شناسهٔ خبر: 25787283 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

وزیر سابق گردشگری الجزایر در گفت و گو با ایرنا

استقلال و قدرت ایران علت اصلی دشمنی آمریکا است

الجزیره - ایرنا – 'عبدالقادر بن قرینه' وزیر سابق گردشگری الجزایر درباره علت دشمنی دولت آمریکا با ایران و خارج شدن از توافق هسته ای گفت: قدرت و استقلال ایران عامل اصلی دشمنی واشنگتن با تهران است .

صاحب‌خبر -

بن قرینه که رییس حزب 'جنبش سازندگی ملی' الجزایر نیز هست، روز دوشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا تاکید کرد: ایران کشوری مستقل و آزاد است که زیر پرچم وابستگی به استکبار جهانی نرفته و همین باعث ناراحتی و نگرانی آمریکا و برخی کشورهای دیگر شده است.
وزیر سابق گردشگری الجزایر گفت: دولت آمریکا، کشورهای مستقل و محور مقاومت را مانعی بر سر راه خود و برنامه هایش می داند و در راستای هدف قرار دادن این محور و برای پیش بردن طرح ها و برنامه هایش در منطقه، از توافق هسته ای با ایران خارج شد.
بن قرینه افزود: آمریکا برای رسیدن به اهداف خود در منطقه سعی می کند حکام مستبد و دیکتاتور را حفظ کند و در عین حال در پی ایجاد شکاف و تفرقه میان مسلمانان و عرب ها از طریق اختلاف افکنی میان شیعه سنی و مسیحیان و مسلمانان است .
رئیس حزب جنبش سازندگی ملی الجزایر، تبدیل کردن رژیم صهیونیستی به قدرت برتر در منطقه را یکی از اهداف آمریکا دانست و گفت: متاسفانه این روزها می بینیم، برخی کشورهای عربی دنباله رو آمریکا و همسو با این رژیم شده اند، آن ها می دانند محور مقاومت مانع بزرگی در مقابل طرح هایشان است و به این نتیجه رسیده اند که مقاومت در منطقه بدون هدف قرار دادن ایران ضعیف نمی شود، در نتیجه تبلیغات منفی زیادی علیه تهران به راه انداخته اند و می خواهند اینگونه القا کنند که برنامه های ایران، اسلامی نیست بلکه این کشور در پی گسترش نفوذ خود در جهان عرب و اسلام است.
وی افزود: رژیم صهیونیستی، آمریکا و کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس در پی بهانه ای برای اجرای طرح ها و برنامه های خود، از بین بردن مقاومت و اعمال فشار بر کشورهای حامی مقاومت و دشمن دیکتاتورها هستند و با اینگونه اقدامات می خواهند مقاومت اسلامی در جنوب لبنان و فلسطین را از بین ببرند.
بن قرینه اتفاقات کنونی در فلسطین، سوریه ، لبنان ، یمن و عراق و همچنین حمله به الجزایر و ایران را بخشی از برنامه دشمنان برای نابود کردن مقاومت و مبارزه با اشغالگری دانست و گفت: تعدادی از کشورهای عرب دنباله رو آمریکا در خاورمیانه اقدام به صادر کردن تروریسم به نقاط مختلف منطقه کرده اند، میدان جهاد در فلسطین را رها کرده اند و مقاومت فلسطین را تروریسم می دانند.
'دونالد ترامپ' رییس جمهوری آمریکا در 8 می 2018 (18 اردیبهشت ماه97) خروج یکجانبه و غیرقانونی واشنگتن را از برجام که در 2015 به تصویب شورای امنیت سازمان ملل هم رسیده بود، اعلام کرد.
اتحادیه اروپا و سه کشور اروپایی ذیربط در برجام (انگلیس، آلمان و فرانسه) از این تصمیم آمریکا به خروج از برجام انتقاد و بر حفظ آن به عنوان یک سند بین المللی تاکید کردند.
در داخل آمریکا نیز بسیاری از شخصیت ها و گروه ها با تصمیم خودسرانه رییس جمهوری آمریکا اعتراض کرده اند.
خاورم **2041**1651

نظر شما