شناسهٔ خبر: 25785507 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

ارومیه| استاندار آذربایجان غربی بخش‌هایی از ساختارهای اجرایی را در اختیار جوانان قرار دهد

R41361/P1361/S6,48/CT1

رئیس مجمع ملی جوانان آذربایجان غربی گفت: استاندار آذربایجان غربی بخش‌هایی از ساختارهای اجرایی را در اختیار جوانان قرار دهد.

صاحب‌خبر -

رضا مصطفی نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در ارومیه، با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در مورد اهمیت حضور جوانان در اجتماع و محیط کار اظهار داشت: جوانان را باید باور کرد به گونه‌ای که ایشان در دوران ریاست جمهوری اکثر کارهای اجرایی را به جوانان می‌سپردند و همین اعتماد به جوانان بخش عمده‌ای از مشکلات را حل می‌کند.

وی افزود: مسئولان باید جوانان را باور کرده و به آن‌ها اعتماد کنند و مثال بارز آن در هشت سال دوران دفاع مقدس دیده می‌شود به نوعی که امام خمینی  (ره) به جوانان اعتماد کردند و حضور جوانان و مدیریت صحیح سبب پیروزی کشورمان در جنگ تحمیلی شد و امروز هم زمان اعتماد به جوانان است که متأسفانه با بی مهری مسئولان مواجه هستیم و مدعی هستند که جوانان تجربه کافی و لازم را ندارند و این یک مشکل اساسی برای جامعه محسوب می‌شود و اگر چندین سال آینده را در نظر بگیریم مسئولان جوانان را آماده پذیرش مسئولیت‌های کاری نکرده‌اند.

مصطفی نژاد گفت: خوشبختانه چندی پیش مجلس شورای اسلامی با اجرای طرح به‌کارگیری بازنشستگان موافقت کرد که این خبر خوبی برای جوانان بود و افراد بازنشسته بهتر است مشاور جوانان در هدایت و انجام درست امور کاری باشند چراکه همین مسئله سبب کاهش بیکاری جوانان و اشتغال آن‌ها و قطعاً کاهش آسیب‌های اجتماعی، طلاق و اعتیاد می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: درخواست ما از استاندار آذربایجان غربی این است که به طور آزمایشی بخش‌هایی از ساختارهای اجرایی را در اختیار جوانان قرار دهد و همین طور در استان بانوان فرهیخته و توانمندی داریم که می‌توانند حضور مؤثری در ساختارهای اجرایی داشته باشند.

رئیس مجمع ملی جوانان آذربایجان غربی گفت: بخش عمده‌ای از مشکلات جامعه با اشتغال جوانان قابل حل است زیرا کمبود اشتغال جوانان سبب افزایش طلاق، جلوگیری از تشکیل زندگی و ترویج فساد اخلاقی می‌شود؛ در نتیجه جوان ایرانی به سمت کارهایی می‌رود که در شأن و منزلت یک جوان ایرانی نیست لذا باید توجه ویژه‌ای داشت و بهتر است اگر جوانان طرح‌های کار آفرینی دارند خودشان دست به کار شنوند و منتظر نباشند تا مسئولان کاری انجام دهند چون طرح‌های کار آفرینی نیز بخش عمده‌ای از مشکلات را در حوزه اشتغال حل می‌کند.

انتهای پیام/

نظر شما