شناسهٔ خبر: 25784342 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

سایه مخوف پدرخوانده های مافیا بر ایتالیا

مافیا ، سالهاست سوژه فیلم ها و مجموعه های تلویزیونیه ... اما مروری بر پرونده یکی از مخوف ترین پدرخوانده های مافیا در ایتالیا .

صاحب‌خبر -
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، مافیا یا انجمن مخفی خلافکاران توسط اشراف و زمین داران سیسیل بوجود آمد. این گروه در اواسط قرن ۱۹ میلادی در سیسیل و بعدها در شرق ایالات متحده آمریکا و استرالیا گسترش یافت.
تمام فعالیت‌های مافیا برای پول‌سازی است. مافیا توسط فردی که «پدرخوانده» یا دن یا باس نامیده می‌شود، هدایت می‌شود. سرباز پایین‌ترین و معمولاً کارهای جنایی و خطرناک را انجام می‌دهند.

اوج قدرت گرفتن گروه‌های تبهکاری در ایالات متحده آمریکا نیز در زمان تصویب قانون منع فروش مشروبات الکلی در سال ۱۹۲۰ اتفاق افتاد.  لوچینانوی خوش شانس , رئیس و بنیان‌گذار سازمان مافیای آمریکا هستند.
 موضوع مافیا در بسیاری از کشورها به عنوان چالشی جدی همواره مطرح بوده‌است تا جایی که این موضوع به سینما نیز کشیده شده‌است. فیلم پدرخوانده یکی از فیلهای لقب گرفته که تاریخ مافیا را ارزیابی می‌کند.
سایه مخوف پدرخوانده های مافیا در ایتالیا 

سالواتور "توتو" رینا، از مخوف‌ترین پدرخوانده‌های مافیا که در اثر ابتلا به سرطان در سن ۸۷ سالگی درگذشت حتی در دوران محکومیت حبس ابد خود را در زندان بیشتر از دوران آزادی‌اش دستور قتل صادر کرده بود.
او رئیس یکی از تبهکارترین گروه‌های جنایتکار به نام 'کوزا نوسترا ' بود و حدود ۲۵ سال تحت تعقیب بود تا آنکه بالاخره در سال ۱۹۹۳ دستگیر و به ۲۶ بار زندان ابد محکوم شد.

نظر شما