شناسهٔ خبر: 25791315 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

در آستانه سفر رئیس‌جمهور آمریکا به انگلیس؛

تغییر در مکان دیدار ترزا می و ترامپ، به دلیل ترس از اعتراضات مردمی

ترزا می، نخست‌وزیر انگلیس از ترس اعتراضات مردمی پیشنهاد داد با دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا خارج از لندن دیدار کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری برنا، به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامه سان، «ترزا می»، نخست‌وزیر انگلیس در آستانه نخستین سفر «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور آمریکا به این کشور در ژوئیه سال جاری میلادی پیشنهاد داد به منظور جلوگیری از مواجهه رئیس جمهور آمریکا با معترضان لندنی، ملاقات آن ها در حومه لندن برگزار شود.

روزنامه سان گزارش داد ترزا می از ترس واکنش مردم لندن به سفر ترامپ به انگلیس چنین پیشنهادی را مطرح کرده است.

بر اساس این گزارش، ترزا می سه گزینه برای محل دیدارهای ترامپ پیشنهاد داده که قرار است «کیم داروک»، سفیر انگلیس در آمریکا جزئیات این پیشنهادات را به اطلاع کاخ سفید برساند.

می به ترامپ پیشنهاد داده است دیدارشان در اقامتگاه روستایی او در «چکرز» واقع در 60 کیلومتری شمال غرب لندن برگزار شود.

او همچنین از ترامپ خواسته است از دیدار با ملکه الیزابت در اقامتگاه اصلی او در کاخ باکینگهام خودداری کند و به جای آن ملکه الیزابت را در قلعه ویندسور -محلی که ملکه تعطیلات آخر هفته خود را در آن سپری می کند- ملاقات کند.

سومین محل پیشنهادی ترزا می به ترامپ، کاخ بلینهایم در آکسفوردشایر -اقامتگاه سری وینستون چرچیل، نخست وزیر انگلیس در جنگ جهانی دوم- است. ترامپ پیش از این گفته بود در سفر به انگلیس تمایل دارد از این اقامتگاه بازدید کند.

به گزارش سان، هر سه محل پیشنهاد شده در مراتع گسترده واقع شده اند و به نیروهای امنیتی این اجازه را می دهد که معترضان را در فاصله دورتری از محل دیدار متوقف کنند.

دفتر ترزا می تاکنون واکنشی به این خبر نشان نداده است.

رئیس جمهور آمریکا در ژوئیه سال جاری میلادی برای دیدار کاری با ترزا می، برای نخستین بار به انگلیس سفر می کند. این در حالی است که بسیاری از مردم انگلیس ضمن اعتراض به سفر ترامپ به کشورشان، از برگزاری تظاهرات خبر داده‌اند. در همین راستا، رئیس جمهور آمریکا از حضور در مراسم افتتاح سفارت جدید این کشور در لندن در اوایل سال 2018 خودداری کرد.

صادق خان، شهردار لندن، پیشتر اعلام کرد ترامپ به واسطه سیاست هایش مورد پذیرش نیست و کسی از او استقبال نمی کند.

پس از 3 بار تاخیر، ترامپ در تاریخ12  ژوئیه (21 تیر ماه) برای نخستین بار به انگلیس سفر می کند. ترزا می به عنوان یکی از متحدان ترامپ اولین مقام سیاسی بود که پس از  پیروزی ترامپ در انتخابات با وی دیدار کرد.

 

نظر شما