌ها درصدد هستند تا با رایزنی با آمریکایی‌ها، آنها را متقاعد کنند که برای روند این توافق مانع‌تراشی نکنند.

این نماینده خانه ملت با بیان اینکه به تعهداتمان در قبال برجام پایبند هستیم اما به اروپایی‌ها اعتماد نداریم، خاطرنشان کرد: کشورهای عضو برجام باید به ما تضمین دهند که مانند آمریکایی‌ها نسبت به این قرارداد عمل نمی‌کنند.

سعیدی گفت: آنها باید در مورد بیمه نفتکش‌ها و حمل و نقل، صادرات نفت، بازگشایی حساب‌های بانکی و سوئیفت به ما ضمانت دهند و تلاش کنند تا بدون کمترین مانعی این قرارداد روند خود را طی کند تا به نتیجه قابل قبولی برسد.

انتهای پیام/

بازگشت به صفحه رسانه‌ها

نظر شما