شناسهٔ خبر: 25785687 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: آی‌تی‌‌من | لینک خبر

مدیرعامل توییتر لپ تاپ ندارد

وقتی حرف از مدیرعامل یک شرکت آن هم یک غول شبکه اجتماعی به میان می آید، همه او را پشت میز و در حال کار با لپ تاپش فرض می کنند. اما گویا باید درباره جک دورسی، مدیرعامل توییتر کمی تجدیدنظر کرد، چون او اصلا لپ تاپ ندارد.

صاحب‌خبر -

CNet- دورسی روز جمعه به وقت محلی در شهر سیدنی استرالیا حاضر شد تا درباره اقدامات و فعالیت های شرکتش برای مقابله با اخبار جعلی و ترول ها (اوباش اینترنتی) صحبت کند. همینطور، دورسی تلاش کرد درباره فعالیت های توییتر برای بهبود مهم ترین ارتباطات و مکالمات جهان توضیحاتی بدهد. با توجه به اهمیت این موضوع که شبکه های اجتماعی کنونی می توانند دموکراسی و گفت وگوهای حول آن را به مردم دیکته کنند، جهان رویکردی جدی در قبال آن اتخاذ کرده است.
اما یک سوال ساده حاشیه ای و پاسخ دورسی تبدیل به مهم ترین اتفاق این سخنرانی شد.
از دورسی درباره اقدامات امنیتی اش برای لپ تاپش و به ویژه دوربین لپ تاپش سوال شد. این سوال دقیقا به ماجرای مارک زوکربرگ، مدیرعامل فیس بوک برمی گردد که یک بار روی دوربین لپ تاپش چسب زده بود. اما جواب دورسی همه را شوکه کرد. او گفت: من اصلا لپ تاپ ندارم!
سالن در سکوت و بهت فرو رفت و تا یک خبرنگار در ردیف اول سالن شروع به خندیدن نکرد، همه حاضران در شوک به سر می بردند. البته جواب دورسی شوخی یا طنز نبود و خیلی جدی بیان شد.
دورسی برای اینکه صدای خنده بخوابد، شروع به توضیح کرد و گفت: من همه کارهایم را روی گوشی انجام می دهم. برایم مهم است اعلان ها را خاموش کنم و در هر زمان تنها یک اپلیکیشن در حال اجرا داشته باشم که بتوانم روی این اپ تمرکز کنم به جای اینکه هر چیزی روی لپ تاپ پیش روی من باشد. 
او علاوه بر این گفت که اخیرا کارهای تایپی انجام نمی دهد و در عوض ترجیح می دهد که دستوراتش را با صدای بلند بخواند. این جمله سه نوع تعبیر می شود. یا اینکه او ترجیح می دهد کسی را استخدام کند که کارهای تایپی اش را انجام دهد. یا اینکه منظورش استفاده از بلندگوهای هوشمند و دستیارهای صوتی دیجیتال بود که فقط کافی است با آنها صحبت کرد تا کارها را انجام دهند. همینطور می توان تصور کرد بیشتر کارهای اداری اش را شفاهی و کلامی انجام می دهد و زیاد نیازی به تایپ نامه های مدیریتی ندارد.
دورسی یک مدیرعامل ۴۱ ساله است و چندان هم جوان نیست. در این سن، بسیار سخت است همه کارها را با یک گوشی هوشمند انجام داد، ولی به نظر می رسد که بنیانگذار توییتر توانسته است این کار را انجام دهد.

نظر شما