شناسهٔ خبر: 25785559 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه جام‌جم | لینک خبر

هت‌تریک و سیزدهمین قهرمانی رئال در شب اشتباهات کاریوس

انگار صلاح نبود !

در طول تاریخ هر بار صحبت از پیروزی در نبردی سرنوشت‌ساز مطرح شده، بیشتر در مورد سربازان ارتش فاتح سخن به میان آمده است. اما در بعضی مواقع این قاعده شکسته شده و به جای پرداختن به نیروهای پیروز، در مورد آن دسته از نیروها و سربازان لشگر شکست خورده صحبت می‌شود که نقش فراوانی در رقم خوردن چنین سرنوشتی داشته‌اند. ورزشی‌نویسان اگر بخواهند چند سال دیگر فینال لیگ قهرمانان اروپا در فصل 18ـ2017 در شهر کی‌یف بین رئال مادرید و لیورپول را توصیف کنند، بدون شک به نام لوریس کاریوس، دروازه‌بان آلمانی لیورپولی‌ها اشاره می‌کنند. بعد از مصدومیت محصد صلاح به دنبال خطای راموس، لیورپول ضربه اول را خورد و کنترل بازی را به طور کامل به حریف اسپانیایی خود واگذار کرد. اما ضربه مهلک به لیورپولی‌ها اشتباهات کاریوس بر سر گل‌های اول و سوم رئال بود تا شاگردان زیدان بتوانند از تجربه بالای خود استفاده کرده و علاوه بر هت تریک در کسب قهرمانی، سیزدهمین جام اروپایی خود را به خانه ببرند. آخرین تیمی که توانسته بود در سه فصل متوالی قهرمان باشگاه‌های اروپا شود، بایرن مونیخ در فاصله سال‌های 1974 تا 1976 بود. از سوی دیگر، با قهرمانی رئال سوپرجام امسال اروپا تمام اسپانیایی خواهد بود. با توجه به قهرمانی اتلتیکو مادرید در مسابقات لیگ اروپا، سوپر جام اروپا امسال در واقع دربی مادرید خواهد بود.

صاحب‌خبر -

وضعیت مبهم صلاح

یکی از مواردی که بعد از بازی فینال بسیار مورد بحث و بررسی قرار گرفت، رسیدن یا نرسیدن محمد صلاح به مسابقات جام جهانی است. در حالی که چند دقیقه بعد از بازی برخی منابع خبری انگلیس از نرسیدن صلاح به جام جهانی روسیه خبر دادند، اما پزشک تیم ملی مصر روز گذشته اظهار نظر متفاوتی بیان کرد. او در این باره گفت: به لیورپول سفر میکنیم تا وضعیت صلاح را از نزدیک بررسی کنیم. در تماسی که با پزشک لیورپول داشتم او به من گفت که او میتواند در جامجهانی به میدان برود و خوشبختانه نگرانی در این زمینه وجود ندارد. صلاح بزودی به اردوی تیم ملی ملحق میشود تا مراحل درمان را با دقت پشت سر گذارد. هنوز هیچ چیزی مشخص نیست و همه چیز بستگی به مراحل درمان دارد. از سوی دیگر، بعد از مصدومیت صلاح موج منفی در فضای مجازی و به خصوص در کشور مصر علیه سرخیو راموس، کاپیتان رئال راه افتاده است. در مقابل این موج تنفر ایجاد شده علیه راموس، کاپیتان رئال در توئیتر نسبت به مصدومیت صلاح واکنش نشان داد و نوشت: گاهی اوقات فوتبال روی خوشش و گاهی اوقات هم روی بدش را به ما نشان میدهد. در نهایت همه ما همکاران حرفهای هستیم. ریکاوری سریعی داشته باش، صلاح! آینده منتظر توست.

کلوپ، مرد شکست در فینالها

یورگن کلوپ از زمانی که به لیورپول آمده توانسته روح و نفس تازهای به این تیم بدهد، اما مشکل اینجاست که این شکل بازی تهاجمی با گذشت دو سال هنوز نتوانسته جامی برای آنفیلدیها به ارمغان بیاورد. یکی از نکات منفی کلوپ، عملکرد او طی سالهای گذشته در فینالهای مهم بوده است. فینال شنبه شب در کییف در واقع هفتمین فینالی بود که کلوپ طی شش سال گذشته تجربه میکرد.

او در هفت فینال گذشته تنها یک بار پیروز از زمین بیرون آمده که آن مربوط به فینال جام حذفی آلمان در سال 2012 است که توانست مقابل بایرن به پیروزی برسد. بازی شنبه شب، دومین فینال او در لیگ قهرمانان بود. او سال 2013 نیز به فینال این مسابقات رسید که مقابل بایرن مونیخ نتیجه را واگذار کرد. یکی دیگر از موارد این است که کلوپ طی دو سالی که به لیورپول آمده، حدود 425 میلیون یورور صرف خرید بازیکن کرده است که تا اینجای کار این هزینهها نتیجهای در کسب موفقیت در لیگ قهرمانان نداشته است.

حسین خلیلی

روزنامهنگار

نظر شما