شناسهٔ خبر: 25806804 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

حجت‌الاسلام چراغی‌پور خبر داد:

برگزاری مراسم بزرگداشت سی‌و‌نهمین سالگرد ارتحال امام(ره) در ایلام

گروه اجتماعی - رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان ایلام گفت: مراسم بزرگداشت بیست‌و‌نهمین سالگرد ارتحال حضرت امام (ره) در ۳۰ نقطه استان ایلام برگزار خواهد شد.

صاحب‌خبر -
حجت‌الاسلام ‌و المسلمین علی چراغی‌پور، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلام استان ایلام در گفتگو با ایکنا از ایلام، ضمن عرض تسلیت به مناسبت فرارسیدن سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی(ره) و 15 خرداد، اظهار کرد: مراسم بزرگداشت 14 خرداد در 30 نقطه استان، شامل مساجد جامع شهرستان‌ ، مراکز بخش‌ها و دهستان‌ها با حضور روحانیونی که به مناسبت ماه مبارک رمضان به مناطق مختلف اعزام شده‌اند، برگزار خواهد شد.
وی افزود: در این نقاط روحانیون و سخنرانان به تبیین  شخصیت الهی حضرت امام(ره) خواهند پرداخت و در شب‌های 13، 14 و 15 خرداد با برگزاری محافل انس با قرآن ثواب تلاوت نور نثار روح پرفتوح امام شهدا و شهدای 15 خرداد خواهد شد.
چراغی‌پور برگزاری همایش تبیین شخصیت امام(ره) را از دیگر فعالیت‌های گرامیداشت این ایام ذکر و عنوان کرد: فعالیت‌ های گرامیداشت این ایام از 10 خردادماه آغاز و تا 15 خرداد ادامه خواهد داشت.
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان اظهار کرد: مراسم اصلی بزرگداشت 14 خرداد، همزمان با سراسر کشور ساعت 19 این روز با حضور مردم ولایتمدار و ادامه‌‌دهنده راه امام(ره) و خانواده معظم شهدا، با سخنرانی «حجت‌الاسلام‌والمسلمین لطفی»، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه ایلام در مسجد صاحب‌الزمان(عج) شهر ایلام برگزار خواهد شد.
وی عنوان کرد: مراسم گرامیداشت 15 خرداد نیز ساعت 19 و 30 دقیقه آن روز در حسینیه اهل‌‌البیت (ع)، همزمان با نماز مغرب و عشاء برگزار خواهد شد.
چراغی‌پور با دعوت از آحاد مردم برای حضور هرچه پرشکوه‌تر در مراسم 14 و 15 خرداد، شخصیت امام(ره) را نه تنها برای ایران و جهان اسلام بلکه برای تمام دنیا شناخته شده عنوان و تاکید کرد: قیام و نهضت امام(ره) الگوی مستضعفین جهان و رهنمودهای ایشان همواره مورد احترام این ملت‌ها بوده است.
وی با بیان اینکه وجود شخصیت الهی حضرت امام(ره) حتی در دوران تبعید هم سبب تبلیغ و صدور دین  مبین اسلام بود، افزود: اکنون که 29 سال از ارتحال حضرت امام(ره)  می‌گذرد بر همه ما واجب است حافظ دستاوردهای انقلاب که ایشان برای ما به امانت گذاشتند، باشیم و رهرو رهنمودهای ایشان باشیم.
چراغی‌پور، مقام معظم رهبری را ادامه دهنده راه حضرت امام(ره) خواند و تاکید کرد: اکنون که در دوران رهبری آیت‌اله العظمی خامنه‌ای هستیم، باید ولایتپذیری از ایشان داشته باشیم.
انتهای پیام

نظر شما